Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
26
Fotogalerie

Ofenziva Volkswagenu letos čítá na šest desítek nových modelů

Volkswagen to myslí s dobytím pozice největšího výrobce automobilů na světě vážně. Jenom letos uvedl, nebo ještě uvede šedesátku nových modelů.

Číslo je to velké, ale představuje jak nové generace, tak i modernizace těch stávajících. Týká se navíc všech značek a globálního trhu. Připomeňme, že německý koncern chce získat pozici největšího výrobce aut do roku 2018 a překonat General Motors a Toyotu. Zatím se může chlubit pomyslným zlatem pouze v Evropě, celosvětově je bronzový. Šéf koncernu Martin Winterkorn na splnění tohoto cíle stále trvá. Inu, proč ne?

GTI

Evropský trh je sice na dvacetiletém minimu, vždyť třeba ten německý spadl v březnu meziročně o 17 %. Volkswagenu však určitě pomůže nárůst v Číně a USA. Například nový sedan A3 od Audi je primárně určen právě pro tyto země, byť se pochopitelně objeví i na starém kontinentu. Koncernové značky prodává na 20 tisíc dealerů, v nejbližší době by jich mělo přibýt dalších 1.500, pochopitelně se opět bavíme o celé planetě.

Celá skupina Volkswagen prodala letos v březnu 864.000 aut, což sice znamená oproti stejnému měsíci roku 2012 zisk, ale jen 0,2 %. Za celé čtvrtletí si pak polepšila o 5,1 %. Ty finanční jim ale zajišťují hlavně luxusnější značky. Porsche uvede menší Macan až příští rok a SUV od Bentleye je zatím ve stadiu vývoje. Modernizovaná Panamera se však představila nedávno a sedan Bentley Flying Spur též.

Ve Wolfsburgu si hodně slibují od nové Octavie, v Číně byl uveden na trh menší Rapid coby sedan, protože evropský liftback by u zákazníků z Říše středu příliš pochopení nenašel. Celkem do roku 2017 hodlá VW proinvestovat mimo Evropu 19 miliard dolarů (375 miliard korun) a jen v Číně otevřít sedm nových továren. Rozšíření kapacity amerického závodu ve městě Chattanooga si vyžádá miliardu (19,7 mld. Kč) a bude zde vznikat sériové SUV na základě studie CrossBlue.

Seat pro změnu sází na sportovně střižený Leon, k hatchbacku přibudou třídveřový model SC a kombi ST. Leon je klíčovým modelem, který má španělskou automobilku dovést zpátky do černých čísel. Potenciál na to určitě má. Seat je totiž jedinou divizí, která je ve ztrátě. A samotný VW? Sedmičkový Golf už se vesele prodává od podzimu minulého roku, ale přijde kombi.

Co se nákladních automobilů týče, i zde VW znepříjemňuje život německému Daimleru, vlastní 75 % MANu a v blízké budoucnosti není vyloučeno převzetí plné kontroly. Součástí této aliance je rovněž švédská Scania.