Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejbizarnější závoďák světa: Kola nahoru! (+videa)

Jan Mička Jan Mička 3. 12. 2015 • 21:50
45
2
Zobrazit náhledy (45)
Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride Kia Pride
Pokud vám připadá většina běžných aut velmi podobná, bez jiskry a nápadu, vyrobte si podobnou šílenost jako jsou tyto. Nikdo nebude věřit vlastním očím!

Řekněme si to na rovinu – většina běžných nových automobilů je takříkajíc neslaná a nemastná. Rozeznat jeden od druhého je mnohdy složitější než podélné parkování v podání zmatkující puberťačky a po stránce jízdních vlastností ani kolikrát není co srovnávat. Není divu, že se čas od času najde někdo, kdo vyrazí proti konvencím a vytvoří něco naprosto šokujícího.

Na mysli máme policistu Jeffa Blocha ze státu Maryland na východě USA. Právě on totiž stojí za vytvořením závodního auta jezdícího „vzhůru kolama". Sám o sobě říká, že je osmiletý kluk uvězněný v těle čtyřicátníka, a protože má plný dvůr starších aut, vymýšlí neuvěřitelné věci. Možná si řeknete, že stavba oranžového přízraku, který můžete vidět na fotografiích, musela být složitá, opak je ale pravdou. Stačilo „pár“ metrů trubek, nějaká ta pila a dva velikostně dost rozdílné automobily.

Základem závodního „speciálu“ není Chavrolet Camaro z roku 1999, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale o devět starší mladší Ford Festiva, u nás známý jako Kia Pride. Autor projektu tvrdí, že jeho titěrná třináctistovka s proběhem přes 300 tisíc kilometrů (jde o motor od Mazdy) má problém už v běžném provozu, natož pak zatížená vnějším pláštěm Camara. Ten drží pohromadě trubkový rám, dá se z nebohé „Fordky“ jednoduše sejmout, a aby byl „upside down“ efekt co nejlepší, nechybí původní chromovaná kola a dokonce ani imitace zadní nápravy a výfuků.

A za jakým účelem Jeff neuvěřitelnou kreaturu stavěl? Kvůli závodům 24 hodin LeMons, které alespoň podle popisu na oficiálních stránkách vypadají na prima akce. Bojují proti sobě vozy s cenou do 500 dolarů (necelých 13.000 Kč, v částce není zahrnuto bezpečnostní vybavení, pneumatiky a brzdy), přičemž není potřeba žádná závodnická licence. Stačí zaplatit startovné 600 dolaru (asi 15.300 Kč), 150 dolarů za řidiče (asi 3800 Kč), 75 dolarů za případného spolujezdce (asi 1900 Kč) a můžete vyrazit. Závody se pořádají po celých Spojených státech, přičemž letos poslední odstartuje už 5. prosince na okruhu Sonoma Raceway v Kalifornii.

Ovšem dlužno dodat, že Jeff není jediný, kdo vytvořil auto „vzhůru kolama“. Jistý Rick Sullivan ze státu Illinois k tomu potřeboval Ford Ranger z roku 1991, na který narouboval o čtyři roky mladší Ford F-150. Celá stavba trvala půl roku a stála 6.000 dolarů (asi 153.000 Kč), přičemž o „tajném“ projektu neměla ponětí ani Rickova manželka. Ve srovnání s výše zmíněným „chevroletofordem“ je znát velká snaha o vytvoření perfektních detailů, o čemž vypovídá také poznávací značka „FLIPOVR“ (flip over – převrátit). Vůz má kompletní interiér a alespoň podle přiložených snímků a videa může na silnici.

Související články

Témata
Avatar - Stejsn
3. 12. 2015 10:41
Člověk si myslí
že pět let starý věci viděl snad už všude, ale vždycky ho někde dovedou ještě překvapit :-)
Avatar - Uživatel_5340709
3. 12. 2015 09:37
Člověk si myslí
že všechny hrůzy světa už viděl [odkaz] /našel jsem jen polskou verzi/ a amíci vždycky dovedou ještě překvapit. :-)
Články odjinud