Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 RSR: Modernizace pro rok 2011

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche ve svém vývojovém centru ve Weissachu představilo Porsche 911 GT3 RSR v provedení pro sezónu 2011.

Porsche 911 GT3 RSR je nejúspěšnějším závodním GT současnosti, což dokazují vítězství jednotlivých závodů i celých seriálů za poslední čtyři roky. K největším letošním úspěchům patří triumf v kategorii GT2 v letošním 24 hodin Le Mans a celková vítězství ve svých třídách v American Le Mans Series a Le Mans Series.

Automobilka Porsche chce ve vítězném tažení svého nejlepšího koně pokračovat i v následujících sezónách a proto si pro 911 GT3 RSR připravila modernizaci, která se dotkla karoserie i techniky v ní ukryté.

Pro zvýšení aerodynamického přítlaku na kola přední nápravy dostalo RSR přepracovaný přední spoiler, Zároveň s tím se pro dosažení lepší přilnavosti a omezení nedotáčivosti rozšířila přední kola z 11 na 12 palců. Úprav se dočkaly nosníky zadního přítlačného křídla a lepší obtékání vzduchu kolem zádi má zajistit i přepracovaná kapota motoru a nárazník.

Stejně jako modely 911 GT3 Cup a GT3 R i RSR je nyní vybaveno zadními svítilnami LED převzatými z devětsetjedenáctek pro běžný provoz.

Kapalinou chlazený plochý šestiválec o objemu 3996 cm3 se může pro sezónu 2011 pochlubit výkonem zvýšeným z 331 kW (450 k) na 335 kW (455 k) při zachování otáček 7.800 min-1. Hodnota točivého momentu vzrostla z 430 Nm na 450 Nm. Maximální otáčky motoru jsou 9.400 min-1. Zásluhy na dosažení vyšších hodnot mají úpravy elektroniky, sání a výfukového systému.

S motorem spolupracuje šestistupňová sekvenční převodovka, karbonová spojka a diferenciál se zvýšenou svornosti. Zpomalení vozu o hmotnosti 1220 kg se stará brzdový systém, který využívá kotouče s vnitřní chlazením o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu. Do brzdových kotoučů se zakusují šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové třmeny vzadu. Standardem pro RSR jsou třídílná 18palcová kola BBS s uchycením centrální maticí.

Úspěšný závodní speciál pro vytrvalostní závody v provedení rok 2011 nabízí Porsche za 405.000 Euro bez daně (zhruba 10.500.000,- Kč). Všechny nové úpravy jsou dostupné i pro vozy z roku 2010 prostřednictvím paketu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)