Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jakub Kornfeil končí závodní kariéru: „Sport mě i ubíjel.“

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 20. 1. 2020 • 20:06
70
3
Zobrazit náhledy (70)
Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil Jakub Kornfeil

Šestadvacetiletý český silniční motocyklový jezdec Jakub Kornfeil zveřejnil své prohlášení, ve kterém oznámil ukončení své aktivní kariéry.

V roce 2009 zvítězil v juniorském seriálu Red Bull Rookies Cup a současně absolvoval prvních pět startů v mistrovství světa ve třídě 125 cm3. Od sezony 2010 se stal stálým účastníkem šampionátu stopětadvacítek, které se od roku 2012 staly kategorií Moto3. Český závodník nevynechal ani jeden z podniků a startoval v nepřetržité řadě v 177 závodech!

Jeho nejúspěšnějším byl šampionát 2018, ve kterém obsadil celkově osmé místo, získal 116 bodů. Na Masarykově okruhu v Brně vyhrál kvalifikační trénink a v závodě skončil na třetím místě, pouhých 0,339 sekundy za vítězem. Během kariéry stál pětkrát na stupních vítězů. Dvakrát byl druhý – Velká Británie 2015 a Malajsie 2016, třikrát skončil třetí – Valencie 2015, Česká republika 2018 a Nizozemsko 2019. Dvakrát dosáhl v závodě nejrychlejší kolo – Francie 2012 a Velká Británie 2014. Dohromady získal v kariéře 757 bodů. Postupně seděl za řídítky motocyklů těchto značek – Loncin, Aprilia, FTR Honda, Kalex KTM, KTM, Honda a Peugeot.

Zde je doslovné prohlášení Jakuba Kornfeila:

Popravdě řečeno tak ani vlastně nevím kde začít. Víte to stejně vy, jako to vím i já, že všechny začátky jsou těžké. Mnohem těžší však můžou být mnohdy i konce a učinit rozhodnutí před kterým občas stojí život každého, nechci říct kariéristy, spíše někoho, kdo chce v životě dosáhnout svého vytouženého cíle, bývá tím rozhodnutím nejtěžším.

Na konci loňské sezóny ve Valencii jsem si byl plně vědom toho, že mám za sebou poslední závod roku 2019, a ani ve snu by mne nenapadlo, že se bude jednat o můj poslední závod kariéry v šampionátu MotoGP! Tímto vám tedy všem oznamuji, a to nejen všem v naší malé krásné zemi, ale celé světové motocyklové rodině, že Jakub Kornfeil končí na poli profesionálního motocyklového závodníka. Sport, který jsem miloval a který mne naplňoval a kvůli kterému jsem byl ochotný každý daný závodní víkend riskovat, možná se dá říct, že i nasazovat život, mne v poslední době i ubíjel. Nechci tím říct, že bych na něj zanevřel zcela, protože mám rád všechny jeho různé podoby, takže i nadále si budu dělat to, co mne osobně vnitřně naplňuje a pokud to můžu říct, tak mám pro to cit a snad i talent.

Jedná se o to vnitřní já, kvůli němuž jsem se „narodil“ a kvůli čemu byl Jakub Kornfeil, Jakubem Kornfeilem motocyklovým závodníkem. Chtěl bych říct, že mám stále platnou smlouvu s týmem, nicméně po komunikaci se všemi sponzory, na kterých moje kariéra stála, jsem byl nucen učinit tohle velmi zásadní životní rozhodnutí. Do budoucnosti nikdo z nás nevidí a v dnešní době je třeba jednat obzvláště rychle. V práci či byznysu máte mnohdy na rozhodování minuty, hodiny, dny, někdy i týdny, v mém sportu jsem se musel rozhodovat v tisícinách vteřiny. I proto věřím, že tohle mé rozhodnutí, na jehož rozvážení jsem měl opravdu dostatek času, je s ohledem na všechny fakta, to jediné správné. Říká se, že muž má ve svém životě postavit dům, zasadit strom a zplodit syna. Nejedná se o klišé, král Šalamoun má pravdu, neboť každý život má své etapy tak nějak dány. A já si myslím, že jsem dospěl do fáze, kdy by bylo potřeba s tím začít něco dělat.

Jsem osoba, která neodkládá věci na zítra. Jestliže jsem stál před rozhodnutím jít do toho s budgetem, který mám na sezónu nachystaný, nebo jsem měl věřit, doufat a navíc žít v nejistotě, že se dokážu probojovat až třeba k závodu v italském Mugellu, tak mi věřte, že to za to nestálo. Určitě mi pak snad i po letech mého závodění uvěříte skutečnost, že profesionální sportovec ke svému profi výkonu potřebuje mít čistou hlavu a klid na duši. A ten je potřeba si zachovávat po celý náš život. Tímto bych rád i v samé podstatě vyjádřil obrovský dík všem svým skvělým sponzorům, letitým partnerům, báječným kamarádům, hromadě známých, ale také neustále podporujícím fanouškům, ti všichni mne celou dobu formovali a snažili se ze mne sportovce, udělat sportovce úspěšného. Bez vaší pomoci bych na žádnou z dosažených met nedosáhl a dnes bych zároveň nebyl tam, kde jsem!

Vážím si té nepopsatelné podpory a já sám pro sebe se cítím jako vítěz, byť jsem závod mistrovství světa silničních motocyklů nevyhrál. Vždy jsem se snažil odevzdávat své maximum jak na tratí, tak i mimo ní, bylo to mé vnitřní životní poselství. Pokud se tedy ptáte, jaké jsou mé nynější cíle a plány do budoucna, tak bych na to rád odpověděl každému mediálnímu subjektu či osobě osobně nebo napřímo pokud to bude možné. Můj největší dík a možná i velký obdiv patří celé mé rodině, která mi vytvořila zázemí proto, abych mohl jít cestou motocyklového závodníka, tátovi který tomu obětoval všechno a taky mojí mámě, bez níž bych nejen nebyl, ale zároveň bych vám těch několik let nemohl přinášet radost, zvedat v žilách váš adrenalin a držet vás v napětí jak na tribunách, tak i u televizních obrazovek.

Obrovské a slovy nepopsatelné díky patří firmě RedoX, která za mnou vždy stála a i to jak v tom zlém, tak i dobrém. Vždy se snažila najít způsob jak mne nejen co nejlépe podpořit, ale zároveň i posunout někam ještě dále a bez jejich finanční podpory bych nedosáhl na spoustu svých respektive i jejich úspěchů. Své prostředky mohli věnovat klidně do něčeho jiného, třeba nechat vystavět ulici plnou rodinných domů a před každý dům pak postavit nový automobil, ale oni je investovali do mě a já věřím, že jsem jim to aspoň částečně dokázal vrátit. ¨

Těžko se to píše, ale lidé z branže mé možná drobně zmatené slova pochopí. Touhle oficiální tiskovou zprávou, kterou píši sám jakož KU84JZ, vám nechci říct, abyste smutnili, či snad litovali „promarněných šancí“, chci a přeji si, abyste se smáli tak, jako když jsem kráčel vzhůru ke svým vysněným metám. Já odcházím se svým vnitřním pocitem cti, hrdosti a pocitu vnitřní neporaženosti.

Vizitka Jakuba Kornfeila

  • Narozen: 8. 4. 1993
  • Bydliště: Rohatec u Hodonína
  • Debut v MS: San Marino 2009
  • Starty v MS: 182
  • Vítězství: 0
  • Stupně vítězů: 5
  • Nejlepší trénink: 2
  • Nejrychlejší kolo: 2
  • Body: 757
  • Úspěchy:  2. Velká Británie 2015, Malajsie 2016, 3. Valencia 2015, Česká republika 2018, Nizozemsko 2019, vítěz Red Bull Rookies Cupu 2009, vítěz ankety Zlatá řídítka o nejlepšího českého motocyklového závodníka 2015, 2016, 2018

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
22. 1. 2020 20:14
HMM
Jakuba je škoda. Dlouhé roky se snažil probojovat mezi tu nejužší elitu, ale k tomu je třeba mit hromadu peněz a dobrou a rychlou motorku. Obojího se Kubovi bohužel na 100 procent nedostávalo. Navíc kubatura MOTO3 je předurčena mladým dravým jezdcům kteří mají potenciál postupovat s náležitou finanční podporou v moto GP až na samý vrchol. Kuba ve svých 26 letech byl pro tuto kubaturu už trochu přerostlé dítě a postup do vyšší kubatury na to zase nebyly finance, takže logicky z toho vyplývá že než se trápit mezi omladinou tak raději důstojně a s hrdostí tento cirkus na dvou kolech opustit.
Avatar - Hubini
20. 1. 2020 18:58
Nadpis jak z bulváru
Pane redaktore příště trochu korektní nadpis, ale chápu, že pro větší klikačku na headlinu je to potřeba.
Kuba to zabalil v podstatě z finančních důvodů. Je to extrémně finančně náročný sport (což není nic nového) a prostě nesehnali dostatečně velký "balík" financí. O to víc mě pobavil váš titulek Jakub Kornfeil končí závodní kariéru: „Sport mě i ubíjel.“ Mě spíš někdy ubíjejí ty vaše titulky...
Avatar - pradeda777
20. 1. 2020 16:07
Díky za všechny ty roky...
....co jsi mě přitahoval k TV obrazovce. All the best in future endeavours.... :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku