Michael Schumacher se zranil při jízdě na lyžích, jeho stav je kritický
Francouzské rozhlasové stanice přinesly informace, že sedminásobný mistr světa a vítěz 91 Grand Prix F1 lyžoval mimo upravenou sjezdovku. Byl prý příliš rychlý, ztratil kontrolu a narazil hlavou do skály. Rádio Europe 1 sice oznámilo, že lyžoval sám, ale jeho manažerka Sabine Kehm potvrdila, že v době incidentu s ním byl jeho čtrnáctiletý syn Mick. Ujistila, že bývalý závodník měl na hlavě přilbu. „Byl v šoku, trochu otřesený, ale při vědomí. Zřejmě utrpěl otřes mozku,“ informoval ředitel resortu v Méribelu Christophe Gernignon-Lecomte.
Jeho stav se ale brzy změnil. Vrtulník jej převezl nejprve do nemocnice Moutiers a poté do Grenoblu, kam byl přijat ve 12:40. Okamžitě putoval na operační sál, už během letecké přepravy upadl do kómatu a lékařský zákrok byl nutný. Ač v nedělí přinášely agentury informace o tom, že ex-pilot F1 není v ohrožení života, nakonec se tedy zranění hlavy ukázala jako vážná. Podle Agence France-Presse utrpěl sedminásobný mistr světa F1 krvácení do mozku. Poslední zprávy hovoří o tom, že je stále v bezvědomí a jeho stav je i nadále kritický. 3. ledna 2013 bude bývalému německému závodníkovi 45. let.
Schumacher v mezipauze, kdy nejezdil F1, několikrát havaroval na superbiku, jednou si ve Španělsku poranil krk a páteř. Nejtěžším úrazem z královny motoristického sportu byla zlomená noha v Silverstone 1999, která jej vyřadila na šest závodů. Tehdy o něj pečoval francouzský neurochirurg Gérard Saillant, který je mu k dispozici i nyní. Hospitalier Universitaire de Grenoble vydala koneckonců oficiální prohlášení, ve kterém je psáno, že Schumacherův současný stav okamžitou neurochirurgickou léčbu vyžaduje.
Do nemocnice za ním přijela pochopitelně i manželka Corinna s dětmi a dva dobří přátelé: bývalý šéf Mercedesu GP Ross Brawn, stejně jako Jean Todt, současný prezident FIA. Údajně se ho pokoušel navštívit i „exkolega“ Olivier Panis, který bydlí nedaleko, ale nebyl k němu vpuštěn. Připomeňme, že Michael Schumacher jezdil F1 v letech 1991-2006 a 2010-2012. Vystřídal týmy Jordan (debut v Belgii 1991), Benetton, Ferrari a po tříleté pauze se vrátil k Mercedesu. V kokpitu Benettonu získal první dva tituly v letech 1994 a 1995, dalších pět v řadě mu patřilo už za volantem rudých monopostů Ferrari (2000-2004). Po comebacku však nevyhrál ani jednu Velkou cenu a v GP Evropy ve Valencii 2012 vybojoval jediné stupně vítězů, skončil třetí.