Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Borrego FCEV: Nová generace vodíkového pohonu z Koreje

15. 11. 2008 • 11:41
1
3
Příští týden na autosalonu v Los Angeles Kia poprvé veřejně představí prototyp Borrego FCEV, který v sobě skrývá novou generaci vodíkového pohonu.

Předchozí prototypy Kie vycházely z modelu Sportage, nyní korejská automobilka instalovala vodíkové pohonné ústrojí do většího SUV Borrego. Zkratka FCEV značí elektromobil s palivovými články, což znamená, že auto nevypouští při provozu žádné emise.

Palivové články mají nyní výkon 113 kW, což je o 35 kW více než dřívější vodíkové Kie. Elektrická energie, která vzniká v palivových článcích reakcí vodíku a vzdušného kyslíku se ukládá ve 450V kondenzátoru. O pohon se pak stará elektromotor. Vodík se tankuje do dvou nebo tří tlakových nádrží, akční rádius je díky tomu až 680 km. Významnou novinkou je, že auto je schopné provozu i v teplotách hluboko pod bodem mrazu.

Borrego FCEV se vyznačuje účinností 62 %. Přitom je schopné jet nejrychleji 160 km/h a na 96 km/h zrychlí za 12,8 s, což jsou parametry nepříliš vzdálené velkým SUV s konvenčním druhem pohonu.

Související články

Témata
18. 11. 2008 15:42
Vyroba vodika
Neviem ci elektrolyza je spravna cesta k vyrobe vodika.
Skor to pojde biologickym smerom (riasy, bakterie)?
Pripadne elektrolyza s lacnou elektrinou(slnko),(fuzia - scifi :-) ?)

Ak sa mylim opravte ma
18. 11. 2008 14:33
Re: hm
Neviem co ti na tom prijde postavene na hlavu. Do coho to maju narvat, do Picanta? Daju to do auta ktore je dost velke a drahe aby na zaciatku oslovili klientelu ktora na to ma peniaze. Siet cerpacich stanic sa postupom casu vybuduje. Dojaz 680km je uz dost velky radius. Mne osobne je viac po chuti takyto pohon. Okrem toho aj ine znacky (napr.BMW) vsadzaju na vodik ako palivo, takze to nie je v buducnosti az take nerealne (siet cerpaciek s vodikom).
17. 11. 2008 19:00
hm
Zvláštní. Napřed postavím SUV jak hrom a pak do něj rvu ekologický pohon. To mi přijde postavené na hlavu. Nulové emise a zejména dojezd 680 km nicméně nevypadají špatně, alespoň ve srovnání s auty na CNG. Proti ale podle mého názoru hovoří velice řídká, respektive téměř neexistující síť čerpacích stanic a energeticky náročná metoda výroby vodíku (elektrolýza, nemýlím li-se). Takže nejméně bolestná cesta asi vede jinudy (buď nevyrábět takovéhle mamuty vůbec, nebo vestavět baterie a elektrický pohon formou plug-in hybridu).

Články odjinud