Mercedes-Benz E Cabriolet: Světová premiéra v Dubaji (nové foto)
Nová třída E Cabriolet je nástupcem druhé generace CLK a vychází z verze třídy E Coupé. Kabriolet se v této řadě vyráběl naposledy jako zástupce dnes již takřka legendární série W124 v letech 1991-1997 (kód A124). I novinka je klasikou v jistém slova smyslu, má totiž tradiční látkovou střechu. Ta je ovšem velmi dobře odhlučněna, je pochopitelně odolná také proti rozmarům počasí.
Zákazníci budou mít na výběr ze tří benzinových a dvou turbodieselových motorů s výkony od 150 do 285 kW. Prozatím jsou známy stručné specifikace dvou zážehových verzí. E 350 CGI Cabriolet má pod kapotou vidlicový šestiválec s výkonem 200 kW a točivým momentem 349 Nm. Nejvýkonnější bude verze E 500 Cabriolet s 5,5litrovým vidlicovým osmiválcem, který dává 285 kW a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 530 Nm. Bližší podrobnosti automobilka dosud tají. Ostrá E 63 AMG je zatím jen předmětem spekulací.
V Evropě se navíc dočkáme skormnějších motorizací: zážehových čtyřválců E 200 CGI Cabriolet (135 kW) a E 250 CGI Cabriolet (150 kW) a trojice turbodieselů E 220 CDI Cabriolet (125 kW), E 250 CDI Cabriolet (150 kW) a šestiválce E 350 CDI Cabriolet (170 kW).
Základní rozměry se oproti kupé nezměnily. Kabriolet je 4699 mm dlouhý, 1786 mm široký a 1402 mm vysoký. Karoserie má na tuto kategorii velmi nízký součinitel odporu vzduchu 0,28. Rám čelního skla byl patřičně zesílen, automobil má také tenké B-sloupky z vysokopevnostní oceli, které jsou součástí bočních oken a zasouvají se spolu s nimi. V zadních opěrkách hlavy pak najdeme ochranné oblouky, které se automaticky napínají pomocí pružin, vyhodnotí-li jejich čidla situaci na silnici jako nebezpečnou. Plátěná střecha se otevře a uzavře během 20 sekund a to i při jízdě rychlostí až 40 km/h. Zavazadlový prostor má při složené střeše pouhých 90 litrů, při natažené pak o 300 l více.
O minimální turbulenci vzduchu v kabině se stará systém AIRCAP, který je automatický, ale lze jej ovládat rovněž stiskem tlačítka. Ten zahrnuje větrný deflektor, který může být umístěn na rámu čelního skla a štít mezi zadními sedadly. AIRSCARF, který známe už z roadsteru SL, je integrován do opěradel předních sedadel a otvory v nich přivádí teplý vzduch ke krkům cestujících. S otevřeným éčkem lze tak jezdit celoročně, AIRSCARF bude ovšem za příplatek. Bezpečnostní prvky zahrnují sedm airbagů (přední, boční, hlavové a pro řidiče kolenní), bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, aktivní opěrky hlavy, detekci mikrospánku řidiče a adaptivní světlomety. Vzduchových vaků může být ve voze až devět, poslední dvojice je určena pro pasažéry vzadu.
Světovou premiéru mí otevřená třída E na autosalonu v Dubaji, který se koná ve dnech 16. až 20. prosince 2009. Objednávky budou ve Stuttgartu přijímat od začátku roku 2010, první vozy by měly přijít na evropské trhy v březnu. Američané, kteří uvidí nový kabriolet poprvé v lednu v Detroitu, si počkají až do května.
Doporučujeme |
TEST: Mercedes-Benz E Kupé 350 CDI - Odpor je zbytečný |
Mercedes-Benz E Cabrio: Aerodynamickymi prvky proti průvanu |