Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador SVJ: Premiéra v Pebble Beach je na spadnutí

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 23. 8. 2018
24
Zobrazit náhledy (24)
Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ Lamborghini Aventador SVJ
Aventador SVJ se konečně představuje v nezamaskované podobě. Vypadá opravdu brutálně a jeho V12 pořád ještě nepotřebuje podporu elektromotoru...

Už jen dny, možná i hodiny nás dělí od oficiální premiéry Lamborghini Aventador SVJ, automobilka nejdříve odhalí technická data. Divoká verze se oficiálně představí v Pebble Beach při věhlasném Monterey Car Weeku. Ano, jde o to auto, které s Marcem Mapellim za volantem zajelo 26. července Severní smyčku Nürburgringu za 6:44,97 min. Tehdy se po slavné trati prohánělo ještě zamaskované a čas je novým rekordem produkčních aut. Superveloce Jota odkazuje do historie na Miuru se stejným označením.

Nyní se díváme na první oficiální snímky nejnovějšího Aventadoru, které na svém instagramovém účtu zveřejnilo britské zastoupení HR Owen. Agresor ze Sant'Agaty své tvary oproti třeba verzi S ještě přiostřil, jak se sluší a patří, hlavně zadního karbonového křídla si nejde nevšimnout. Přibyly také vstupy vzduchu vpředu.

I SVJ je vybaveno aktivní aerodynamikou ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva), která by měla dodávat až 500 kg přítlaku při maximální rychlosti. Umožňuje vektorování průtoku vzduchu kolem vozidla, aby mohla změnit přítlak v závislosti na jízdní situaci.

Podélně za sedadly umístěný atmosférický vidlicový dvanáctiválec objemu 6,5 l poskytuje 567 kW (771 koní) a 720 N.m, o ty správné řidičské zážitky za volantem tak jistě nouze nebude. K tomu by měla dopomoci i hmotnost, v tuto chvíli odhadovaná na méně než 1525 kg. Dílů z uhlíkových vláken je ještě více než na Superveloce, i podvozek přitvrdil a nechybí tu ani pohon všech kol s natáčením zadní nápravy. Standardem budou gumy Pirelli P Zero Corsa, za pryž Trofeo R si zájemci připlatí.

Pro ty, kteří na něj mají (a určitě levné nebude) je poslední šancí, jak si pořídit skutečný supersport s býkem ve znaku bez hybridního pohonu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku