Peugeot 2008 má po faceliftu. Spalovák dostal hybrid, elektromobil delší dojezd
Modernizace přináší upravený vzhled, hybridní motor i delší dojezd a vyšší výkon čistě elektrické verze.
Malý crossover Peugeot 2008 patří mezi nejpopulárnější modely francouzské automobilky, aby si však v očích zákazníků uchoval atraktivitu, bylo již na čase dopřát mu pořádný facelift. Ten automobilka představila právě dnes a přináší řadu důležitých novinek po stránce designu i techniky.
Začněme tradičně od exteriéru, který zaujme výraznější novou maskou chladiče, v jejímž středu vidíme nové logo značky. Nové jsou také tři LED moduly denního svícení, umístěné v postranních rámečcích předního nárazníku, nahrazující pouze jeden modul.

Vozy ve vyšší výbavě GT nabídnou LED světlomety se třemi moduly, u všech vozů pak vzadu vidíme nové horizontální LED moduly koncových světel. Paleta barev se rozrůstá o nové odstíny laků a nechybí ani nový design litých kol v rozměrech 16 až 18 palců.
V kabině vůz nabídne například nové čalounění nebo novou grafiku 10palcového digitálního přístrojového štítu. Modely ve vyšší výbavě pak dostávají 3D displej. Ve středu palubní desky je u všech modelů nově 10palcová obrazovka infotainment systému.
Cestující se mohou těšit na více USB zásuvek (USB-A i USB-C), výkonnější bezdrátovou nabíječku, pestrou paletu asistenčních systémů a potěší také nové parkovací kamery s HD rozlišením. Úpravou prošla také aplikace MyPeugeot, která umožňuje uchovávat informace o servisu či odesílat pokyny pro navigaci.
Důležitější změny se ale odehrály i pod kapotou. A to jak u verze se spalovacími motory, tak u čistě elektrického crossoveru e-2008. Ten se může po faceliftu pochlubit baterií s kapacitou zvětšenou na 54 kWh (+4 kWh), kterou v minulosti dostal i Peugeot e-308. Elektrický dojezd tak i díky vylepšení účinnosti vzrůstá z původních 355 km na 406 km.
Větší baterie navíc pohání výkonnější elektromotor, který posílil z původních 100 kW na 115 kW. Standardně je vůz osazen palubní nabíječkou o výkonu 7,4 kW, volitelně až 11 kW. U rychlonabíječek pak podporuje nabíjení výkonem až 100 kW, kdy k nabití z 20 % na 80 % údajně stačí jen 30 minut.
Tradiční model se spalovacími motory dostane začátkem příštího roku nové mild-hybridní pohonné ústrojí, kombinující 48V Hybrid s novou generací benzinového motoru PureTech o výkonu 136 koní. O přenos výkonu na kola se postará nová šestistupňová dvouspojková převodovka, do které je integrován elektromotor.

Nové pohonné ústrojí by mělo nabídnout vyšší točivý moment v nízkých otáčkách a až 15% úsporu paliva. V městském prostředí by Peugeot 2008 s hybridním systémem měl až 50 % času využívat elektrický bezemisní režim jízdy.
Vedle nového hybridu však bude v nabídce i tříválec 1.2 PureTech v konfiguraci PureTech 100 s šestistupňovou manuální převodovkou, PureTech 130 s šestistupňovým manuálem i osmistupňovým automatem nebo čtyřválcový 1,5litrový diesel BlueHDi 130 v kombinaci s osmistupňovým automatem.