Lotus pracuje na vývoji jízdního kola. Bude to taková revoluce, jako byl typ 108 z roku 1992?
Lotus Engineering ve spolupráci s Hope Technology pracuje na vývoji jízdního kola, které má výrazně posunout hranice toho, co je možné na dvou kolech.
Lotus Engineering oficiálně oznamuje, že spolupracuje se společností Hope Technology, představující jednoho z předních světových výrobců komponentů pro jízdní kola.
Podle oficiálních materiálů Lotus Engineering byla spolupráce zahájena s cílem prozkoumat nové způsoby posouvání hranic v designu a technice jízdních kol. Jádrem spolupráce se má stát výzkum a vývoj, zahrnující analýzy dat a sdílení znalostí z konstrukční činnosti, aerodynamiky a zpracování materiálů.
Lotus Engineering a ani Hope Technology prozatím neuvádí, na jakém typu jízdního kola pracují. Samotné potvrzení spolupráce na vývoji jízdního kola se ovšem stalo živnou půdou pro řadu spekulací, z nichž k těm nejčastějším patří, že výsledkem se stane kolo pro cyklisty, reprezentující Velkou Británii na Letních olympijských hrách v roce 2020.
Tato spekulace není podložena žádným nejmenovaným zdrojem blízkým jedné nebo druhé společnosti, ale vzešla z minulosti. Lotus totiž pod označením Typ 108 představil na počátku devadesátých let dvacátého století revoluční jízdní kolo, s nímž Chris Boardman vybojoval zlatou medaili ve stíhacím závodě na 4000 metrů během Letních olympijských her v Barceloně roku 1992.
Lotus Typ 108 navrhl a zkonstruoval Mike Burrows právě ve spolupráci s Lotus Engineering. Dodnes toto jízdní kolo s jediným převodem, jehož celková hmotnost je necelých 9 kg, ohromuje svými aerodynamickými tvary a rámem v podobě monokoku z uhlíkových vláken.
Lotus Engineering pak na Typ 108 navázal ještě během první poloviny devadesátých let dvacátého století, když uvedl Typ 110, který měl podobnou koncepci a konstrukci rámu z uhlíkových vláken, ale byl určen pro Tour de France, čemuž odpovídala geometrie kola i použití přesmykače a přehazovačky pro zajištění více rychlostí. Chris Boardman s tímto kole vyhrál prolog Tour de France v roce 1994.
Zdroj: Lotus Cars