Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda5: rodinný koráb s tváří dravce

Libor Zezulka
Diskuze (5)
Po prvním krátkém seznámení s novou Mazdou5 prostřednictvím jediné fotografie, přichází oficiální setkání v Paříži a s ním i další informace a fotografie.

Po prvním krátkém seznámení s novou Mazdou5 prostřednictvím jediné fotografie, přichází oficiální setkání v Paříži a s ním i další informace a fotografie.

I když Mazda nechtěla na autosalonu v Ženevě o možnosti sériové produkce nové studie rodinného vozu jménem MX-Flexa hovořit příliš nahlas, bylo přítomným jasné, že povedený koncept se vyrábět nakonec bude. A také bude. Uběhlo šest měsíců od elektrizující taneční show, kterou japonský výrobce MX-Flexu uváděl a na pódiu v Paříži stojí prostorná a dynamická Mazda5.

Nová pětka od Mazdy má zčeřit poklidné vody svého segmentu a vnést do něj špetku filosofie Zoom-Zoom. To jinými slovy znamená, že přitáhne pozornost zajímavým tvarem karosérie, jímž se pyšnila už studie a nabídne dostatek vnitřního prostoru při uspořádání 6 + 1. To poskytuje pohodlí všem cestujícím, neboť umožňuje několik různých uspořádání sedadel a přináší i praktické odkládací plochy.

S délkou 4 505 mm, šířkou 1 755 mm, výškou 1 615 mm a rozvorem 2 750 mm nemá Mazda5 s vnitřním prostorem skutečně problémy, kromě rozměrné karoserie ulehčuje život cestujícím i dvojice posuvných bočních dveří na obou stranách, jež se otevírají na 700 mm. Sedadla ve druhé řadě je možné různě posouvat a sklápět. Na některých trzích bude nabízeno i sedmé sedadlo, které se vyklápí z levého sedadla v druhé řadě.

Pohon Mazdy5 zajišťují benzínové motory 1.8 l a 2.0 l známé z Mazdy3 a Mazdy6 spojené s pětistupňovou manuální převodovkou, na vybraných trzích bude k dispozici také čtyřstupňová automatická převodovka. Na evropském trhu bude dostupný rovněž turbodiesel MZR-CD s objemem 2.0 l vybavený vstřikováním paliva „common rail“ i filtrem pevných částic a spojený s šestistupňovou manuální převodovkou.

Technické parametry motorů (pro evropský trh)

 MZR 1,8 l zážehovýMZR 2,0 l zážehový
Typřadový 4-válcový 16-ventilový DOHCřadový 4-válcový 16- ventilový DOHC
Zdvihový objem cm31.7981.998
Vrtání x Zdvih mm83,0 x 83,187,5 x 83,1
Max. výkon (EEC)* kW (k)/ot/min.85 (115)/6 000107 (145)/6 000
Max. točivý moment (EEC)* Nm/ot./min.161/4 000182 (18,6)/4 500
Hodnocení emisíEuro IVEuro IV

  MZR-CD 2,0 vznětový (standardní výkon/vysoký výkon)
Typ řadový, 4-válcový, 16-ventilový DOHC.přeplňovaný
Zdvihový objem cm3 1.998
Vrtání x Zdvih mm 86,0 x 86,0
Max. výkon (EEC)* kW (k)/ot/min.81 (110)/3 500105 (143)/3 500
Max. točivý moment (EEC)* Nm /ot./min.310/2 000360/2 000
Hodnocení emisíEuro IVEuro IV

Technické parametry vozu Mazda5 (pro evropský trh)
Rozměrycelková délka4 505 mm
celková šířka (s bočními lištami)1 755 mm
celková výška1 615 mm
rozvor náprav2 750 mm
rozchod kol (přední/zadní)1 530 mm/1 520 mm
míst k sezení6 + 1 (k dispozici i pětimístný model)
Motortypzážehový MZR 1,8 l nebo 2,0 l
vznětový MZR-CD 2,0 l DI Turbo (standardní/vysoký výkon)
Převodovkatyppětistupňová mechanická
(s benzínovým motorem)
šestistupňová mechanická
(s dieselovým motorem)
Zavěšenítyp (přední/zadní)vzpěra MacPherson/víceprvkové
Brzdytyp (přední/zadní)chlazené kotoučové/kotoučové
Pneumatiky a kola 195/65R15 na 15x6J
205/55R16 na 16x6 1/2J
205/50R17 na 17x6 1/2J





Kompletní reportáž z Pařížského autosalonu s 1000 fotografiemi a videi přineseme v polovině přístího týdne

Libor Zezulka
Diskuze (5)