Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanějším BMW M v roce 2022 byl… elektromobil

Filip Melich
Diskuze (24)

BMW oznámilo, že se mu navzdory obtížnému roku loni dařilo, a to včetně divize BMW M, která oslavila své 50. narozeniny. Jejím nejprodávanějším vozem byl elektromobil.

Německý výrobce prémiových vozů oznámil, že se mu v roce 2022 podařilo zákazníkům doručit 2.399.636 vozů značek BMW, Mini a Rolls-Royce. Kvůli omezeným dodávkám, pandemickým výlukám v Číně a válce na Ukrajině se zejména v prvním pololetí skupině BMW nedařilo tolik jako dříve, avšak v druhé polovině roku se poptávka zvýšila. Nakonec výše uvedený odbyt v meziročním srovnání představuje pokles o 4,8 %.

Na celkových dodávkách skupiny se 2.100.692 (- 5,1 %) vozy podílela sama automobilka BMW, která si dle vlastních slov udržela první pozici v globálním prémiovém segmentu. Značka zaznamenala nárůst prodejů plug-in hybridů a elektromobilů, pro něž se rozhodlo 372.956 (+ 35,6 %) zákazníků.

Video se připravuje ...

O něco úspěšnější než BMW byla jeho divize BMW M, pro niž rok 2022 představoval 50. narozeniny. BMW M si samo sobě nadělilo dárek – nad rámec loni představených produktových novinek – v podobě prodeje 177.257 vozů, což byl oproti předcházejícímu roku nárůst o 8,4 %.

Co víc, nejprodávanějším modelem BMW M se stal elektromobil i4 M50. Prozradil to Timo Resch, který v BMW M mimo jiné šéfuje prodejům: „Nejprodávanějším vozem BMW M roku 2022 je plně elektrické BMW i4 M50. Je to pro nás jasný signál, že jedinečný pocit M dorazil do světa elektrifikovaných vozidel.“ Konkrétní počet prodaných kusů však Resch, potažmo tisková zpráva nezmiňuje.

Video se připravuje ...

Krom i40 M50 nabízí BMW M ještě jeden plně elektrický model, a to SUV iX M60, přičemž v letošním roce na trh uvede také i7 M70. Ke vstupu do prodeje se připravuje také teprve druhý vlastní model BMW M, plug-in hybridní sportovní SUV nazvané XM.

Vzhledem k rostoucí nabídce sportovně orientovaných modelů se proto dá očekávat, že odbyt BMW M bude dále růst. Nejdůležitějším trhem roku 2022 byly pro BMW M Spojené státy americké, zatímco domácí německý trh se umístil hned na druhém místě a na třetí pozici se umístila Velká Británie.

Filip Melich
Diskuze (24)

Doporučujeme

18. 1. 2023 13:07
Re: i4M50 není "Mko"
no, vsetko sa meni ... staci sa pozriet na nove "pure" AMG C63 :)
17. 1. 2023 19:41
Re: Zase jen manipulace
No, není to totéž. Není to důkaz o vzestupu elektromobility a její obliby, ale že M modely dorazily i do světa elektrifikovaných vozidel. Pokud v tom nevidíš rozdíl, můj problém to není, holt jsem na hodiny češtiny nechyběl tolik jako ty.
Mimochodem, i kdybych připustil, že je to totéž, v čem spočívá ta lež? Že M modely nedorazily do světa elektrifikovaných vozidel?
Avatar - rohYpnol
17. 1. 2023 16:19
Re: Zase jen manipulace
Ano, já taky píšu ze to je fakt. Jenže ty souvislosti se úplně překrucují.
Avatar - rohYpnol
17. 1. 2023 16:18
Re: Zase jen manipulace
Není?
A tohle je asi co?? "Je to pro nás jasný signál, že jedinečný pocit M dorazil do světa elektrifikovaných vozidel."
17. 1. 2023 15:35
Re: i4M50 není "Mko"
Ale tady se bavíme, rozumím tomu tak, o plnohodnotných Mkách. Ne o autech, na které to BMW plácne, aby se to lépe prodávalo. Nominální výkon na papíře určitě není to hlavní. Jakože M3 E46 s 346 koňmi je o to méně Mko než i4M50, co má skoro 550 koní? Nemá to benzínový motor, tak to nemá se sportem nic společného. Je to jen v přímce rychlá tramvaj.

A co brzdy? A co podvozek? Chtěl bych vidět i4M50 na okruhu, jak by si tam vedla a ukázala, co v ní z motorsportu vězí. Asi nic, se obávám. Baterky by se uvařily za pár kol, výkon by klesl dolů, gumy a brzdy by kvůli váze nosorožce záhy přestaly fungovat a podvozek se sportováním asi tak moc společného nemá. Tohle je výsměch motorsportu a urážka "AUT".