Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kögel: Skříňové návěsy - Důraz na úsporu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Skříňové návěsy Kögel Cargo-MAXX box se vyznačují snadnou manipulací a nízkými provozními náklady.

Kögel navzdory snižující se poptávce po užitkových vozidlech v loňském roce nejen upevnil svoji pozici třetího největšího výrobce v Německu, ale také navýšil tržní podíly. Největší růst v počtu prodaných vozidel byl zaznamenán v nejvýznamnějším segmentu, tedy mezi standardními valníkovými návěsy.

Nejsilnější relativní navýšení však vykázaly skříňové návěsy, které Kögel nabízí pod označením Cargo-Maxx box. Tady výrobce uspěl ve více než zdvojnásobení počtu nově zaregistrovaných vozidel a rozšířil tak svůj podíl na německém trhu o 9,2 bodů na 17,9 procent.

Dlouhá historie

Skříňový návěs Cargo Maxx iso-box měl premiéru na veletrhu European Road Transport Show (RAI) v Amsterodamu v říjnu 2005. Ústředním motivem tehdejší prezentace značky se stala snaha i na novém skříňovém návěsu zdůraznit vysokou efektivnost a nízké provozní náklady návěsů Kögel. Toho se dosáhlo jejich vynikající flexibilitou a integrací nejlepších standardů společnosti.

Modulární systém

Návštěvníci veletrhu měli možnost na vlastní oči vidět, jak Kögel u nového návěsu Cargo MAXX iso-box uvedl v život firemní filozofii jednoduchého provozu, zvýšené přepravní kapacity, výkonnosti a prvotřídní bezpečnosti. Výrobce zajišťuje promyšlený modulární systém návěsu přinášející snadnou manipulaci, optimální nakládku, robustnost a vysokou úroveň bezpečnosti.

Uplatnění modulárního systému umožnilo Kögelu poskytnout zákazníkům rychlou a přesnou odezvu na jejich individuální požadavky, to vše při zachování vysoké kvality a efektivnosti. Kompatibilita jednotlivých prvků navíc usnadňuje realizaci speciálních a cenově nepříliš nákladných nástaveb, šetří čas i finanční prostředky a zvyšuje kvalitu produkce.

Dvě verze

Návěs Cargo-MAXX iso-box je určen přepravcům transportujícím rychle se kazící či jiné speciální zboží, které nevyžaduje plnou izolaci nebo chladící jednotku. Zákazníci mají na výběr ze dvou verzí: se stěnami skříně z 20 mm překližky nebo 30 mm tlustými sendvičovými stěnami z oceli a PUR pěny, které může z vnitřní strany doplnit PVC vrstva. Tato úprava poskytuje hladký a odolný povrch s velmi snadným čištěním.

Standardní laminátová střecha

Cargo-MAXX iso-box je ve standardu vybaven laminátovou střechou propouštějící světlo, která může být v případě vyšších požadavků nahrazena izolovanou. Mezi součásti standardního vybavení návěsu patří stabilizační systém RSS (Roll Stability Support), u jiných výrobců známý nejčastěji pod označením ESP.

Kögel dosahuje nízké pohotovostní hmotnosti skříňových návěsů použitím lehkých materiálů, například hliníku. Podlaha z lepených dřevotřískových desek disponuje nosností 7200 kg.

Bez prachu a izolace

Dopravcům, kteří netrvají na návěsu s izolovanou skříní, ale vyžadují bezprašný nákladový prostor, výrobce nabízí skříňový návěs SPKH 24 P 90/1 110 Cargo Box Plus. Toto přípojné vozidlo má prachotěsnou skříň, ocelový svařený rám, boky z překližky a sklolaminátu (GFK) a z laminátu propouštějícího světlo vytvořenou střechu s příčníky.

Přední čelo tvoří hliníkové profily a z téhož materiálu rohové sloupky. Zadní portál je osazen vraty. Vnitřní rozměry návěsu SVKT činí 2730 × 2490 × 13 620 mm (výška, šířka, délka). Pohotovostní hmotnost SVKT znamená hodnotu 7250 kg.

Antikorozní ochrana

Všechny modely skříňových návěsů Kögel mají optimální antikorozní ochranu KTL založenou na zinkofosfátování a ponorném nanášení nátěrových hmot. Tento proces zaručuje prvotřídní úroveň ochrany proti korozi, značně zvětšuje životnost přívěsu i karoserie a zvyšuje prodejní cenu ojetého vozu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)