Opel: Systém Start/Stop pro Corsu a Agilu
Start/Stop od Opelu funguje podobně jako obdobná zařízení ve vozech jiných značek. Nejvhodnější je do města, kde se oba modely koneckonců cítí nejlépe. Princip je velice jednoduchý: motor, který není v chodu, nespotřebovává žádné palivo.
Místo toho, aby běžel na volnoběh, může být například na semaforu, nebo železničním přejezdu vypnut. K tomu stačí zařadit neutrál a uvolnit pedál spojky. Když se na semaforu rozsvítí zelená, či vlak přejede a červená světla zhasnou, stačí znovu sešlápnout spojku a spalovací agregát se samočinně spustí. Pak už jen zbývá zařadit první rychlostní stupeň a může se pokračovat. Funkce se dá vyřadit z činnosti příslušným tlačítkem.
Corsy vybavené systémem Start/Stop mají odolnější startér a posílenou elektrickou soustavu. Nastavitelná elektronická klimatizace je samozřejmostí, přídavné vodní čerpadlo uchovává konstantní teplotu uvnitř vozu v chladném počasí, není-li pohonná jednotka v chodu.
Start/Stop je součástí balíčku EcoFlex. V řadě Corsa se nabízí pro přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,3 CDTI s výkonem 55 kW (75 k) a točivým momentem 190 Nm. Ten s ním uspoří 0,5 l nafty na 100 km, spotřebuje totiž v kombinaci pouhé 4 l/100 km, ve městě pak o 0,8 litru více. Je k dispozici za příplatek 350 eur (zhruba 9 tisíc Kč), základní verze tak stojí v domovském Německu 14.510 eur (374 tisíc Kč). Základní cena třídveřové Corsy Eco 1,3 CDTI na českém trhu činí 283.800,-Kč, systém vypínání motoru zatím není v ceníku.
Malá Agila jím disponuje ve verzi se zážehovým čtyřválcem 1,2 l o výkonu 69 kW (94 k) a točivém momentu 118 Nm. Ten vyžaduje za své služby na každých 100 km rovných 5 litrů benzinu, ušetří tak 0,1 l. Balíček EcoFlex je v jejím případě levnější, stojí 300 eur (asi 7.700,- Kč), Agila však vyjde dráže než Corsa (14.660 eur).
EcoFlex se zanedlouho rozšíří. Dostane jej také nová Astra, navíc rovněž s motorem 1,3 CDTI jako Corsa. Na konci roku 2011 by jej měly mít již všechny modelové řady Opelu, tedy alespoň ty osobní.