Mitsubishi Colt ClearTec: Spotřeba 5 l/100 km na českém trhu s příplatkem 6 tisíc Kč
Hlavními trhy pro auta s mírně sníženou spotřebou jsou sice ty, kde vládní dotace nebo daně odpovídají emisím oxidu uhličitého, ke cti českého dovozce ale jde to, že si uvědomělý český zákazník může vybrat.
Po nedávném představení inovovaného Coltu někoho mohlo překvapit, že z nabídky motorizací vypadl vznětový motor. Toto rozhodnutí je podle samotné automobilky výsledkem kombinace tří faktorů. Modernizace předchozího turbodieselu na novou emisní normu Euro 5 byla technicky nerealizovatelná, Coltů se vznětovým motorem se od roku 2004 prodávalo poměrně málo (jen 13 % z celkového počtu) a ekonomická výhodnost investice do turbodieselu byla pro většinu zákazníků diskutabilní.
Místo turbodieselu vyvinulo Mitsubishi pro benzinové Colty sadu řešení souhrnně označovaných jako „ClearTec“. Modely ClearTec jsou v Evropě k dispozici s tříválcem 1,1 l nebo čtyřválcem 1,3 l, vždy pouze s 5stupňovou manuální převodovkou. Na českém trhu je možno mít ClearTec se čtyřválcem za příplatek 6.000,-Kč.
Principy a dílčí řešení, na které ClearTec sází, jsou všeobecně známé. Vozy jsou vybaveny systémem automatického vypínání a startování motoru (Auto Stop & Go), pneumatikami s nízkým valivým odporem (rozměr 185/55 R15), sníženou světlou výškou, delším stálým převodem nebo vysoce efektivním alternátorem (intenzivní dobíjení během brzdění, snížené dobíjení při jízdě). Motory využívají speciální oleje, mají zvýšen kompresní poměr (z 10,5 na 11:1), upraveno časování ventilů, nové písty i zapalovací svíčky.
Pohotovostní hmotnost díky novým opatřením vzrostla asi o 5 kg, ale hodnoty kombinované spotřeby patří ke špičce mezi vozy se zážehovými motory. Konkrétně u čtyřválce byla spotřeba 6,0 l/100 km snížena na 5,0 l/100 km. Dobrou zprávou je i to, že Colt ClearTec nepřišel o svou dynamiku, když maximální rychlost 180 km/h zůstává nezměněna a akcelerace z 0 na 100 km/h je dokonce rychlejší (10,4 s místo původních 11 s, u třídveřových verzí).
Colt ClearTec se vyrábí v závodě NedCar firmy Mitsubishi Motors v nizozemském Bornu, spolu s jinými variantami modelu Colt pro Evropu.