Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 může dostat více terénních verzí. Šéf značky naznačil i další novinky

Filip Melich Filip Melich 3. 1. 2023 • 14:19
35
Zobrazit náhledy (35)
Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar

Po nedávném představení terénního Porsche 911 Dakar se šéf značky nechal slyšet, že se v případě prodejního úspěchu můžeme těšit na další verze. Na cestě jsou i jiné varianty modelu.

Porsche připravuje rozšíření nabídky modelové řady 911. Nedávno představené terénní Porsche 911 Dakar je přitom prý pouze začátkem. Chystají se retro varianty a dočkat se máme i dalších terénních provedení, a to díky velice pozitivnímu přijetí novinky.

V rozhovoru s kolegy z britského magazínu Car rozšíření modelové řady 911 nastínil šéf Porsche, Oliver Blume: „Máme základní řadu 911, v níž jsou zastoupeny modely od základního provedení až po Turbo S. Pak máme ty sportovnější, modely z řady GT. Máme také odnož zaměřenou na naši historii – a tam jsme se inspirovali sportovním průmyslem. Viděli jsme sportovní obuv, která si za vzor brala 70. a 80. léta a mysleli jsme, že by to mohlo fungovat i u Porsche, tak jsme představili padesátkovou a šedesátkovou edici Sport Classic. Plánujeme uvést také modely inspirované 70. a 80. roky.

Video se připravuje ...

Tím Blume vysvětlil historií inspirované modely a naznačil, co můžeme očekávat dále, protože to evidentně nejsou jednorázové počiny. A jak je to s terénními 911? Blume v rozhovoru pokračoval: „Jen málo značek na světě je schopno vytáhnout úspěšné produkty ze své minulosti a spojit je s moderními technologiemi. Ale Porsche ano. Tak jsme se zamysleli, proč bychom neudělali třetí pilíř po boku sportovních GT modelů a těch inspirovaných naším odkazem? Proč neudělat také terénní? Takže teď uvidíme, jak bude Dakar úspěšný na trhu. Pak možná přijdou další. Jsme tomu nakloněni.

A proč, že se teď Porsche pustilo do terénních verzí? Blume říká, že za tím stojí snaha udržet krok s měnící se poptávkou zákazníků: „Měníme naše obchodní zaměření, abychom mohli naplnit očekávání zákazníků z různých koutů světa. Uvažování zákazníků se také mění, především v případě mladších generací.

Připomeňme, že Porsche 911 Dakar vychází z provedení GTS, které dostalo nezbytné oplastování, rozšířené blatníky, zhruba o 7,5 centimetru vyšší světlou výšku, upravené zavěšení kol a terénní pneumatiky. O pohon se stará přeplňovaný třílitrový boxer o výkonu 353 kW a točivém momentu 570 Nm. Z 0 na 100 km/h vystřelí za 3,4 sekundy a maximální rychlost je omezena na 240 km/h.

Tahle sranda ale taky něco stojí – v českém konfigurátoru značky je uváděna nejnižší cena 6.189.480 Kč. Vznikne ale jen 2.500 kusů. Nechme se tedy překvapit, s čím Porsche přijde dále. Za levnější terénní verzi bychom se však nezlobili, přestože značka zřejmě půjde přesně opačným směrem.  

Některé novinky by se přitom mohly představit už v tomto roce. Blume připomněl: „Letos budeme slavit 60. výročí modelu 911, 75. narozeniny značky a 80. narozeniny Wolfganga Porsche.“ Když se kolegové z magazínu Car ptali, jestli budou tato výročí doprovázena produktovými novinkami, Blume reagoval jednoznačně: „Rozhodně, můžete je očekávat!

Doporučujeme

Témata