Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kapsch si zajistil výstavbu až do roku 2017, počítá se s rozšířením mýtného

Dan Vořechovský
Diskuze (5)
Na všech dálnicích a rychlostních silnicích, jejichž výstavba začne do roku 2017, bude mýtné brány stavět rakouská firma Kapsch. Miniserstvo dopravy již připravuje rozšíření zpoplatnění na automobily od 3,5 tuny a silnice II. a III. třídy.

Rakouská společnost Kapsch uzavře s českým ministerstvem dopravy dodatek ke stávají smlouvě, podle kterého rakouská firma postaví mikrovlnný systém na všech dálnicích a rychlostních silnicích, jejichž výstavba začne do roku 2017. Ještě letos Kapsch postaví mýtný systém na zhruba 200 kilometrech silnic první třídy. Předpokládá se, že s postupnou výstavbou dálnic se budou mýtné brány na silnicích první třídy rušit a budou nahrazeny branami na nově postavených dálnicích. Ministerstvo dopravy počítá s tím, že by měl být český dálniční systém do roku 2015 zdvojnásoben, což znamená rozšíření na 2 tisíce kilometrů dálnic. Dodatkem se změní původní smlouva mezi ministerstvem dopravy a Kapschem, která počítala s tím, že rakouská firma vybuduje ještě 500 bran na 1 200 kilometrech silnic první třídy.

Ministerstvo dopravy se rovněž připravuje na možnost výběru mýta na silnicích druhé a třetí třídy a také na rozšíření mýtného systému na vozy od 3,5 tuny. Nákladních vozů, kterých by se nově platba mýta týkala, je podle ministerstva zhruba 60 tisíc. Spuštění výběru mýta v případě těchto vozů je plánováno buď na leden příštího nebo přespříštího roku. Na silnicích druhé a třetí třídy by mělo být mýto vybíráno nejdříve od roku 2009. Nikde v Evropě tak široký výběr mýta neexistuje.

Mýtný systém funguje v tuto chvíli na necelých tisíci kilometrech dálnic. Státní fond infrastruktury očekává, že by se letos mohlo na mýtném vybrat kolem 5 miliard korun. V systému se nachází 220 tisíc kamionů s hmotnostní převyšující 12 tun. Toto číslo je oproti očekáváním zhruba dvojnásobné.

Dan Vořechovský
Diskuze (5)