Mazda5: rodinný koráb s tváří dravce
Po prvním krátkém seznámení s novou Mazdou5 prostřednictvím jediné fotografie, přichází oficiální setkání v Paříži a s ním i další informace a fotografie.
I když Mazda nechtěla na autosalonu v Ženevě o možnosti sériové produkce nové studie rodinného vozu jménem MX-Flexa hovořit příliš nahlas, bylo přítomným jasné, že povedený koncept se vyrábět nakonec bude. A také bude. Uběhlo šest měsíců od elektrizující taneční show, kterou japonský výrobce MX-Flexu uváděl a na pódiu v Paříži stojí prostorná a dynamická Mazda5.
Nová pětka od Mazdy má zčeřit poklidné vody svého segmentu a vnést do něj špetku filosofie Zoom-Zoom. To jinými slovy znamená, že přitáhne pozornost zajímavým tvarem karosérie, jímž se pyšnila už studie a nabídne dostatek vnitřního prostoru při uspořádání 6 + 1. To poskytuje pohodlí všem cestujícím, neboť umožňuje několik různých uspořádání sedadel a přináší i praktické odkládací plochy.
S délkou 4 505 mm, šířkou 1 755 mm, výškou 1 615 mm a rozvorem 2 750 mm nemá Mazda5 s vnitřním prostorem skutečně problémy, kromě rozměrné karoserie ulehčuje život cestujícím i dvojice posuvných bočních dveří na obou stranách, jež se otevírají na 700 mm. Sedadla ve druhé řadě je možné různě posouvat a sklápět. Na některých trzích bude nabízeno i sedmé sedadlo, které se vyklápí z levého sedadla v druhé řadě.
Pohon Mazdy5 zajišťují benzínové motory 1.8 l a 2.0 l známé z Mazdy3 a Mazdy6 spojené s pětistupňovou manuální převodovkou, na vybraných trzích bude k dispozici také čtyřstupňová automatická převodovka. Na evropském trhu bude dostupný rovněž turbodiesel MZR-CD s objemem 2.0 l vybavený vstřikováním paliva „common rail“ i filtrem pevných částic a spojený s šestistupňovou manuální převodovkou.
Technické parametry motorů (pro evropský trh)
MZR 1,8 l zážehový | MZR 2,0 l zážehový | |
Typ | řadový 4-válcový 16-ventilový DOHC | řadový 4-válcový 16- ventilový DOHC |
Zdvihový objem cm3 | 1.798 | 1.998 |
Vrtání x Zdvih mm | 83,0 x 83,1 | 87,5 x 83,1 |
Max. výkon (EEC)* kW (k)/ot/min. | 85 (115)/6 000 | 107 (145)/6 000 |
Max. točivý moment (EEC)* Nm/ot./min. | 161/4 000 | 182 (18,6)/4 500 |
Hodnocení emisí | Euro IV | Euro IV |
MZR-CD 2,0 vznětový (standardní výkon/vysoký výkon) | ||
Typ | řadový, 4-válcový, 16-ventilový DOHC.přeplňovaný | |
Zdvihový objem cm3 | 1.998 | |
Vrtání x Zdvih mm | 86,0 x 86,0 | |
Max. výkon (EEC)* kW (k)/ot/min. | 81 (110)/3 500 | 105 (143)/3 500 |
Max. točivý moment (EEC)* Nm /ot./min. | 310/2 000 | 360/2 000 |
Hodnocení emisí | Euro IV | Euro IV |
Technické parametry vozu Mazda5 (pro evropský trh) | ||
Rozměry | celková délka | 4 505 mm |
celková šířka (s bočními lištami) | 1 755 mm | |
celková výška | 1 615 mm | |
rozvor náprav | 2 750 mm | |
rozchod kol (přední/zadní) | 1 530 mm/1 520 mm | |
míst k sezení | 6 + 1 (k dispozici i pětimístný model) | |
Motor | typ | zážehový MZR 1,8 l nebo 2,0 l vznětový MZR-CD 2,0 l DI Turbo (standardní/vysoký výkon) |
Převodovka | typ | pětistupňová mechanická (s benzínovým motorem) |
šestistupňová mechanická (s dieselovým motorem) | ||
Zavěšení | typ (přední/zadní) | vzpěra MacPherson/víceprvkové |
Brzdy | typ (přední/zadní) | chlazené kotoučové/kotoučové |
Pneumatiky a kola | 195/65R15 na 15x6J 205/55R16 na 16x6 1/2J 205/50R17 na 17x6 1/2J |
Kompletní reportáž z Pařížského autosalonu s 1000 fotografiemi a videi přineseme v polovině přístího týdne