Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Má průhlednou kapotu a dostane tříválec

David Bureš David Bureš 22. 11. 2018
39
73
Zobrazit náhledy (39)
Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque
Evoque vypadá v druhé generaci stejně jako dosud, jeho útroby však byly zásadně přepracovány. Znamená to tu nejmodernější techniku.

Range Rover Evoque se dnes světu oficiálně představil ve své druhé generaci. Městské luxusní SUV bylo v první generaci tak úspěšné, od roku 2011 se jej prodalo více než 772.000 kusů, že se v druhé generaci nemuselo nijak zásadně změnit. I proto automobilka hovoří o sofistikované evoluci originálu.

Prodejním artiklem Evoquu byl odjakživa vzhled s nízkou siluetou karoserie a zvýrazněnými blatníky, které si vůz uchoval i v druhé generaci. Došlo však k retuši po vzoru většího Velaru, jehož supernízkými diodovými světlomety vpředu (k dispozici Matrix LED), opticky propojenými koncovými světly nebo zapuštěnými klikami dveří se nové Evoque inspirovalo. Ani z hlediska velikosti se nic zásadního neměnilo.

360p720p1080p

Také koncepci interiéru známe z předchůdce, z Velaru však byl převzat multimediální systém Touch Pro Duo s dvěma dotykovými obrazovkami s úhlopříčkou 10 palců, u něhož automobilka nyní slibuje rychlejší software. Ta níže uložená ovládá klimatizaci a další funkce auta.

Land Rover se zaměřil i na nápravu chyb, a tak je vzadu díky o 21 mm prodlouženému rozvoru a prostorově méně náročnému zavěšení více prostoru pro kolena cestujících. Je tu i větší odkládací schránka před spolujezdcem nebo o 10 % větší zavazadelník. Má objem 591 litrů (po sklopení zadních sedadel v poměru 40:20:40 pak 1383 litrů) a proti předchůdci je i širší.

Zajímavostí jsou použité materiály. Podobně jako u Velaru jsou vedle koženého čalounění alternativně k dispozici technické tkaniny z recyklovaných plastů, jako například směs vlny Kvadrat nebo čalounění Dinamica, Eucalyptus a Ultrafabrics.

Základem je nová platforma Premium Transverse Architecture. Ta využívá různé druhy materiálů, aby snížila tolik kritizovanou vysokou hmotnost Evoquu. Vedle toho snižuje uhlíkovou stopu produkce třeba tím, že přes 16 kilogramů použitých dílů na každém autě je z recyklovaných materiálů, např. kryt motoru, koberce nebo podběhy. Architektura se liší tolik, že na karoserii zůstaly nezměněny jen závěsy dveří. Podvozek byl zase přepracován pro co nejvyšší využití (o 13 %) zvýšené tuhosti karoserie.

Nová platforma

Architektura navíc byla přizpůsobena elektrifikaci pohonných jednotek. Hned od začátku prodeje bude k dispozici mildhybrid využívající 48V palubní síť, slavící ve voze značky premiéru. Za rok dorazí i napjatě očekávaný benzinový tříválec rodiny Ingenium, který se objeví i pod kapotou připravovaného plug-in hybridu. Všechny jednotky mají být spárovány s devítistupňovým automatem.

Mildhybrid bude dostupný v celé nabídce zážehových i vznětových čtyřválců Ingenium, přičemž jeho součástí je elektromotor, který funguje jako startér/generátor. S motorem je spojený pomocí řemenu, do baterie umístěné pod podlahou ukládá energii, která by se jinak ztratila při brzdění. Při zpomalování se spalovací motor umí vypnout už při rychlosti 17 km/h, zatímco při zrychlování funguje jako pomoc spalovací jednotce.

Evoque je sice od začátku prezentováno jako městské SUV, vždy ale bylo schopné v terénu jako každý správný zástupce automobilky Land Rover. A na tom se nic nemění ani u novinky. Světlá výška podvozku je 212 mm, nájezdové úhly 25° vpředu a 30,6° vzadu, brodivost dokonce mezigeneračně vzrostla z 500 na 600 mm. K dispozici pak bude samozřejmě pohon všech kol, druhá generace systému Active Driveline umí kvůli snížení spotřeby zcela odpojit pohon spojovací hřídele. Chybět nebude ani systém Terrain Response 2 rozpoznávající povrch pod koly a automaticky upravující nastavení vozu.

Technické novinky

Důležitými novinkami budou také zpětné zrcátko ClearSight a systém Ground View. V první řadě hovoříme o vnitřním zpětném zrcátku, které se umí změnit do obrazovky s vysokým rozlišením přenášející obraz zpětné parkovací kamery. To se hodí v případě, když řidiči při pohledu vzadu něco brání, displej navíc poskytuje širší úhel záběru než klasické zrcátko. Ground View zase pomocí virtuálního pohledu na horním displeji Touch Pro Duo vytváří dojem průhledné kapoty, díky čemuž řidič lépe odhadne tvar přídě při parkování nebo manévrování v terénu. Jedná se o sériovou verzi systému poprvé prezentovaného v roce 2014.

Nový Range Rover Evoque na trh vstoupí v příštím roce, objednávat je ho ale možné už dnes, za ceny startující na částce 998.371 korun. K dispozici už bude jen pětidveřový model, ten třídveřový kvůli malým prodejům skončí. Kabriolet se bude ještě nějakou dobu prodávat v dosavadní generaci.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Tríválec
spaleny6
| 31. 12. 2018
Motor 4.4 v8 byl skvělej motor s konstrukční zavažnou chybou. Mě osobně se nezapekl ale skoro každému ano. Už pár let je ale konstrukce jiná a bez problémů.
Tríválec
spaleny6
| 31. 12. 2018
4.4 v8 byl skvělej motor s konstrukční zavažnou chybou. Mě osobně se nezapekl ale skoro každému ano. Už pár let je ale konstrukce jiná a bez problémů.
Avatar - Floyd
Raz dva tri
Floyd
| 27. 11. 2018
>:D >:D >:D
Avatar - Floyd
Napjatě očekávaný 3-válec pro Range Rover ...
Floyd
| 27. 11. 2018
>:D >:D >:D :yes:
Tady dneska zjevně hrabe všem (skoro)
Avatar - Barrichello
Tríválec
Barrichello
| 27. 11. 2018
Přečti si něco o 4,4 a Ecoboostu. Pak nám tu něco napiš. Na Ecoboost je asi 130 tis žalob a poslední V8 od BMW, co nahradila poctivou bezproblémovou atmosféru 4,8 je megaprofláklej motor.