Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat 600e
Fiat 600e
Fiat 600e
Fiat 600e
19
Fotogalerie

Nový Fiat 600 přijíždí jako hybrid. Na elektřinu však jezdí pomalu

Marek Bednář

Hybridní sourozenec Fiatu 600e nabídne jízdu na elektřinu v nízkých rychlostech a krátkou vzdálenost, technicky tedy je full-hybridem. K mání bude v Itálii a na dalších trzích, kde není elektromobilita příliš rozšířená.

Označení Hybrid u aut značky Fiat dosud znamenalo mild-hybrid, nyní však jeho význam automobilka posouvá o krok dál – na půl cesty ke skutečnému „samonabíjecímu“ full-hybridu. Představila hybridní verzi modelu 600, který se nejprve ukázal před několika týdny jako ryze elektrický crossover.

Nejde však až tak daleko, aby hybridní jízdou mohla konkurovat třeba Toyotě. Elektrosoustava pracuje s napětím pouhých 48 V a elektromotor, který je součástí šestistupňové dvouspojkové převodovky, nabídne pouhých 29 koní. Vůz dokáže pohánět do rychlosti jízdy 30 km/h a energie v lithium-iontové baterii stačí na jeden kilometr jízdy.

Video placeholder
Fiat 600e • Fiat

Tím, že dokáže jet na elektřinu, de iure spadá do kategorie full-hybridů. Podle automobilky bude elektrický pohon užitečný zejména při parkování a manévrování či popojíždění v zácpách. Také má pomoci těsně po sešlápnutí plynu, než se roztočí turbodmychadlo, a samozřejmě se zrychlováním – Fiat odhaduje, že na stovku to vůz zvládne za 11 sekund.

Spalovacím motorem je přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,2 litru a výkonu 100 koní, který pracuje v Millerově cyklu. Kombinovaný výkon automobilka nezveřejnila, avšak po vzoru očividně podobné techniky, která se nedávno odhalila v koncernovém sourozenci Peugeotu 3008, počítejme spíš s číslem 100 než 129.

Hybridní technika má Fiatu 600 pomoci uspořit až 15 % emisí CO2 oproti použití samotného spalovacího tříválce s automatickým řazením; automobilka odhaduje, že výsledné emise změřené v cyklu WLTP budou 110–114 g CO2/km. To by odpovídalo spotřebě 4,7–4,9 l/100 km.

Fiat 600 Hybrid bude k mání po boku elektrické 600e na trzích, kde není elektromobilita tolik rozšířená. Kde kromě domovské Itálie to bude, zatím není přesně známo. Cena na domovském trhu už je však jasná – 24.950 eur (609 tisíc korun) v ceníku, 19.950 eur (487 tisíc korun) po započtení šrotovného a slevě při využití financování od Fiatu.