Mazda MX-5 na baterky a nejde o RC model
Populární japonský roadster se od svého zrodu na přelomu osmdesátých a devadesátých let dočkal pěkné řádky nejrůznějších úprav od samotné mateřské automobilky, specializovaných firem a samozřejmě i vlastních majitelů.
Všichni se přitom v drtivě většině snaží o zvýšení výkonu motoru nebo rovnou nahradí původní čtyřválec nějakou větší pohonnou jednotkou, následně ladí nastavení podvozku a nakonec si pohrají i se vzhledem, aby byla ta jejich miata hezčí než ty ostatní.
Nic z toho ovšem neplatí pro tento exemplář MX-5 s rokem výroby 1997, zastupující první generaci NA z let 1989 až 1998. Ten totiž na první pohled vypadá jako naprosto sériový a zaujme snad jen dvojicí ochranných oblouků za sedadly či podivnou krabičkou na palubní desce.
Ve skutečnosti se ovšem jedná o poměrně zásadní proměnu roadsteru s benzinovým motorem v elektromobil. Původní čtyřválec se totiž v roce 2009 uvolnil své místo pod kapotou sestavě lithium-železo-fosfátových baterií s kapacitou 28,8 kWh a elektromotoru.
Výsledkem je MX-5, která se za tichého bzučení umí rozjet na maximální rychlost okolo 120 km/h a na jedno nabití ujede přes 190 km. Jak je na tom s akcelerací a jak dlouho trvá nabití na plnou kapacitu, tvůrci tohoto vozu neuvádí, ale prostřednictvím webu Craigslist jej nabízejí k prodeji za 9950 amerických dolarů (zhruba 250.000 Kč). Zájemce si pro něj ovšem musí zajet do Arizony.