Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky Citroënů Xsara a Xsara Picasso pro rok 2003

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Citroën Xsara zahajuje rok 2003 s několika novinkami v interiéru, faceliftem karosérie a novým motorem 1,4 HDi.

Citroën Xsara zahajuje rok 2003 s několika novinkami v interiéru, faceliftem karosérie a novým motorem 1,4 HDi.

Xsara

Nejzajímavější z novinek pro rok 2003, je malý motor HDI, dříve uvedený v modelu C3. Motor 1,4 HDi dává výkon 50 kW (70 k) při 4.000 ot/min a točivý moment 160 Nm při 2.000 ot/min. Pohonná jednotka pracuje se vstřikovacím systémem common-rail, ve které jsou dosahovány tlaky až 1400 barů. Předvstřikem řízené spalování nafty snižuje hluk a vibrace dieselu, zejména v nízkých otáčkách, dále redukuje exhalace a průměrnou spotřebu paliva na 4,5 l/100 km(!)

Změny jsou patrné i na karosériích všech tří verzí (hatchback, kupé, kombi). Nový je přední nárazník s integrovanými mlhovkami a širším vstupem chladícího vzduchu. Hranu zavazadelníku kryje chromovaný pás. Barevnou škálu doplnily dvě nové barvy.

Uvnitř jsou nové potahy sedadel a čalounění, barva přístrojové desky a hliníkově vyhlížející dekor středového a přístrojového panelu. Interiér má tak nyní hodnotnější a modernější vzhled.

Xsara Picasso

Xsara Picasso, uvedená na trh v lednu 2000 se stala úspěšným jednoprostorovým automobilem MPV, kterého bylo dosud vyrobeno 670.000 ks ve třech závodech: ve Vigu (Španělsko), v Porto Real (Brazílie) a ve Wuhanu (Čína).

Od počátku roku 2003 je v nabídce Xsara Picasso 2.0 16V Automatic, která spojuje dvoulitrový benzínový motor o výkonu 100 kW (136 k) a automatickou adaptivní převodovkou. Ta volí režim řazení převodových stupňů v závislosti na stylu jízdy (ekonomický, běžný), zvoleném programu (sport), vnějších podmínkách (výškový profil tratě, zatížení automobilu, zrychlení,…) a vnitřních podmínkách (teplota oleje v motoru, teplota a tlak oleje v převodovce, …). Převodovka umožňuje přepnout do módu manuální volby rychlostních stupňů a poté lze určovat zvolenou rychlost pohybem páky voliče vpřed (řazení “nahoru”) a vzad (řazení “dolů”). Motor 2.0 16V disponuje točivým momentem 190 Nm při 4100 ot/min a 90% tohoto maxima je k dispozici již od 2500 ot/min. Průměrná spotřeba této pohonné jednotky činí 8,6 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (0)