Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kalifornie v roce 2030: Jenom automobily s nulovými emisemi?

Tomáš Dusil
Diskuze (11)
V Kalifornii dbali na čistotu ovzduší vždycky více, než v jiných státech kdekoliv na světě. Otázkou je, zda v titulku napsaný požadavek není až přehnaný.

Jak se zdá, kalifornští kupující automobilů budou muset možná v budoucnu přehodnotit své požadavky a také upravit návyky. V plánu je, aby v roce 2013 jezdili po kalifornských silnicích pouze auta s nulovými emisemi. Tedy hybridy, plug-in hybridy či vozy s palivovými články. Alespoň tak by to chtěla Mary Nicholsová, současná ředitelka CARB (California Air Resources Board).

CARB je vládní agentura zodpovědná za životní prostředí v tomto americkém státě na západním pobřeží, přičemž plně podléhá guvernérovi státu Kalifornia a to už od založení v roce 1967 pozdějším americkým prezidentem Ronaldem Reaganem.

Je to o to podivnější, když vezmeme v úvahu tamější prognózy ohledně vývoje automobilového trhu. Ty říkají, že v roce 2025 bude pouhých 22 procent automobilů registrovaných v Kalifornii s nulovými emisemi. O pět let později by to ale mělo být 100 procent, což se zdá takřka nereálné.

Je to trochu utopie

Nicholsová pracuje pro guvernéra Jerryho Browna, přičemž spolu bojují za čistší ovzduší v Kalifornii. V rámci toho Kalifornie podporuje výrobce čistých automobilů, která jsou jinak produkována v malých počtech. Sem patří kupříkladu Fiat 500e či Honda Fit EV (alias Jazz).

V roce 2025 je také požadována spotřeba paliva 54,5 mpg (4,3 l na 100 km). To je poměrně blízko skutečně dosažitelné spotřebě paliva 40 mpg (5,9 l na 100 km). Tento rok se předpokládá v Kalifornii prodej 2,7 procent aut s nulovými emisemi. Američané se holt těžko vzdávají velkých automobilů s objemnými motory.

Tomáš Dusil
Diskuze (11)
12. 8. 2015 09:57
Re: Kalifornie
zrovna to s tim videnim mostu ze SF je trosku mimo misu, za to smog opravdu nemuze, na tomto miste by to s inverzi bylo uplne stejne ikdyby tam zadne mesto nebylo, ostatne je to mozno videt i z letadla kdys se do SF prileta od severu, tedy i z EU, ten inverzni mrak se tahne vpodstate po celem pobrezi stovky mil na sever a stovky mil nad ocean, a obdobne je to u vsech podobnych pobrezi kde je chladna voda a pak vyssi kopce a za nima nasledne horka pevnina, a v miste GG se ten mrak proste dere do vnitrozemi

a znak Hollywood as takovej problem neni, problem je spis s misty okolo letiste, kde se to proste v te placate casti drzi, a odtama bys na napis stejne nedohledl bez pomoci dalekohledu, z mist kde se lidi nejcasteji foti (Hollywood a Hollywoodland) a za zady maji napis si ho takto bez mracku a vytecnou viditelnosti muzes vyfotit asi tak 250-300 dni do roka, a zbyle dni si to spis nevyfotis proto ze te tam nepusti treba kvuli nataceni >:D
12. 8. 2015 08:13
Re: Kalifornie
to jo, a taky je to vyschly a spinavy stat kde je v pobreznich mestech (SF, LA) poradny smog a inverze. Uvidet znak Hollywoodu v LA nebo centrum SF z mostu to chce trochu stesti na pocasi - vetsinou toho moc videt neni. Asi jim doslo ze s tim nezdravym klimatem budou muset neco zacit delat.
Avatar - Stejsn
11. 8. 2015 21:01
No teda
"V plánu je, aby v roce 2013 jezdili po kalifornských silnicích pouze auta s nulovými emisemi." - to asi nestihnete. Nehledě na hrubku ve větě ;-)
11. 8. 2015 15:42
Kalifornie
Je retardovanej stát plnej Mexičanů, Hollywoodu a jiných nesmyslů, tak se tam taky rodí velmi retardované nápady.
11. 8. 2015 15:37
Re: To je zas blbost
ano idelani by bylo vyrabet eletrinu rovnomerne na vsech strechach, nekterych vodnich tocich, na urcitych mistech z vetru a na dalsich mistech kde se da vyrabet elektrina z dalsich "obnovitelnych" zdroju to vyrabet z nich, jenze bohuzel tim by vyschly penezovody lidem kteri na tom vydelavaj nez rovna male penize :-)

kuprikladu v CR se podle dlouhodobeho planu snizuje a bude snizovat zavislost energetiky na tepelnych elektrarnach, behem dalsich 5 let tusim o 15% a o 10% se to snizilo za tusim predchpzci 5 let, CR by se behem pristich 20 let mela stat z energeticky tezce vyvozni zeme na lehce dovozni zemi levnou elektrinou, pritom se ale jisti lide stale snazi o prolomeni limitu na tezbu uhli, .... k cemu prolamovat limity kdys v CR uhli potrebujeme a budeme potrebovat stale mene? no protoze obrovske penize, nejaky Babis je proti nim doslova chudak na zebrote >:D