Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan se chce údajně trhnout z aliance s Renaultem. Obě strany to popírají

Stanislav Kolman
Diskuze (52)

Mohl by to být zásadní dozvuk aféry kolem útěku Carlose Ghosna z Japonska. Podle některých médií se Nissan připravuje na odchod z aliance, obě strany to však odmítají.

Pozornost automobilového světa se v posledních týdnech a měsících ve velkém soustředí na alianci Renault-Nissan a Carlose Ghosna. A jak se zdá, ještě zdaleka není všemu konec. The Financial Times nyní informuje, že Nissan spřádá tajné plány na odchod z aliance. A útěk Ghosna z Japonska měl tuto snahu jen urychlit.

Stejný zdroj dále informuje, že v posledních dnech mělo dojít k několika schůzkám, aby se vztahy napravily. Názory ze zákulisí jsou prý různorodé. Zatímco jedni už přemýšlí nad novým vedením samostatného Nissanu, další říkají, že francouzský Renault je klíčem k úspěchu této značky. Jen připomeňme, že aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vyprodukuje každý rok 10 milionů automobilů.

Rozdělení těchto partnerů by s největší pravděpodobností znamenalo, že se obě strany pokusí „upíchnout“ jinde. Renault ostatně před časem vyjednával s italsko-americkým koncernem FCA, avšak neúspěšně. Potenciální budoucnost Nissanu je zatím ve hvězdách, ale v úvahu by připadalo několik variant – skupina PSA, Volkswagen či Ford.

Předseda Renaultu Jean-Dominique Senard má v příštích týdnech odhalit několik směrů, kterými by se budoucnost současné aliance mohla ubírat. Zdroje zevnitř nicméně uvádí, že snaha o ucelené partnerství se nesetkává s kladnými reakcemi od zaměstnanců japonské automobilky.

Obě strany však žádnou ze spekulací oficiálně nepotvrdily a rozdělení dokonce kategoricky vylučují. „Společná aliance je zdrojem konkurenceschopnosti naší společnosti,“ stojí v oficiálním prohlášení Nissanu. „Prostřednictvím aliance budeme i nadále usilovat o postupný růst a ziskovost, abychom dosáhli přínosu pro všechny členské společnosti,“ stojí tu dále.

Senard se dále nechal slyšet, že aliance je pevná, robustní, ale rozhodně ne mrtvá. Buď jak buď, spekulace o možném rozdělení ani jedné straně nepomáhají. Akcie Nissanu klesly v posledních dnech na nejnižší hodnotu za posledních osm a půl let.

Stanislav Kolman
Diskuze (52)

Doporučujeme

20. 1. 2020 07:45
Re: Rozzlobeny japonec
Ze kradl tvrdi Japonci, misto v GM je v Lybii.

A to se bezne sefum automobilek nestava, co si budeme povidat.

Selsky rozum jasne rika, ze budto mel fakt pekelnou smulu v zivote, nebo tam neco fakt dost smrdi.
Avatar - lamal
16. 1. 2020 15:14
Re: Rozzlobeny japonec
https://www.auto.cz/…icka-data-111636 :D
16. 1. 2020 14:48
Re: Rozzlobeny japonec
Já jsem měl v Renaultu 1.4 TCe 130 a nikdo mi nikdy netvrdil, že je to motor od Renaultu. Žádné klamstvá.
Avatar - palix
16. 1. 2020 14:47
Re: už je to jedno
Všetky autá narástli. Keď porovnám moju predošlú Astru G, ktorá sa začala vyrábať v roku 1998 a súčasnú Mazdu 3... Síce Mazda 3 nie je nejaké extra priestranné auto, ale je širšie a "vzdušnejšie" ako bola Astra. Dovolím si tvrdiť, že ani 626, ani stará Mazda 6 neboli oveľa väčšie. Hlavne čo sa ergonómie týka je značne lepšie.
Rovnako kedysi kdesi bolo napísané, že nové Polo je väčšie ako tuším 2-kový, alebo 3-kový Golf.
Na druhej strane keď som sadol do Scaly, mal som pocit presne ako v starej Astre G - ergonómia aj priestor.
Avatar - lamal
16. 1. 2020 14:33
Re: Rozzlobeny japonec
ty si tak naivny, to sem postnes nieco co tvrdi renault na svojich strankach ? aka vidim to co chcem...

https://en.wikipedia.org/…Benz_M282_engine
´´HR12DDT/HRA2 (Renault H5Ft)´´ + ´´The M282 shares the same design with the Renault H5Ht engine´´

to su tiez potom presne tie klamstva co renault vyvinul v ramci aliancie, cely zaklad pochadza z motorov rodiny nissan HR ...