Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI 2014: V Česku od 613.900 Kč

Michal Fokt
Diskuze (95)
Po představení prototypu Golfu GTI sedmé generace vloni na pařížském autosalonu se do Ženevy chystá jeho produkční verze. U nás bude stát 613.900 Kč.

Možná vás také překvapilo, že Volkswagen jako první sportovní model sedmé generace před pár dny představil naftový Golf GTD, ale nyní už je vše v naprostém pořádku - už víme, že po prototypu z loňské Paříže do Ženevy míří i produkční varianta Golfu GTI. Podle očekávánání se po vzhledové stránce nic nezměnilo, můžeme si ale na oficiálních snímcích prohlédnout nový design kol Brooklyn. Není to sice známá GTI-klasika, ale nevypadají vůbec špatně.

Volkswagen už v Paříži prozradil základní technické informace, ty jsou ale nyní malinko rozšířeny a upřesněny, tak si je pojďme shrnout, byť stále nejsou zcela kompletní. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI má točivý moment 350 N.m, což představuje mezigenerační nárůst o masivních 70 N.m. Ptáte se, proč začínám točivým momentem? Protože GTI bude existovat hned ve dvou verzích. Standardní GTI bude mít výkon 220 koní, tedy 162 kW, budete ale moci sáhnout i po verzi GTI Performance, která nabídne 230 koní/169 kW.

GTI zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a jede až 246 km/h, s výkonnějším balíčkem jsou hodnoty následující: 6,4 s a 250 km/h. Vzhledem k tomu, že VW zatím neuvedl hodnoty separátně pro verze s manuálem a DSG, předpokládejme, že obě varianty mají parametry shodné, jakkoli to působí nepravděpodobně.

Kde ale už Němci rozdíl uvádí, je v případě spotřeby. Se šestistupňovým manuálem má GTI v kombinaci 6,0 l na 100 km, se šestitupňovým DSG pak 6,5 l. V tomto případě nejspíš platí stejné hodnoty pro GTI i GTI Performance. Standardním obutím jsou pneumatiky 225/45 R17, v nabídce ale budou i 18" ráfky.

Klasické GTI dostane přední ventilované brzdy o průměru 314 mm a zadní neventilované třístovky, brutálně nadupané GTI Performance už potřebuje 342mm disky vpředu a 310mm vzadu, v obou případech s vnitřním chlazením. Celé to váží nejméně 1351 kg, což je zvláštní, protože u GTD byla řeč o 1302 kg, což nejspíš značí, že u GTD šlo o pohotovostní hmotnost a u GTI se jedná o provozní. I tak ale překvapí, že má být nafťák těžší jen o 26 kg. V Německu se budou přijímat objednávky už od března, ve zbytku Evropy od května. Na českém trhu bude GTI začínat na 613 900 Kč.

Michal Fokt
Diskuze (95)
1. 3. 2013 22:09
Re: Ručka
Ne každý může nebo chce mít auto čistě na blbnutí. Já bych např. GTI zvažoval jako druhé, menší auto do rodiny, které by ženě odvedlo běžnou službu (přibližování po městě a po okolí, nákupy apod.), a když bych ho řídil já (a sám :), tak by umělo jezdit svižně, občas bych si s ním někde na sněhu zablbnul atd. Nechtěl bych s ním závodit nebo vymetat výrobní areály, jen bych čekal, že mi auto typu GTI nabídne trochu zábavy, když se mi jí zrovna zachce. A to se u mě v některých situací s elektronickou parkovací brzdou vylučuje.

Mimochodem, to s tou cenou systému - je možné, že je dražší, ale pokud by VW měl dělat úpravy nevím čeho všeho, jen aby jedna z verzí golfů mohla vyjet s ruční brzdou, asi se jim to v součtu nevyplatí. Zkrátka odmítám věřit, že by někomu ve VW připadalo mít v GTI elektronickou brzdu lepší; jsem přesvědčen, že je to pro ně jen nákladově výhodnější.
1. 3. 2013 19:56
Re: Ručka
On je ten systém ve skutečnosti dražší (mnohem dražší; pokud někomu připadá drahá výměna turba "motoru do sekačky", u tohohle by se asi rozbrečel). A unifikaci také nepomůže. Elektronické parkovací brzdy dnes mají i sportovní vozy, stěžovat si na to u HH je tedy trochu mimo mísu. Závodníci, amatérští i profesionální, zůstanou u hydraulických. A ti rádoby závodníci holt ostrouhají mrkev.

Také mi bude chybět možnost si trochu zablbnout na parkovišti, nebo opuštěném areálu. V běžném provozu je mám rád a na blbnutí mám i vhodný nástroj, takže ho asi v budoucnu budu využívat častěji.

Skutečný problém je, že na trhu skoro nenajdeš jednoduché auto určené hlavně pro zábavu. A na to, aby sis postavil nějakou hračku, nepotřebuješ miliony. Na nějaké klouzání se mezi výrobními halami stačí mnohem méně.
1. 3. 2013 16:08
Re: Ručka
To už je trochu jiná liga :-)

Mojí pointou bylo, že elektrická parkovací brzda v GTI mi připadá spíš jako něco, co VW ušetří pár peněz skrze unifikaci s ostatními verzemi, než aby to bylo řešení, které se k charakteru auta hodí. Já osobně jako někdo, kdo po této kategorii aut pokukuje, bych nejspíš absenci normální ručky neakceptoval. Neboli GTI by muselo nabídnout o hodně lepší vlastnosti než konkurence, abych mu ručku odpustil - a to moc nepředpokládám.
Avatar - Ada je zase tady
1. 3. 2013 10:39
S těmi obludnými koly
to auto vypadá blbě.
28. 2. 2013 23:01
Re: Diff
Vyšlo před rokem na autoforu. [odkaz]