Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 ve Frankfurtu: První dojmy

David Bureš David Bureš 10. 9. 2013
8
15
Zobrazit náhledy (8)
Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308
Název zůstává, model 308 je ale proti předchůdci výrazně jiný. Působí luxusnějším dojmem a v útrobách ukrývá novou platformu.

Peugeot na letošním frankfurtském autosalonu představuje několik nových modelů – modernizované řady 3008 a 5008 nebo sportovní kupé RCZ R doplňuje novinka v podobě druhé generace modelu 308.

Pro ty, kteří se pozastavují nad tím, jak to že se nový vůz nejmenuje 309, zopakujme, že Peugeot loni pozměnil názvosloví svých modelů. Do budoucna budou číselné názvy modelů francouzské značky končit pouze na osmičku nebo jedničku, přičemž ty s jednotkou mají lákat méně náročnou klientelu (jako sedan 301).

Oproti tomu modely s osmičkou mají být o něco luxusnější, Peugeot chce zákazníky nově lákat na dražší vozy a 308 tuto rétoriku splňuje. Auto jde v designovém trendu nastoleném menší 208, používá elegantní křívky, díky kterým spolu s hodnotněji působícím interiérem vypadá luxusněji než předchůdce.

Eleganci nastoluje již příď. Ta tam je obrovská tlama předchůdce, místo ní je tu konvenční maska chladiče, kterou doplňují nakousnuté světlomety. Podobné nakousnutí mají i koncová světla, která prostupují až do boku karoserie. Na zádi je vedle nich netradičním detailem výrazný prolis vedoucí přes víko zavazadelníku, který končí až v nárazníku.

Po usednutí dovnitř si člověk vzpomene na menší 208. Jsou tu stejně řešené budíky i nízko položený, maličký volant, jehož průměr činí pouhých 35 centimetrů. Na přístroje před řidičem je však lépe vidět než u 208.

Středový panel je však zcela jiný, je velice minimalistický – nachází se zde pouze pět tlačítek a otočné tlačítko ovládání hlasitosti rádia. Ta doplňuje pouze otvor CD přehrávače a dotyková obrazovka s dotykovými tlačítky mezi výdechy ventilace na vrchu středového panelu, jejíž úhlopříčka má 24,6 centimetru. A to je vše, není tu ani žádná ozdobná lišta.

Na zadních sedadlech mají pasažéři podobně místa jako v konkurenčním Renaultu Mégane, v 308 se ale budou cítit příjemněji, prostor pro ně je zde vzdušnější.

Zavazadlový prostor je dlouhý 80 centimetrů, široký 107 centimetrů a pod plato vysoký 57 centimetrů. Madlo víka však nepůsobí bytelným dojmem, chce to tak dávat pozor na drsné zacházení.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Jaros71
Design pěkný..
Jaros71
| 11. 9. 2013
Celkem vše Ok.Je to prostě Peugeot.
Musí být jiný..jinak by všichni koupili Golfa. :-)
Avatar - Misanick
Madlo vika
Misanick
| 11. 9. 2013
Jeden z mála, kdo ho asi používal. Většina lidí chytá víko za vnější plech a špiní si tak ruce >:-[] .
Nová 308 :-)
Klaudius
| 11. 9. 2013
Nesúhlasím. ;-)
Nemecká dizajnová škola vadí, nezmyselný malý volant a budíky nad ním tiež.
Nepáči sa mi.
Avatar - Choochoo
PSA
Choochoo
| 11. 9. 2013
Jsem zvedav na noveho Megana
Avatar - Choochoo
Madlo vika
Choochoo
| 11. 9. 2013
Nedavno jsem zrovna videl, jak ho majitel ze sve RS OII vytrhl pri zavirani. Nejak nechapave si ho porad prohlizel v ruce ;-)