Peugeot 3008 s novým mild-hybridem má české ceny. Startuje na 790.500 Kč
Na český trh vstupuje Peugeot 3008 s novou mild-hybridní motorizací, kterou je možné objednat ve všech výbavách.
Automobilka Peugeot pokračuje v elektrifikaci svých modelů, s čímž by ji měla výrazně pomoci i nová mild-hybridní 48V pohonná jednotka Peugeot Hybrid 48V, která má postupně nahradit čistě spalovací jednotku 1.2 PureTech 130 EAT8. Nový mild-hybrid měl začátkem roku premiéru v modelech Peugeot 3008 a 5008, se kterými už jsme se i svezli. Nyní vstupuje v obou modelech i na český trh.
Na úvod připomeňme, že základem nového mild-hybridu je nová generace přeplňovaného zážehového tříválce 1.2 PureTech, který byl vyvinut pro optimální spolupráci s hybridizací. Motor pracující s Millerovým cyklem, je osazen turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a nabízí nejvyšší výkon 100 kW (136 k) a 230 Nm točivého momentu.
Spojen je s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DSC6, do které je integrován synchronní elektromotor s permanentními magnety, měnič i řídící jednotka. Elektromotor nabízí špičkový výkon 21 kW a 55 Nm točivého momentu, energii čerpá z lithium-ion akumulátoru o kapacitě 432 Wh, jenž díky umístění pod sedadlem spolujezdce neubírá místo v zavazadelníku.
Podle automobilky by nový mild-hybrid měl zajistit až 15% úsporu emisí CO2 a snížit průměrnou spotřebu zhruba o 1 litr na 100 kilometrů. Při dostatečně nabité baterii navíc hybrid umožní 100% elektrickou jízdu v nízkých rychlostech, tedy například v koloně či při parkování.
Nová motorizace Hybrid 136 e-DCS6 je dostupná ve všech výbavových stupních modelu Peugeot 3008, přičemž v základní výbavě Active Pack startuje od ceny 790.500 Kč. Už v základu přitom Peugeot 3008 nabízí LED světlomety, 17“ hliníková kola, 12,3“ i-Cockpit, multimediální systém s 8“ displejem, hands-free startování, výškově stavitelné sedadlo řidiče a mnoho dalšího.
Vyšší výbava Allure Pack posouvá cenovku na 841.500 Kč, zatímco v nejvyšší výbavě GT už tato motorizace vyjde na 922.250 Kč. U ostatních motorizací pak k žádným výrazným změnám nedošlo. V nabídce zůstává i motorizace PureTech 130 S&S EAT8 nebo vznětový motor BlueHDi 130 S&S EAT8.
Výbava | Motor | Cena |
Active Pack | PureTech 130 S&S MAN6 | 705 500 Kč |
PureTech 130 S&S EAT8 | 756 500 Kč | |
Hybrid 136 e-DCS6 | 790 500 Kč | |
BlueHDi 130 S&S EAT8 | 199 000 Kč | |
Allure Pack | PureTech 130 S&S MAN6 | 756 500 Kč |
PureTech 130 S&S EAT8 | 807 500 Kč | |
Hybrid 136 e-DCS6 | 841 500 Kč | |
BlueHDi 130 S&S EAT8 | 850 000 Kč | |
Hybrid 180 e-EAT8 | 1 048 800 Kč | |
GT | PureTech 130 S&S EAT8 | 888 250 Kč |
Hybrid 136 e-DCS6 | 922 250 Kč | |
BlueHDi 130 S&S EAT8 | 930 750 Kč |