Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel v Německu pozastavuje výrobu, útlum hlásí i další výrobci

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Němečtí výrobci automobilů BMW, Opel a Ford oznámili snížení produkce v důsledku nynější finanční krize.

Opel už reagoval na snížení odbytu svých vozů pozastavením výroby ve své továrně v západoněmecké Bochumi a od příštího pondělí nebude vyrábět ani ve východoněmeckém Eisenachu. Bavorský výrobce BMW přeruší výrobu v posledním říjnovém týdnu ve svém lipském závodě. Útlum výroby naopak neplánují u automobilek Volkswagen, Audi a Porsche.

Podle mluvčího automobilky Opel Andrease Kroemera stojí výroba v Bochumi už od minulého týdne a výluka prý potrvá ještě pár týdnů. V Eisenachu od příštího pondělí nesjede z výrobních pásů žádný vůz celé tři týdny. Opel dnes kromě toho oznámil, že výrobu přeruší téměř ve všech svých evropských závodech na dva až tři týdny.

"Pociťujeme důsledky finanční krize," potvrdil dnes mluvčí Opelu. Finanční krize podle něj způsobila, že lidé koupi auta odkládají. Kroemer rovněž potvrdil původní informaci deníku Bild, že firma letos ve svých továrnách očekává útlum produkce o 40.000 oproti původním plánům. Obzvlášť výrazně automobilka pokles odbytu pocítila ve Španělsku, Velké Británii i v Německu.

Automobilka patřící americkému koncernu General Motors zaměstnává jenom v Bochumi 5000 lidí, kteří se podílejí na výrobě modelů Astra a Zafira, a zhruba 1800 v Eisenachu. Kromě toho má závody ve Velké Británii, ve Španělsku, v Belgii, Polsku a v Maďarsku. Kroemer řekl, že útlum výroby se netýká závodů v mateřském Rüsselsheimu a v Kaiserslauternu, kde společnost vyrábí vozidla nové modelové řady Insignia.

Automobilka se nechystá propouštět, ale sníží počet přesčasových hodin. Vyloučen není ani mírný pokles mezd. Opel v srpnu oznámil, že se více zaměří na trh bývalých sovětských republik, neboť západoněmecký trh s automobily je podle něj už nasycen.

Také německá pobočka americké Ford Motor Company připustila, že omezí výrobu, ale neuvedla o kolik vozů. Ze svého závodu v západoněmeckém městě Saarlouis však hodlá propustit 204 lidí, kteří pro firmu pracují na částečný úvazek. Automobilka propustí k 31. říjnu pracovníky, kterým by jinak smlouva vypršela do konce roku, upřesnila dnes firma.

V sárské továrně, kde se vyrábějí modely Focus, C-Max a Cougar, zaměstnává Ford zhruba 6500 lidí. Provoz v Kolíně nad Rýnem má být těmito opatřeními nedotčen.

Rovněž výrobce mercedesů Daimler dnes oznámil, že chce vzhledem k současné finanční krizi držet výrobu automobilů na snížené úrovni. Přes zářijový pokles odbytu však firma nehodlá objem výroby dále snižovat. Už v létě totiž oznámila snížení výroby o 45.000 vozů do konce tohoto roku.

Ve svém závodě v Sindelfingenu u Stuttgartu vyhlásí Daimler vánoční prázdniny dříve než 17. prosince, jak je obvyklé. Kromě toho se prý "přizpůsobení" výroby bude týkat i dalších německých závodů Daimleru, stejně jako jeho továrny v americkém městě Tuscaloosa.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
8. 10. 2008 16:53
Re: US firma
Precti s clanek jeste jednou ;-)
8. 10. 2008 14:50
Tak nevim...
... nedávno jsem tady četl, že to není finanční krizí ale Fabie je prostě hnusná, to jsem ale ještě netušil jak má Fabie dlouhý prsty a zastaví výrobu i v ostatních automobilkách :-O :*)
8. 10. 2008 10:52
Ale,
až "krize" přejde, tak se budou auta prodávat o sto šest. Lidé budou mít naspořené prachy, které měli vyčleněné a nové auto,ale kvůli krizi raději čekali a až vše utichne, tak automobilky nebudou stíhat vyrábět a cený nových aut poletí rychle nahoru. To si myslím.
Avatar - prekladys
8. 10. 2008 09:50
Vyloučen není ani mírný pokles mezd...
pokud se dobře pamatuji, k témuž přistoupila automobilka VW před několika lety - po dohodě s odboráři. průměrný plat v automobilové branži nedosahuje v SRN na spolkový průměr - na rozdíl od tuzemska. zdejší pánové odboráři budou muset k takovýmto postojům ještě chvíli zrát, resp. bude muset vymřít generace školená postuláty marxismu-leninismu.