Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Unimog U 4023 a U 5023 jsou největší z řady

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
28 Fotogalerie
Unimogy U 4000 a U 5000 mají nástupce s novým motorem splňujícím emisní normu Euro VI, upraveným podvozkem a přepracovanou kabinou.

Veletrh Bauma 2013 se stal místem představení dvojice největších verzí řady Unimog s označeními U 4023 a U 5023. Hlavní rozdíly mezi těmito modely jsou v jejich rámech, nápravách a celkové hmotnosti vozidla. Ta je 10,3 tun u verze U 4023 a 14,5 tun v případě U 5023.

Dvojice nových členů rodiny Unimog je vybavena novým vznětovým čtyřválcem BlueEfficiency Power BlueTex 6 s výkonem 170 kW (230 k) a točivým momentem 900 N.m. S motorem je spojena přepracovaná převodovka, která má sice kratší rychlostní stupně, ale stejně jako u předchůdců nabízí osm rychlostí vpřed a šest vzad.

Osvědčená kabina s krátkou kapotou, jejíž kořeny sahají až do roku 1974 byla radikálně modernizována. Pohonná jednotka, splňující emisní normu Euro VI, se pod kabinou ve srovnání s dosavadními motory posunula o celý jeden metr vzad, zatímco kabina se prodloužila jen o 120 mm a dočkala se mírného zvýšení. Provedené úpravy podtrhuje nový design masky chladiče a rozmístění světlometů v předním nárazníku.

V rámci úprav kabiny se všechny ovládací prvky v interiéru přemístily na palubní desku a sloupek řízení, což přispívá ke zvětšení prostoru pro tříčlennou posádku. Unimogy U 4023 a 5023 nabídnou svému řidiči mimo jiné multifunkční stavitelný volant, nový přístrojový štít s velkým displejem a výkonnější ventilaci i topení.

Centrální systém dohušťování pneumatik „Tirecontrol Plus“ byl přepracován, tak aby tlak v pneumatikách odpovídal provozním podmínkám. Řidič nyní může volit jeden z tří přednastavených režimů.

Posunutí motoru směrem vzad přispělo ke snížení těžiště Unimogu, aniž by tím utrpěla jeho velká světlá výška. Rám se svařenými nosníky a příčníky se vyznačuje velmi dobrou torzní tuhostí, zatímco zkřížení náprav může být až 30°. Nové Unimogy s portálovými nápravami mají přední nájezdový úhel 44° a zadní 51°. Boční úhel náklonu může být až 38° a brodit se lze až do hloubky 1,2 m.

Mercedes-Benz nabízí vozidla Unimog ve více než 130 zemích, v nichž je zákazníkům k dispozici více než 650 prodejců a servisních míst.