27.2. 2013 Michal Fokt

VW Golf GTI 2014: V Česku od 613.900 Kč

 

Po představení prototypu Golfu GTI sedmé generace vloni na pařížském autosalonu se do Ženevy chystá jeho produkční verze. U nás bude stát 613.900 Kč.

Možná vás také překvapilo, že Volkswagen jako první sportovní model sedmé generace před pár dny představil naftový Golf GTD, ale nyní už je vše v naprostém pořádku - už víme, že po prototypu z loňské Paříže do Ženevy míří i produkční varianta Golfu GTI. Podle očekávánání se po vzhledové stránce nic nezměnilo, můžeme si ale na oficiálních snímcích prohlédnout nový design kol Brooklyn. Není to sice známá GTI-klasika, ale nevypadají vůbec špatně.

Volkswagen už v Paříži prozradil základní technické informace, ty jsou ale nyní malinko rozšířeny a upřesněny, tak si je pojďme shrnout, byť stále nejsou zcela kompletní. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI má točivý moment 350 N.m, což představuje mezigenerační nárůst o masivních 70 N.m. Ptáte se, proč začínám točivým momentem? Protože GTI bude existovat hned ve dvou verzích. Standardní GTI bude mít výkon 220 koní, tedy 162 kW, budete ale moci sáhnout i po verzi GTI Performance, která nabídne 230 koní/169 kW.

GTI zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a jede až 246 km/h, s výkonnějším balíčkem jsou hodnoty následující: 6,4 s a 250 km/h. Vzhledem k tomu, že VW zatím neuvedl hodnoty separátně pro verze s manuálem a DSG, předpokládejme, že obě varianty mají parametry shodné, jakkoli to působí nepravděpodobně.

Kde ale už Němci rozdíl uvádí, je v případě spotřeby. Se šestistupňovým manuálem má GTI v kombinaci 6,0 l na 100 km, se šestitupňovým DSG pak 6,5 l. V tomto případě nejspíš platí stejné hodnoty pro GTI i GTI Performance. Standardním obutím jsou pneumatiky 225/45 R17, v nabídce ale budou i 18" ráfky.

Klasické GTI dostane přední ventilované brzdy o průměru 314 mm a zadní neventilované třístovky, brutálně nadupané GTI Performance už potřebuje 342mm disky vpředu a 310mm vzadu, v obou případech s vnitřním chlazením. Celé to váží nejméně 1351 kg, což je zvláštní, protože u GTD byla řeč o 1302 kg, což nejspíš značí, že u GTD šlo o pohotovostní hmotnost a u GTI se jedná o provozní. I tak ale překvapí, že má být nafťák těžší jen o 26 kg. V Německu se budou přijímat objednávky už od března, ve zbytku Evropy od května. Na českém trhu bude GTI začínat na 613 900 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nádherná Škoda Winnetou slaví výročí, zklamala ale svou rychlostí Nádherná Škoda Winnetou slaví výročí, zklamala ale svou rychlostí

Zajímavý projekt původem ze Švýcarska chtěl lákat na…

Trump se v žebříčku nejbohatších lidí Spojených států propadl o téměř sto míst Trump se v žebříčku nejbohatších lidí Spojených států propadl o téměř sto míst

Americký prezident Donald Trump si výrazně pohoršil v…

Akcie Netflixu rostou, analytici ale varují před zadlužením firmy Akcie Netflixu rostou, analytici ale varují před zadlužením firmy

Ekonomové upozorňují na riziko strmě rostoucích dluhů…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf GTI 2014: V Česku od 613.900 Kč







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se nám v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Kotvu zaplní tenisky: Festival Teniskology začne už v pátek

Kotvu zaplní tenisky: Festival Teniskology začne už v pátek

Už potřetí to vypukne! V Praze v pátek 20. a v sobotu 21. října proběhne největší festival tenisek ve střední…

Nejmladší vnuk Hrušínského: Nahradil Třísku!

Nejmladší vnuk Hrušínského: Nahradil Třísku!

Před měsícem si Jan Hrušínský (62) domluvil s Janem Třískou, že mu pokřtí knihu o 15 letech Divadla Na Jezerce.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Zacha shodil rukavice a chtěl mstít spoluhráče

TOP zajímavosti z NHL: Zacha shodil rukavice a chtěl…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plzeň letěla za soupeřem, který je na dně. Limberský ukázal masku

Plzeň letěla za soupeřem, který je na dně. Limberský…

I s obráncem Davidem Limberským na palubě odletěli ve středu ráno fotbalisté Plzně ke třetímu utkání základní…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Geniálně originální: Muž poslal místo životopisu postavičku lega

Geniálně originální: Muž poslal místo životopisu…

Umělec, který dokázal zapůsobit. Tak by se dal popsat počin Andyho Morrise, který se rozhodl, že svůj životopis…