Lamborghini věří Indii, v Číně prodeje superaut klesají
Čína je v posledních letech brána za velice perspektivní trh, ke kterému upírají oči vedení mnohých automobilek. Prodeje superaut tu ale v poslední době klesají, a tak se výrobci takových aut musí poohlížet i jinde. Představitelé Lamborghini vidí potenciál v Indii.
Prodeje luxusních aut na indickém trhu postupně rostou. Podle analytické společnosti LMC Automotive se zde loni prodalo 16.524 luxusních vozů, což je asi jen procento z celkového počtu prodaných vozů. V následujících pěti letech mají indické prodeje těchto automobilů vzrůst dva a půl krát.
„Je to příležitost, kterou vidíme do naší budoucnosti. A doufáme, že dříve, nebo později to bude jednodušší trh, co se týče zdanění a infrastruktury. Poté budeme mít možnost k růstu,“ tvrdí na adresu indického trhu šéf Lamborghini Stephan Winkelmann.
Winkelmann tím odkazuje na velké minusy Indie, se kterými se musejí výrobci jako Lamborghini potýkat. Tím prvním je vysoké dovozní clo, které u některých luxusních aut činí více než 100 procent jejich ceny. Tím druhým jsou nekvalitní a přeplněné silnice. Tento problém chce Lamborghini řešit pomocí SUV Urus, které vstoupí na trh v roce 2017. V Indii nebo v Číně bude takový model jistě hitem.
Lamborghini zatím má v Indii co dohánět. Loni tu prodalo 17 vozů, v letošním roce jich chce prodat více než dvacet. To na čínském trhu bylo loni prodáno 230 aut této značky, letos jich podle odhadů bude okolo 200. Čínské prodeje luxusních vozů a superaut totiž ovlivňuje zpomalující se ekonomika, navíc i zde jsou daně na importované zboží vysoké.
Indie má pro „býčí“ automobilku potenciál především do budoucna. Podle odhadů analytiků by zde mohlo Lamborghini v roce 2018 prodat 44 aut, tedy asi dvakrát tolik co letos. Důležitost trhu naznačuje i fakt, že Lamborghini postavilo Gallardo v edici LP550-2 India speciálně určené pro Indii.
Vedle Indie je pro Lamborghini důležitým trhem také ten americký. USA loni bylo pro italskou automobilku největším odbytištěm, tento titul by si mělo udržet i letos. Lamborghini během loňského roku prodalo na celém světě 2.083 automobilů, přičemž každý čtvrtý mířil právě do Spojených států.