Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Renault Laguna III Coupé: Krásná zbytečnost

Martin Vaculík Martin Vaculík 27. 9. 2022 • 14:57
74
Zobrazit náhledy (74)
Jediný karosářský díl kupé není shodný se základním modelem. V nabídce bohužel chybělo střešní okno. Bezrámová skla bočních dveří jsou efektní záležitost, která zde překvapivě nezlobí. Tedy do vozu přes ni neteče a obvykle ani nefouká. Ač to málokoho zajímá, tak zavazadlový prostor má slušný objem 423 l a dá se libovolně zvětšit sklopením zadních sedaček. Levnější verze Monaco GP nahradila v roce 2010 původní GT. Systém řízení zadních kol 4Control byl od té doby za příplatek. Na snímku už vůz vyrobený po roce 2012 s LED pásky denního svícení. Renault Laguna III Coupé Pro dva přední cestující je vůz velice komfortní. Časté krátké jízdy většinou odnesou boky anatomických sedaček. Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 V roce 2013 se do výbavy dostal centrální infotainment R-Link. Zajímavé je, že už uměl tehdy přelomové a dnes zcela nepostradatelné zrcadlení mobilního telefonu. Funkce bohužel byla v konfi guraci vypnutá a spustit ji lze jen neoriginálním diagnostickým nástrojem DDT. Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Šestiválce mají pod podlahou zavazadelníku obří akumulátor 110 Ah. Proto nemohou mít rezervní kolo. Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Největší atrakcí rozhodně je vznětový šestiválec 3.0 V6 označovaný dCi 235, od roku 2012 pak dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna nemá dobře zkonstruované zavěšení motoru, kdy stačí, aby pryž reakčních vzpěr časem ztvrdla, a do nápravnice se začnou přenášet vibrace. Třílitr má ty reakční vzpěry dole dokonce dvě vedle sebe, jednu nahoře a pak dva hlavní silentbloky. Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Tajemství bezproblémových regenerací filtru pevných částic spočívá ve vstřikovači, nebo spíš odpařovači nafty přímo do výfukového potrubí. Paradox je, že saze tady pasivně hoří tak dobře, že těch aktivních regenerací moc nebývá. Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 U vyhlédnuté Laguny Coupé si dobře zkontrolujte, zda opravdu má systém 4Control Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 U devítiletého auta na nás po demontáži spodních krytů vykoukl suchý motor. Mastná byla jen místy ramena, a to od manžet poloos prasklých vinou kratších tuningových per. Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240 Renault Laguna Coupé 3.0 V6 dCi 240

Dnešní automobilky si pod tlakem drahých homologačních zkoušek a očekávaného přechodu na elektromobilitu nemohou dovolit nabízet nic, co se neprodává masově. Přitom to není tak dávno, co Renault předělal celou lagunu, aby z ní bylo kupé.

O samotné třetí generaci Renaultu Laguna z let 2007 až 2015 jsme ve Světě motorů psali už vícekrát, například v SM 6/2019. Problematický předchůdce mu pokazil jméno, takže v bazarech jsou levné. Přitom absolutně odolné proti korozi s jen pár jednoduchými opakujícími se závadami základní mechaniky. Obrovskou atrakcí pak jsou verze se zřízením zadní nápravy 4Control, kdy nejen sama natáčecí zadní kola, ale především absolutně precizní sladění per a tlumičů divizí Renault Sport jim dává kouzelné jízdní vlastnosti. Plně kontrolovaný let nízko nad vozovkou s perfektní filtrací malých nerovností, ale zároveň vynikající přilnavostí a až záhadně potlačenou  nedotáčivostí. Světe, div se, ale správná specifikace Laguny III je způsob, jak si s omezeným rozpočtem pořídit auto dost velké pro rodinu, překvapivě spolehlivé, které i hezky jezdí. Zkrátka zatímco jako nová byla laguna šedá myš s prostorností v rámci třídy spíš podprůměrnou i možnostmi výbav (chyběly odvětrávání sedaček, pohon všech kol, adaptivní tempomat), tak pro kupujícího ojetiny je to dnes tajný tip.

Málo z mála

Bohužel skoro není kde brát. Zatímco ikonické první laguny (té krásné kulaté) se vyrobilo 2.350.800 kusů, technicky přelomové (a velice problematické) druhé pak 1.108.288 ks, tak té třetí za celých osm let jen 351.384 kusů. V takové situaci automobilky obvykle zachraňují ekonomiku kolabujícího projektu ořezáním na ty nejmasovější verze. Renault si počínal zcela opačně, když poprvé od základního liftbacku a kombi odvodil ještě elegantní coupé. A to tím nejnáročnějším možným způsobem. Nešel cestou, že by ponechal příď standardní laguny a jiné to bylo až od čelního skla. Tady není shodný žádný karosářský díl, jediné světlo, zkrátka vůbec nic. Karoserie je, technicky vzato. dvoudveřový sedan, tedy zadní sklo je vlepené napevno a otevírá se opravdu jen malé víko zavazadelníku, překvapivě plastové.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata