Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
8 Fotogalerie

Peugeot 308 ve Frankfurtu: První dojmy

Název zůstává, model 308 je ale proti předchůdci výrazně jiný. Působí luxusnějším dojmem a v útrobách ukrývá novou platformu.

Peugeot na letošním frankfurtském autosalonu představuje několik nových modelů – modernizované řady 3008 a 5008 nebo sportovní kupé RCZ R doplňuje novinka v podobě druhé generace modelu 308.

Pro ty, kteří se pozastavují nad tím, jak to že se nový vůz nejmenuje 309, zopakujme, že Peugeot loni pozměnil názvosloví svých modelů. Do budoucna budou číselné názvy modelů francouzské značky končit pouze na osmičku nebo jedničku, přičemž ty s jednotkou mají lákat méně náročnou klientelu (jako sedan 301).

Oproti tomu modely s osmičkou mají být o něco luxusnější, Peugeot chce zákazníky nově lákat na dražší vozy a 308 tuto rétoriku splňuje. Auto jde v designovém trendu nastoleném menší 208, používá elegantní křívky, díky kterým spolu s hodnotněji působícím interiérem vypadá luxusněji než předchůdce.

Eleganci nastoluje již příď. Ta tam je obrovská tlama předchůdce, místo ní je tu konvenční maska chladiče, kterou doplňují nakousnuté světlomety. Podobné nakousnutí mají i koncová světla, která prostupují až do boku karoserie. Na zádi je vedle nich netradičním detailem výrazný prolis vedoucí přes víko zavazadelníku, který končí až v nárazníku.

Po usednutí dovnitř si člověk vzpomene na menší 208. Jsou tu stejně řešené budíky i nízko položený, maličký volant, jehož průměr činí pouhých 35 centimetrů. Na přístroje před řidičem je však lépe vidět než u 208.

Středový panel je však zcela jiný, je velice minimalistický – nachází se zde pouze pět tlačítek a otočné tlačítko ovládání hlasitosti rádia. Ta doplňuje pouze otvor CD přehrávače a dotyková obrazovka s dotykovými tlačítky mezi výdechy ventilace na vrchu středového panelu, jejíž úhlopříčka má 24,6 centimetru. A to je vše, není tu ani žádná ozdobná lišta.

Na zadních sedadlech mají pasažéři podobně místa jako v konkurenčním Renaultu Mégane, v 308 se ale budou cítit příjemněji, prostor pro ně je zde vzdušnější.

Zavazadlový prostor je dlouhý 80 centimetrů, široký 107 centimetrů a pod plato vysoký 57 centimetrů. Madlo víka však nepůsobí bytelným dojmem, chce to tak dávat pozor na drsné zacházení.