Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat 600 přijíždí jako hybrid. Na elektřinu však jezdí pomalu

Marek Bednář
Diskuze (9)

Hybridní sourozenec Fiatu 600e nabídne jízdu na elektřinu v nízkých rychlostech a krátkou vzdálenost, technicky tedy je full-hybridem. K mání bude v Itálii a na dalších trzích, kde není elektromobilita příliš rozšířená.

Označení Hybrid u aut značky Fiat dosud znamenalo mild-hybrid, nyní však jeho význam automobilka posouvá o krok dál – na půl cesty ke skutečnému „samonabíjecímu“ full-hybridu. Představila hybridní verzi modelu 600, který se nejprve ukázal před několika týdny jako ryze elektrický crossover.

Nejde však až tak daleko, aby hybridní jízdou mohla konkurovat třeba Toyotě. Elektrosoustava pracuje s napětím pouhých 48 V a elektromotor, který je součástí šestistupňové dvouspojkové převodovky, nabídne pouhých 29 koní. Vůz dokáže pohánět do rychlosti jízdy 30 km/h a energie v lithium-iontové baterii stačí na jeden kilometr jízdy.

Video se připravuje ...

Tím, že dokáže jet na elektřinu, de iure spadá do kategorie full-hybridů. Podle automobilky bude elektrický pohon užitečný zejména při parkování a manévrování či popojíždění v zácpách. Také má pomoci těsně po sešlápnutí plynu, než se roztočí turbodmychadlo, a samozřejmě se zrychlováním – Fiat odhaduje, že na stovku to vůz zvládne za 11 sekund.

Spalovacím motorem je přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,2 litru a výkonu 100 koní, který pracuje v Millerově cyklu. Kombinovaný výkon automobilka nezveřejnila, avšak po vzoru očividně podobné techniky, která se nedávno odhalila v koncernovém sourozenci Peugeotu 3008, počítejme spíš s číslem 100 než 129.

Hybridní technika má Fiatu 600 pomoci uspořit až 15 % emisí CO2 oproti použití samotného spalovacího tříválce s automatickým řazením; automobilka odhaduje, že výsledné emise změřené v cyklu WLTP budou 110–114 g CO2/km. To by odpovídalo spotřebě 4,7–4,9 l/100 km.

Fiat 600 Hybrid bude k mání po boku elektrické 600e na trzích, kde není elektromobilita tolik rozšířená. Kde kromě domovské Itálie to bude, zatím není přesně známo. Cena na domovském trhu už je však jasná – 24.950 eur (609 tisíc korun) v ceníku, 19.950 eur (487 tisíc korun) po započtení šrotovného a slevě při využití financování od Fiatu.

Marek Bednář
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - Ja Prvni 123
13. 1. 2024 19:41
Re: Fiat 600e
Sergio byl "pan manager" a odhanul uplne presne, co se bude dit.
Fiat sam proste nemel a nema sanci na preziti.

Opravdu me to rmouti, ale lidi uz dneska zajimava auta nnekupuji.
:-(
Celou Evropu valcuje Korea bez napada... a Cina to dorazila.

Muj odhad je, ze za nekolik malo let se bude prodavat Panda nejlepe v cele Evrope.
A auta ji podobna.
Evropa chudne. Libit se nam to nemusi, ale je to tak.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 1. 2024 19:32
Re: Re: Stellantis
To nevim, jeste jsem Tom nesedel.

Je to auto stejne tridy, evidentne nahrada.
21. 9. 2023 20:53
Re: Fiat 600e
No v té době co popisuješ se stalo to, že to Sergio seškrtal a dál se s vedením věnoval optimalizaci výsledků celé skupiny. Tehdy to byl dobrý krok, ale působí to na mě, že nebyl plán co dál a nenašel už se nikdo kdo by ho vymyslel a prosadil. Souhlasím, že je to velká škoda a ty talenty v Itálii, resp. v Turíně a Miláně, kde je vývoj, jsou nebo byli, ale postupně se rozpustili a trend je sestupný…
21. 9. 2023 12:05
Re: Fiat 600e
Nepoznám nikoho, kto Multiplu mal, že by sa sťažoval. Podobne Punto, resp. Grande Punto. S ostatným súhlas. Ide to dolu vodou.
21. 9. 2023 10:11
Fiat 600e
Dobrý den všem. Jakožto celoživotní příznivce značky FIAT a Italských automobilů vůbec musím bohužel s lítostí přiznat z nové "600" velké zklamání. FIAT, který v 70-80 letech udával v Evropě směr svým designem a mnohdy pokrokovostí řešení automobilů se zdá být v této oblasti zcela ztracený. Vše začalo érou nepovedených modelů za Paola Cantarelly (Multipla, Punto II atd. A nyní se od roku 2007 tento směr bohužel téměř nezměnil. Neříkám, že by "500" bylo ošklivé auto, ale bohužel je to již přespříliš dlouhá doba stále ve stejném stylu, který se již zdá být až příliš okoukaný. A nová "600" opět téměř totéž. Navíc "500X" mne osobně přišla designově povedenější, ale to je osobní názor. Proč ten slavný FIAT již nedokáže nějaký nový, svěží, odlišný design? Co se to v Turíně děje? Nebo to opravdu již kompletně řídí nějaký Peugeot? Italové, povstaňte a nenechte si úplně zničit to, co jste dříve tak uměli. Design, co chytal za srdce. Tohle je opravdu jen další "neštěstí". Bohužel a je mi to opravdu líto.