Kompozity budou levnější
Impuls vzešel přímo od německé vlády, která se rozhodla podpořit spolupráci mezi společností MAI, specialistou na kompozity a automobilkami. Zmíněná firma je hlavním partnerem firmy BVMW při výrobě modelů i3 a i8. Jejich karoserie, respektive skelet je jak určitě víte v hojné míře tvořen materiálem CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic). Tedy plast ztužený uhlíkovými (karbonovými) vlákny.
Dle dostupných informací by se cena kompozitů na bázi uhlíku měla snížit dokonce až o 90 procent. Tím by se samozřejmě otevřela cesta většímu využití. O projekt na výrobu kompozitů v hodnotě přibližně 102 milionů amerických dolarů má údajně zájem přes 70 velkých společností. Mezi nimi také přední němečtí výrobci automobilů včetně BMW a Audi.
Právě značná cena kompozitu byla donedávna důvodem, proč se tak málo využíval. Jen pro zajímavost. Jeden kilogram dosud vyšel na 20 amerických dolarů, tedy zhruba dvacetinásobek ceny, kterou se platí za stejné množství oceli.