Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Premacy 4WD: Japonská pětka i s pohonem všech kol

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Čtyřkolky v osobních automobilech jsou v Japonsku stejně populární jako v Evropě. Nová Mazda Premacy (v Evropě známá jako Mazda 5) se zařadila do skupiny domácích MPV, které pohon všech kol nabízejí jako příplatkovou položku.

Japonský trh je pro Mazdu ten nejdůležitější, a tak není divu, že se většina novinek představuje právě zde. Nová Premacy, která je na domácím trhu v prodeji od začátku července, zatím dělá automobilce samou radost. Za první měsíc zaznamenali prodejci více než 7.200 objednávek, což odpovídá čtyřnásobku obvyklé měsíční poptávky.

V Japonsku je model nabízen výhradně se zážehovými dvoulitry. Jednotka 2,0 DISI (110 kW, 186 Nm) s přímým vstřikováním paliva je dodávána do standardní verze s pohonem předních kol. Od srpna rozšiřuje nabídku verze 4WD, která zůstává u motorizace 2,0 (102 kW, 175 Nm) se vstřikováním do sacího potrubí. K rodinnému vozu tohoto formátu patří podle japonských zákazníků automatická převodovka. Premacy je proto nabízen s pětistupňovou verzí automatu, resp. se čtyřstupňovým automatem, v případě verze 4WD. Pohon všech kol je zcela automatizován, jeho zařazení určuje elektronika nebo řidič otočným ovladačem v poloze 4WD.

Hlavním nákupním důvodem je pro japonské zákazníky design Premacy, který v Evropě považujeme za spíše kontroverzní část osobnosti Mazdy 5.

Do Evropy by se nová Mazda 5 měla dostat během podzimu 2010. Nejprve pouze se zážehovými čtyřválci 1,8 MZR (85 kW) a 2,0 MZR DISI i-stop (110 kW). Turbodiesely mají následovat v roce 2011.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Avatar - Glaukos
24. 8. 2010 09:59
Do Evropy!
tady by neměla konkurenci
Avatar - Dinar
23. 8. 2010 10:43
Re: Japoncik...
Jo, je to krása, ale Rhodius je lepší. :-) ;-)
23. 8. 2010 09:07
Japoncik...
Jedno z najkrajsich MPV-ciek na trhu...a k tomu aj 4WD, hm ak to nezabije cena, tak ma velku sancu

Drzim palec :yes: