Mazda Premacy 4WD: Japonská pětka i s pohonem všech kol
Japonský trh je pro Mazdu ten nejdůležitější, a tak není divu, že se většina novinek představuje právě zde. Nová Premacy, která je na domácím trhu v prodeji od začátku července, zatím dělá automobilce samou radost. Za první měsíc zaznamenali prodejci více než 7.200 objednávek, což odpovídá čtyřnásobku obvyklé měsíční poptávky.
V Japonsku je model nabízen výhradně se zážehovými dvoulitry. Jednotka 2,0 DISI (110 kW, 186 Nm) s přímým vstřikováním paliva je dodávána do standardní verze s pohonem předních kol. Od srpna rozšiřuje nabídku verze 4WD, která zůstává u motorizace 2,0 (102 kW, 175 Nm) se vstřikováním do sacího potrubí. K rodinnému vozu tohoto formátu patří podle japonských zákazníků automatická převodovka. Premacy je proto nabízen s pětistupňovou verzí automatu, resp. se čtyřstupňovým automatem, v případě verze 4WD. Pohon všech kol je zcela automatizován, jeho zařazení určuje elektronika nebo řidič otočným ovladačem v poloze 4WD.
Hlavním nákupním důvodem je pro japonské zákazníky design Premacy, který v Evropě považujeme za spíše kontroverzní část osobnosti Mazdy 5.
Do Evropy by se nová Mazda 5 měla dostat během podzimu 2010. Nejprve pouze se zážehovými čtyřválci 1,8 MZR (85 kW) a 2,0 MZR DISI i-stop (110 kW). Turbodiesely mají následovat v roce 2011.