Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Historicky uměla octavia hlásit jen nízkou hladinu oleje. Teď k tomu přibyla vysoká, která nastane, když s dieselem jezdíte trvale na krátké vzdálenosti a fi ltr pevných částic se musí vypalovat příliš často. Část nafty totiž při tom vždy pronikne do oleje.
S faceliftem v roce 2024 přišly nové materiály v interiéru (na snímku verze Sportline) a také třináctipalcový infotainment se zcela novým softwarem
Častější než závady automatických převodovek DSG jsou dnes problémy samotného voliče. Nový díl stojí 7300 Kč, náročnost výměny však kolísá od tří hodin u předokolek po sedm hodin u plug-in hybridů iV. Klasická páka bývala spolehlivější.
RS se původně nabízelo benzinové 2.0 TSI/180 kW s manuálem či automatem a dieselové 2.0 TDI/147 kW jako předokolka či čtyřkolka (obě s automatem). Dnes z nabídky zbyla benzinová předokolka s automatem.
38 Fotogalerie

Ojetá Škoda Octavia IV: Už pod 300.000 Kč

Martin Vaculík

Škoda Octavia je dlouhodobě nejprodávanějším novým autem českého trhu. U ojetin to logicky nemůže být jinak. Po váhavém nástupu už v některých bazarech začínají převažovat kousky aktuální, čtvrté generace a jejich ceny padají na lákavé částky. Jaká je octavia coby levnější ojetina?

Ceny nejlevnějších kousků čtyřky v posledních letech padaly tempem zhruba 100.000 Kč za rok. Když jsme se jí v bazarové rubrice věnovali poprvé, bylo to hned v prvním čísle roku 2023. Tehdy se dal vůz s původní pořizovací cenou třeba 850.000 Kč a nájezdem 100.000 km koupit za rovného půl milionu. Za méně byla jen auta s problémem: třeba taková, která nějak přišla o záruku.

V leasingu žádný problém

Už na podzim toho samého roku jsme v SM 49/2023 psali, že oktávku, kterou sousedi stále vnímají jako žhavou novinku a ani je nenapadne, že byste ji měli z bazaru, koupíte už od 400.000 Kč. Nyní jsme téměř v polovině roku 2025 a nejlevnější kousek na největším českém inzertním serveru Tipcars.com je za 270.000 Kč. Pod magickou třísettisícovou hranici se pak vejde ještě dalších dvacet kousků, které všechny spojuje nájezd přes 200.000 km.

Kdo četl minulé díly, asi získal názor, že jde o tiché, prostorné a nečekaně pohodlné auto s vynikajícími sedačkami (u značky Škoda asi vůbec poprvé), ale že koupit si více ojetý kus po záruce a léčit přešlapy výrobce ze svého by bylo ekonomicky likvidační.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!