Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy S: první dojmy

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
19 Fotogalerie
Diskuze (46)
Zatímco u Audi se na oslavu příchodu nové Q7 zpívalo, Mercedes-Benz před odhalením nové třídy S stupňoval napětí bubnováním. Také novému esku jsme se podívali přímo na výstavišti na zoubek.

První dojem mnohdy klame, ale zároveň hodně napoví. Jaké jsou naše dojmy z nového Mercedes-Benzu třídy S? Exteriérem nové esko navázalo na předchůdce, to znamená, že designéři nepopustili uzdu fantazie (jako např. u CLS), ale zmodernizovali původní tvary. Samozřejmě se trochu inspirovali u Maybachu, ale příbuznost obou vozů poznáte spíše zezadu, zepředu vypadá třída S jako typický Mercedes.

Nové designové prvky přídě jsme mohli dobře porovnat na parkovišti u výstaviště, kde shodnou okolností vedle sebe stanula nová a stará třída S. Nebýt ostřejších linek kapoty a užších světlometů budete mít z dálky problém rozeznat staré esko od nového. To v interiéru se designéři vyřádili. Nevýrazný interiér nahradila palubní deska moderních tvarů s mohutnou kapličkou zakrývající cetrální displej.

Mírné obavy z toho, zda nebude mohutná kaplička displeje narušovat jinak celkem harmonický interiér, se ukázaly za volantem třídy S jako liché. Kaplička displeje navazující na kapličku přístrojové desky nevypadá ve skutečnosti tak zvláštně, co je ale důležitější, údaje na vysoko položeném a dobře čitelném displeji jsou přehledně uspořádané a v zorném úhlu řidiče.

Pohled na přístrojovou desku vystavených kusů (verze S500 a S350) prozradil, že dvojici analogových budíků po stranách doplňuje uprostřed umístěný digitální rychloměr. Ten se vykresluje na velké obrazovce, jež slouží pro noční vidění. Ani v případě třídy S asi nemá smysl připomínat, že vybrané materiály, zpracování i slícování odpovídá nejvyšším standardům.

Ve srovnání s předchůdcem jsem se v nové třídě S cítil lépe, pohodlněji, ale hlavně na mě interiér nepůsobil studeným dojmem. Obdova iDrive v Mercedesu S se ovládá překvapivě dobře, položky v menu jsou upořádány logicky, navíc si můžete položit dlaň na speciální opěrku ukrývající číselník. Třída S si dokáže znovu přitáhnout nedovřené dveře a interiér vyplňuje špičkovou muzikou.

Prostor na zadních sedadlech převyšuje průměr luxusních limuzín, nad hlavou neschází místo ani vysokým pasažérům. Krátká ukázka systému nočního vidění na výstavišti vypadala zajímavě, ale skutečné výhody a nevýhody systému ukáže teprve reálný provoz. Velkým lákadlem bude také vylepšený aktivní tempomat, který dokáže novou třídu S zcela zastavit a další systémy. Také nové esko na nás udělalo na výstavišti dobrý dojem a těšíme se, co předvede v testu.

Vstoupit do diskuze (46)