27.2. 2013 Michal Fokt

VW Golf GTI 2014: V Česku od 613.900 Kč

 

Po představení prototypu Golfu GTI sedmé generace vloni na pařížském autosalonu se do Ženevy chystá jeho produkční verze. U nás bude stát 613.900 Kč.

Možná vás také překvapilo, že Volkswagen jako první sportovní model sedmé generace před pár dny představil naftový Golf GTD, ale nyní už je vše v naprostém pořádku - už víme, že po prototypu z loňské Paříže do Ženevy míří i produkční varianta Golfu GTI. Podle očekávánání se po vzhledové stránce nic nezměnilo, můžeme si ale na oficiálních snímcích prohlédnout nový design kol Brooklyn. Není to sice známá GTI-klasika, ale nevypadají vůbec špatně.

Volkswagen už v Paříži prozradil základní technické informace, ty jsou ale nyní malinko rozšířeny a upřesněny, tak si je pojďme shrnout, byť stále nejsou zcela kompletní. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI má točivý moment 350 N.m, což představuje mezigenerační nárůst o masivních 70 N.m. Ptáte se, proč začínám točivým momentem? Protože GTI bude existovat hned ve dvou verzích. Standardní GTI bude mít výkon 220 koní, tedy 162 kW, budete ale moci sáhnout i po verzi GTI Performance, která nabídne 230 koní/169 kW.

GTI zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a jede až 246 km/h, s výkonnějším balíčkem jsou hodnoty následující: 6,4 s a 250 km/h. Vzhledem k tomu, že VW zatím neuvedl hodnoty separátně pro verze s manuálem a DSG, předpokládejme, že obě varianty mají parametry shodné, jakkoli to působí nepravděpodobně.

Kde ale už Němci rozdíl uvádí, je v případě spotřeby. Se šestistupňovým manuálem má GTI v kombinaci 6,0 l na 100 km, se šestitupňovým DSG pak 6,5 l. V tomto případě nejspíš platí stejné hodnoty pro GTI i GTI Performance. Standardním obutím jsou pneumatiky 225/45 R17, v nabídce ale budou i 18" ráfky.

Klasické GTI dostane přední ventilované brzdy o průměru 314 mm a zadní neventilované třístovky, brutálně nadupané GTI Performance už potřebuje 342mm disky vpředu a 310mm vzadu, v obou případech s vnitřním chlazením. Celé to váží nejméně 1351 kg, což je zvláštní, protože u GTD byla řeč o 1302 kg, což nejspíš značí, že u GTD šlo o pohotovostní hmotnost a u GTI se jedná o provozní. I tak ale překvapí, že má být nafťák těžší jen o 26 kg. V Německu se budou přijímat objednávky už od března, ve zbytku Evropy od května. Na českém trhu bude GTI začínat na 613 900 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf GTI 2014: V Česku od 613.900 Kč







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 






 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…