Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Hornet 600 – sršeň znovu útočí

Tomáš Votruba Tomáš Votruba 7. 12. 2004 • 20:44
21
9
Zobrazit náhledy (21)
honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely honda novemodely
Honda před týdnem odtajnila novou verzi populárního naháče Hornet 600 a také inovovanou podobu cestovního endura Transalp. Dnes se zaměříme na první novinku, a to na městského uličníka jménem Hornet. Ten dostal nový sportovnější kabát.

Honda před týdnem odtajnila novou verzi populárního naháče Hornet 600 a také inovovanou podobu cestovního endura Transalp. Dnes se zaměříme na první novinku, a to na městského uličníka jménem Hornet. Ten dostal nový sportovnější kabát. Určitě se vám bude líbit.

Podle aktuálních statistik prodejů nových motocyklů v ČR je letos větší zájem o silnější kubatury než tomu bylo dříve, největšími taháky už tedy nejsou malé padesátky a skútry. Z velké japonské čtyřky vede u nás i ve světě Honda. A víte, který „hondí“ model patří vůbec k nejprodávanějším? Je to Hornet, motorka pro volný čas a zástupce tradiční kategorie naháčů, jehož si oblíbila spousta motorkářů pro svou uličnickou povahu a také přiměřenou cenu lehce nad 200 tisíc korun. Hornet se nabízí s motorem 600 i 900, jako první se objevila slabší verze. Právě šestistovka byla pro příští rok inovována a my se jí nyní můžeme podívat „pod sukni“.

Bohatý rodokmen

Ještě než přejdeme ke konkrétním změnám, vraťme se trošku do historie. Model CB600F Hornet je na trhu již od roku 1998 a vytvořil si zde velmi pevné postavení. Jedná se o motorku, která padne každému, mezi její hlavní přednosti patří nízký a přirozený posaz, jednoduchá manipulace a skvělá ovladatelnost při jízdě. Na motocyklech podobného typu (Kawasaki Z750, Suzuki Bandit, Yamaha Fazer) má většina jezdců ihned po prvních kilometrech dojem, že motorku dokonale znají – vše je zkrátka na svém místě. Přesně tak naháče fungují. Vzhledem k tomu, že většina techniky se v této kategorii „dědí“ po větších supersportech, na příznivé hladině lze udržet i cenu. Není právě tohle klíčem k předem jasnému úspěchu? Bezpochyby ano.

Tím jsme se dostali k motoru, který nebyl – až na malé detaily - nijak výrazně přepracován, výrobce si zřejmě myslí, že to bude na konkurenci stačit. Základem je už několikrát osvědčený čtyřválec o objemu 600 cm3, který vychází ze supersportovní šestistovky CBR600F (ročník 1998). Jak už to tak bývá, motor má oproti sportovní sestřičce o malinko snížený výkon a rozšířený průběh točivého momentu. Teoreticky by to mohlo znamenat, že ho nemusíte tolik točit, aby to jelo. Pravda je ale taková, že tento motor lační po vysokých otáčkách i zde – v Hornetu. Udávaný papírový výkon je 71 kW/97 koní při 12 000 otáčkách a točivý moment 63 Nm při 9 500 otáčkách. Tohle se ovšem ani pro příští rok nemění. Stejně jako pneumatiky o rozměru 120/70 ZR17 (vpředu) a 180/55 ZR17 (vzadu).

Kosmetické novinky

Jaké jsou tedy novinky? Pokud jste dosud neviděli fotky, je to správná otázka. Právě na obrázcích spatříte hlavní proměny. Největší designovou inovací je změna v pojetí přední masky, už to není jen o jednoduché svítilně a kruhových budících. Nový Hornet dostal moderní mini-štítek ve stylu Suzuki Bandit (taky ročník 05) a vypadá tak více sportovně. Pod štítkem se ukrývá další překvapení, tím je zcela přepracovaný přístrojový panel s novým digitálním tachometrem, palivoměrem a dalšími funkcemi. Tohle všechno doplňuje klasický analogový otáčkoměr s novou optikou.

Nové dvojité sedlo zaručuje podle výrobce ještě více komfortu a jistoty v zatáčkách, a to jak pro pilota, tak spolujezdce. Nesmíme taky zapomenout na novou 41mm převrácenou přední vidlici, která slibuje ještě ostřejší a přesnější reakce, vedle toho nabízí atraktivní „pozlacený“ efekt. Vidlice je velmi podobná té, kterou nalezneme u další letošní novinky – CBR600RR. Suchá hmotnost 179 kg, stejně jako 17litrová palivová nádrž zůstala. Zachován byl i známý poznávací prvek Hornetů, efektní výfuk svedený nahoru pod sedlo. To, jak se vám inovovaný Hornet líbí, už musíte posoudit sami z následujících fotografií.

Honda před týdnem rovněž představila lehce pozměněnou podobu svého cestovního endura Transalp, na tento kousek se podíváme příště – konkrétně ve čtvrtek.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku