Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MV Agusta F4 LH44: Na vývoji se podílel i Lewis Hamilton a vznikne série 44 strojů

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 10. 2017 • 22:07
30
Zobrazit náhledy (30)
MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44 MV Agusta F4 LH44
Italská MV Agusta představuje limitovanou edici F4 LH44, který vychází z exkluzivního modelu F4 RC a je výsledkem její spolupráce s trojnásobným mistrem F1 Lewisem Hamiltonem.

MV Agusta F4 LH44 je již druhým výsledkem spolupráce mezi slavnou motocyklovou značkou a hvězdou závodů Formule 1. Tím prvním se stal v roce 2015 představený model Dragster 800 RR LH44, který však letošní novinka překonává prakticky ve všech ohledech.

Lewis Hamilton ke spolupráci s italským výrobcem motocyklů uvedl, že je velice nadšen, že pokračuje a přinesla výsledek v podobě právě představené novinky. Ohledně samotného motocyklu pak dodal, že již měl možnost se svézt a jednalo se úžasný zážitek z jízdy na stroji, spojujícím to nejlepší ze světa závodů a běžných silnic.

MV Agusta F4 LH44 přímo vychází z modelu F4 RC a ten je odvozen od závodních strojů své značky, což znamená, že srdcem novinky je řadový čtyřválec o objemu 998 cm3, který je naladěn na nejvyšší výkon 158 kW (212 k) při 13.600 min-1 a točivý moment 115 N.m při 9300 min-1.

Motocykl, který je schopen dosáhnout rychlosti 302 km/h, je osazen nejmodernější technikou a může se mimo jiné pochlubit osmistupňovou kontrolou trakce, ovládáním Ride-by-wire se čtyřmi palivovými mapami, systémem EAS 2.0 druhé generace, což je asistent řazení tzv. Quick Shifter, brzdovým systémem Brembo M50, který používají jezdci seriálu MotoGP a řadou dalších vymožeností.

Za zmínku pak stojí i komponenty podvozku značky Öhlins v podobě přední plna stavitelné upside-down vidlice NIX30 TiN s možnosti samostatného nastavení komprese, odskoku i předpětí a zadní centrální jednotky TTX36 s rychlou a pomalou kompresí.

MV Agusta F4 LH44 se od výchozího modelu F4 RC odlišuje především svým barevným provedením, s nímž jde ruku v ruce snaha o další odlehčení a hojné využití komponentů z uhlíkových vláken, z nichž jsou i části kapot.

Materiály společnosti MV Agusta pak vyzdvihují i ručně šité sedlo z přírodní kůže a Alcantary či závodní víčko na nádrži nebo kola obutá do pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa SP o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 200/55ZR17 vzadu, navržených speciálně pro tuto edici, pro níž mají na bocích červené proužky a logo LH44.

MV Agusta oficiálně potvrdila, že model F4 LH44 vznikne v sérii 44 strojů. Cena prozatím uvedena nebyla, ale s ohledem na výchozí model F4 RC, který je na českém trhu nabízen za 1.100.000 Kč, je více než jasné, kde se bude pohybovat.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku