27.2. 2013 Michal Fokt

VW Golf GTI 2014: V Česku od 613.900 Kč

 

Po představení prototypu Golfu GTI sedmé generace vloni na pařížském autosalonu se do Ženevy chystá jeho produkční verze. U nás bude stát 613.900 Kč.

Možná vás také překvapilo, že Volkswagen jako první sportovní model sedmé generace před pár dny představil naftový Golf GTD, ale nyní už je vše v naprostém pořádku - už víme, že po prototypu z loňské Paříže do Ženevy míří i produkční varianta Golfu GTI. Podle očekávánání se po vzhledové stránce nic nezměnilo, můžeme si ale na oficiálních snímcích prohlédnout nový design kol Brooklyn. Není to sice známá GTI-klasika, ale nevypadají vůbec špatně.

Volkswagen už v Paříži prozradil základní technické informace, ty jsou ale nyní malinko rozšířeny a upřesněny, tak si je pojďme shrnout, byť stále nejsou zcela kompletní. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI má točivý moment 350 N.m, což představuje mezigenerační nárůst o masivních 70 N.m. Ptáte se, proč začínám točivým momentem? Protože GTI bude existovat hned ve dvou verzích. Standardní GTI bude mít výkon 220 koní, tedy 162 kW, budete ale moci sáhnout i po verzi GTI Performance, která nabídne 230 koní/169 kW.

GTI zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a jede až 246 km/h, s výkonnějším balíčkem jsou hodnoty následující: 6,4 s a 250 km/h. Vzhledem k tomu, že VW zatím neuvedl hodnoty separátně pro verze s manuálem a DSG, předpokládejme, že obě varianty mají parametry shodné, jakkoli to působí nepravděpodobně.

Kde ale už Němci rozdíl uvádí, je v případě spotřeby. Se šestistupňovým manuálem má GTI v kombinaci 6,0 l na 100 km, se šestitupňovým DSG pak 6,5 l. V tomto případě nejspíš platí stejné hodnoty pro GTI i GTI Performance. Standardním obutím jsou pneumatiky 225/45 R17, v nabídce ale budou i 18" ráfky.

Klasické GTI dostane přední ventilované brzdy o průměru 314 mm a zadní neventilované třístovky, brutálně nadupané GTI Performance už potřebuje 342mm disky vpředu a 310mm vzadu, v obou případech s vnitřním chlazením. Celé to váží nejméně 1351 kg, což je zvláštní, protože u GTD byla řeč o 1302 kg, což nejspíš značí, že u GTD šlo o pohotovostní hmotnost a u GTI se jedná o provozní. I tak ale překvapí, že má být nafťák těžší jen o 26 kg. V Německu se budou přijímat objednávky už od března, ve zbytku Evropy od května. Na českém trhu bude GTI začínat na 613 900 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf GTI 2014: V Česku od 613.900 Kč







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 







 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…