Mercedes Vision GST: studie blízká sérii
Jméno GST již Mercedes-Benz uvedl na autosalonech v roce 2002 (více najdete zde). Právě zveřejněné fotografie ukazují usedlejší méně futuristický styling nové studie Vision GST, která má zřejmě finální podobu. Spekuluje se o názvu budoucí řady, která asi opustí tři písmena použitá u studií a omezí za na jednoduché označení R. Nová studie má oproti původnímu GST méně sportovní siluetu, dveře a provedení bočního prosklení je nyní reálnější.
Rozměrná karosérie je mixem tříd SUV, MPV a kombi, tolik oblíbených v zámoří. Nová řada bude komfortním vozem s prostorným interiérem (vzdálenost mezi první a druhou řadou sedadel je 920 mm), šesti samostatnými sedadly, panoramatickou střechou a nezbytnou komunikační, navigační a zábavnou elektronikou na palubě. V USA nezbytné držáky na nápoje jsou zabudovány také do středové konzoly mezi zadními sedadly. V dvoumístném uspořádání sedadel je k dispozici 2030 litrů užitného objemu pro zavadadla.
Hybridní pohon jsme již viděli u Visionu CLS. Vision GST s kombinací dieselu V8 (184 kW) a elektromotoru (50 kW) zrychluje z klidu na 100 km/h za 6,6 s. Maximální točivý moment hnacího ústrojí je 860 Nm. Elektromotor pohání vozidlo v režimech, kdy by diesel nepracoval efektivně-pomalá jízda, jízda v koloně s častým zastavováním a rozjížděním, při parkování. Při brzdění se stává z elektromotoru generátor, který dobíjí trakční baterie. Ke studii patří taky 21palcová kola a vzduchové odpružení AIRMATIC, které bude zřejmě i ve výbavě sériové verze.
Definitivní sériová podoba se představí asi na podzimním pařížském autosalonu v roce 2004, sériová výroba začne v roce 2005.
Pro USA je v plánu verze s prodlouženým rozvorem a osmiválcovými zážehovými motory, Evropa může očekávat kratší verzi vybavenou i 6 nebo 8válcovými vznětovými motory.