Mercedes-Benz zahájil výrobu nového Unimogu
Mercedes-Benz na jaře loňského roku představil kompletně přepracovanou řadu modelů Unimog. Výroba menších verzí se rozběhla ve druhé polovině roku a první vozidla zamířila ke svým majitelům koncem roku 2013.
V případě největšího provedení byla sériová produkce zahájena 15. července 2014, kdy byl ve výrobním podniku ve Wörthu během slavnostního ceremoniálu dokončen Unimog U 5023 4x4 s kabinou v arktickém bílém laku.
Toto vozidlo je prezentováno jako součást generační obměny a zároveň nejnovější člen rodiny Unimogů, jejichž historie se začala psát již v roce 1946.
Pod značkou Mercedes-Benz byl přitom první vůz vyroben až 3. června 1951 a koncern Daimler tak letos slaví 63 let se slavným víceúčelovým užitkovým vozidlem, schopným zdolat téměř jakýkoliv terén.
Unimog U 5023 nabízí celkovou hmotnost vozidla 14,5 tun a k jeho pohonu slouží vznětový čtyřválec BlueEfficiency Power BlueTex 6 s výkonem 170 kW (230 k) a točivým momentem 900 N.m. S tímto motorem spolupracuje převodovka, která nabízí osm rychlostí vpřed a šest vzad.
Pohonná jednotka, splňující emisní normu Euro VI, se pod kabinou ve srovnání s dříve používanými motory posunula o celý jeden metr vzad, zatímco kabina se prodloužila jen o 120 mm a dočkala se mírného zvýšení.
Rám se svařenými nosníky a příčníky se vyznačuje velmi dobrou torzní tuhostí, zatímco zkřížení náprav může být až 30°. Nové Unimogy s portálovými nápravami mají přední nájezdový úhel 44° a zadní 51°. Boční úhel náklonu může být až 38° a brodit se lze až do hloubky 1,2 m.
Produkci vozidel Unimog má na starosti divize Mercedes-Benz Special Trucks, která vedle toho zajišťuje i výrobu modelových řad Econic a Zetros. Kromě podniku ve Wörthu provozuje také výrobu v Molsheimu a z obou závodů vyjede zhruba 10.000 vozidel ročně. Samotný Wörth vyrobil v loňském roce asi 3800 vozidel. V současnosti má Mercedes-Benz Special Trucks okolo 1600 zaměstnanců.