Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Slovensku se rozhodli bojovat s kamiony, mýtu se nikdo nevyhne

David Bureš David Bureš 28. 9. 2013
6
Naši východní sousedé budou kontrolovat všechny kamiony, kudy jezdí. Na silnice III. třídy budou mít vjezd zakázán.

Slovensko chce od začátku příštího roku výrazně rozšířit zpoplatněnou síť silnic pro nákladní vozidla. Nově zpoplatněno bude dalších 225 kilometrů silnic. Vláda chce tímto krokem ulehčit život lidem bydlícím u silnic nižších tříd, kudy si nákladní vozy zkracovaly cestu.

Na silnice III. třídy budou mít nákladní vozy nad 12 tun dokonce vjezd zakázán, na tyto cesty budou smět pouze vozidla dopravní obsluhy. Nákladní automobily budou mít zakázán vjezd i na vybrané úseky silnic II. třídy.

Kamiony na silnicích nižších tříd mýto platit nebudou, i přesto zde budou pomocí mýtného systému sledovány. Slovensko tímto krokem chce zjišťovat, kudy nákladní vozy jezdí a zda neporušují zákaz vjezdu.

Slovensko rovněž zvýší sazby mýtného na silnicích I. třídy souběžných s dálnicemi a rychlostními silnicemi, čímž chce kamiony přesunout na dálnice. Dosud je přitom toto mýto asi o čtvrtinu levnější než na dálnicích. Zároveň vzrostou pokuty za obcházení mýtného a porušování zákazu vjezdu.

Na základě podnětu přepravců budou zvýhodněna moderní, ekologičtější vozidla. Na dálnicích a rychlostních silnicích budou takové kamiony platit 0,08 až 0,188 eura bez DPH za ujetý kilometr, což je o čtyři procenta méně než dnes. Sazba na silnicích I. třídy pro takové automobily klesne o dvě procenta.

Naopak starší nákladní vozy emisní třídy Euro 0 až 2 zaplatí více. Mýtné pro tato vozidla vzroste až o 18 procent, nejvyšší sazba se zvýší z dosavadních 0,209 eura bez DPH na 0,243 eura bez DPH.

Slovenské ministerstvo dopravy tvrdí, že těmito kroky chce nasměrovat tranzitní nákladní dopravu na silnice, které jsou k tomu určeny. Podle ministerstva se totiž někteří dopravci vyhýbají placení mýtného tím, že jezdí po silnicích nižších tříd. Představitelé obcí si navíc stěžují, že kamiony ničí místní vozovky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

dnes kamiony zítra osobáky
fahrenaufderautobahn
| 29. 9. 2013
jen počkejte.

1.1.2014 praha zavádí mýtné za průjezd po nuselském moste.
1.1.2014 kolabuje doprava na nábřeží. ty svině automobilový se snažej vyhnout mýtu. *. zlý zlý řidiči.
1.2.2014 v podolí je demonstrace, lidé blokují silnici a tvrdí, že všichni, co tam jezdí, jen objíždí mýto a jsou to zlý zlý *. dělají to jen, aby ušetřili!
1.5. 2014 praha vymýšlí, jak objíždění mýta zabránit. městská policie dostane za úkol všechny řidiče na objízdných trasách buzerovat, měřit radarama a číhat za bukama.
1.1.2015 praha začne všechny řidiče sledovat satelitem, aby věděla, kdo nuselský most objíždí.
1.1.2016 praha začne vybírat mýtné na všech objízdných trasách.

řidiči aut i kamionů se chovají racionálně a vyberou si to, co je pro ně v daných podmínkách lepší. stejně jako češi často jezdí autama centrem mariboru, aby ušetřili za slovinskou dálniční známku, tak kamiony jezdí vesnicema, aby ušetřily na mýtném.
Peníze peníze penize
Mirasr
| 29. 9. 2013
Počkejte az začnou stávkovat a v obchodech nebude nic co kupovat!!!
čr?
zaplosak
| 29. 9. 2013
Myslím ale že by to uvítali i kamioňáci u nás, takhle je honí po úzkých vedlejších šoustkách, na druhou stranu by vše zdražilo - nedělejme si iluzi kdo to nakonec zaplatí.... ;-\
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
To je správný přístup !!
Berenika ANTIDIESEL
| 29. 9. 2013
takhle na ně na šmejdy dieselový ;-)
Mytu sa
Priateľský ľudožrút
| 28. 9. 2013
nikto nevyhne a my vsetci to statu zaplatime.