Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008 s novým mild-hybridem má české ceny. Startuje na 790.500 Kč

Ondřej Mára
Diskuze (29)

Na český trh vstupuje Peugeot 3008 s novou mild-hybridní motorizací, kterou je možné objednat ve všech výbavách.

Automobilka Peugeot pokračuje v elektrifikaci svých modelů, s čímž by ji měla výrazně pomoci i nová mild-hybridní 48V pohonná jednotka Peugeot Hybrid 48V, která má postupně nahradit čistě spalovací jednotku 1.2 PureTech 130 EAT8. Nový mild-hybrid měl začátkem roku premiéru v modelech Peugeot 3008 a 5008, se kterými už jsme se i svezli. Nyní vstupuje v obou modelech i na český trh.

Na úvod připomeňme, že základem nového mild-hybridu je nová generace přeplňovaného zážehového tříválce 1.2 PureTech, který byl vyvinut pro optimální spolupráci s hybridizací. Motor pracující s Millerovým cyklem, je osazen turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a nabízí nejvyšší výkon 100 kW (136 k) a 230 Nm točivého momentu.

Video se připravuje ...

Spojen je s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DSC6, do které je integrován synchronní elektromotor s permanentními magnety, měnič i řídící jednotka. Elektromotor nabízí špičkový výkon 21 kW a 55 Nm točivého momentu, energii čerpá z lithium-ion akumulátoru o kapacitě 432 Wh, jenž díky umístění pod sedadlem spolujezdce neubírá místo v zavazadelníku.

Podle automobilky by nový mild-hybrid měl zajistit až 15% úsporu emisí CO2 a snížit průměrnou spotřebu zhruba o 1 litr na 100 kilometrů. Při dostatečně nabité baterii navíc hybrid umožní 100% elektrickou jízdu v nízkých rychlostech, tedy například v koloně či při parkování.

Nová motorizace Hybrid 136 e-DCS6 je dostupná ve všech výbavových stupních modelu Peugeot 3008, přičemž v základní výbavě Active Pack startuje od ceny 790.500 Kč. Už v základu přitom Peugeot 3008 nabízí LED světlomety, 17“ hliníková kola, 12,3“ i-Cockpit, multimediální systém s 8“ displejem, hands-free startování, výškově stavitelné sedadlo řidiče a mnoho dalšího.

Vyšší výbava Allure Pack posouvá cenovku na 841.500 Kč, zatímco v nejvyšší výbavě GT už tato motorizace vyjde na 922.250 Kč. U ostatních motorizací pak k žádným výrazným změnám nedošlo. V nabídce zůstává i motorizace PureTech 130 S&S EAT8 nebo vznětový motor BlueHDi 130 S&S EAT8.

Výbava Motor Cena
Active Pack PureTech 130 S&S MAN6 705 500 Kč
  PureTech 130 S&S EAT8 756 500 Kč
  Hybrid 136 e-DCS6 790 500 Kč
  BlueHDi 130 S&S EAT8 199 000 Kč
Allure Pack PureTech 130 S&S MAN6 756 500 Kč
  PureTech 130 S&S EAT8 807 500 Kč
  Hybrid 136 e-DCS6 841 500 Kč
  BlueHDi 130 S&S EAT8 850 000 Kč
  Hybrid 180 e-EAT8 1 048 800 Kč
GT PureTech 130 S&S EAT8 888 250 Kč
  Hybrid 136 e-DCS6 922 250 Kč
  BlueHDi 130 S&S EAT8 930 750 Kč
Ondřej Mára
Diskuze (29)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
13. 9. 2023 18:07
Re: Mild hybrid?
test toho 1,2l MHEV v Citroenu C5 Aircross

https://en.passionnement-citroen.com/…6-a-real-success
Avatar - xxc
7. 9. 2023 19:33
Re: Mild hybrid?
asi je jedno, kolko % to jazdi, ked na videu to ma 66% casu vypnuty motor a jazdi to za 4,7. za kolko by jazdila starsia verzia pri tejto rychlosti? 7,5?
7. 9. 2023 17:49
Tříváleček za 790 tis.
Motor je základ každého auto, ale dnes spousta lidí řeší vzhled, viz diskuze... Dotaz do diskuze, píšete zde, že tříváleček je upravený a již má rozvodový řetěz místo řemene. Otázka jak řetěz bude odolný, viz např. motory EA111. Původní tříváleček v Peugotu nemá hydraulické vymezování ventilové vůle ani rolny, ventily vačka ovládá napřímo, tedy je tam ještě klobouček. Za mě tedy takhle konstrukčně udělaný tříválcový motor, který po nějakém nájezdu cca 100 tis. km bude vyžadovat rozdělání motoru v rámci běžného servisu a vymezování ventilových vůlí a výměny dílů v motoru je velmi špatná volba. :no: :no: :no: A značná část z produkce tříválečků je ještě vyráběna v Číně pro další snížení nákladů...
A to ještě za 800 tis. korun... Hlavně aby to vypadalo trendy...
Avatar - JirkaVejrazka
7. 9. 2023 12:30
Re: Mild hybrid?
Ano. Proto tvrdim, ze to neni mild hybrid.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 9. 2023 12:29
Re: Mild hybrid?
Ja tam vidim par vterin okolo te levotocive zatacky celkem jasnou modrou (i pri zrychlovano), navic tam bezi pocitadlo "provozu bez spalovaciho motoru".