Leden až září: Prodeje Škody meziročně klesly o 4,5 %, výhled je však dobrý
Od ledna do září dodala Škoda zákazníkům na celém světě 684.900 vozů, meziročně o 4,5 procenta méně. "Prodeje v dosavadním průběhu roku byly ovlivněny úpravami výrobních linek s ohledem na změny v modelové paletě. České automobilka se také zcela nevyhnula vlivům, způsobeným některými slabšími trhy. Aktuální příjem objednávek vozů značky Škoda se vyvíjí velice pozitivně," uvedla Škoda v tiskové zprávě.
V západní Evropě Škoda v září dodala 37.800 aut, o 12,1 procenta více, než minulý rok. V Německu, na druhém nejsilnějším trhu značky, bylo dodáno 13.600 vozů, o 100 méně než loni. Škoda tam v uplynulém měsíci dosáhla rekordního tržního podílu ve výši 6,5 procenta. Ve stejném měsíci minulého roku činil tržní podíl 6,1 procenta.
Ve východní Evropě dosáhla Škoda v září počtu 10.900 dodávek zákazníkům, představuje to meziroční pokles 6,5 procenta. Na třetím největším trhu značky, v Rusku, automobilka prodala 7700 vozů, o 12 procent méně než v loňském září.
Ve střední Evropě Škoda prodala 11.100 vozů, což je o 19,4 procenta více oproti září minulého roku. Čeští zákazníci si koupili 5600 vozů, zhruba o 1000 více než v září 2012. Kumulativně za prvních devět měsíců tak podíl značky na českém trhu činí 35,6 procenta. Největším odbytištěm značky byla v září opět Čína. Škoda tam v září prodala 21.400 vozů, o 4,9 procenta méně než loni.
Automobilka Škoda Auto prodala v září 86.600 vozů, což je meziročně o 3,3 procenta více. V Evropě prodeje vzrostly o 9,4 procenta, v České republice o více než 20 procent na 5600 vozů. Na nejvyšším trhu značky, v Číně, prodeje meziročně poklesly o 4,9 procenta na 21.400 prodaných vozů. Automobilka to sdělila v tiskové zprávě.