Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Dakar představeno! Má 480 koní a podvozek jako SUV

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 11. 2022 • 23:05
35
17
Zobrazit náhledy (35)
Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar Porsche 911 Dakar

Speciální série 2500 vozidel připomíná speciál pro Rallye Dakar a dokládá, že pro koncepty Porsche 911 téměř neexistují limity.

Po několika maskovaných ukázkách dnes automobilka Porsche konečně představila nový model 911 Dakar, který se nezalekne ani náročnějšího terénu. Podvozek vozu je oproti modelu 911 Carrera se sportovním podvozkem standardně zvýšen o 50 mm, současně je však vůz vybaven i systémem zvýšení podvozku, který dokáže zvednout příď a záď o dalších 30 milimetrů.

Svou světlou výškou a nájezdovými úhly se tak 911 Dakar vyrovná i běžným SUV. Systém zvýšení podvozku přitom nebyl navržen jen k pomalému zdolávání náročného terénu – vůz s maximálně nazvedaným podvozkem může uhánět až 170 km/h, než se podvozek vrátí zpět do výchozího nastavení.

Video se připravuje ...

Aby se vůz neztratil ani v náročnějším terénu, dostal speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli Scorpion All Terrain s rozměry 245/45 ZR19 vpředu a 295/40 VR20 vzadu. Pneumatiky mají robustní vzorek s výškou 9 milimetrů a zesílené bočnice. Volitelně jsou dostupné také letní a zimní pneumatiky Pirelli P Zero.

Pod kapotou je uložen 3,0litrový bi-turbo přeplňovaný šestiválec o výkonu 353 kW (480 k) s nejvyšším točivým momentem 570 Nm. Motor spojený s osmistupňovou převodovkou PDK, pohánějící všechna kola, dostane terénní sporťák z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 240 km/h.

Součástí standardní výbavy je systém natáčení zadní nápravy, úchyty motorů jsou převzaty z modelu 911 GT3 a nechybí ani PDCC stabilizační systém. Cílem techniků bylo zajistit, aby byl vůz stejně dynamický jak na Nürburgringu, tak na písčitém a jiném měkčím a nekonzistentním povrchu. Kvůli tomu dostal vůz i dva nové jízdní režimy do terénu, které se nastavují otočným voličem na volantu.

Režim Rallye je určen právě na nerovné a měkké povrchy, kde vůz upřednostňuje pohon zadních kol. V režimu Offroad se vůz automaticky zvýší a klade maximální důraz na trakci. V obou režimech se navíc aktivuje systém Rallye Launch Control, který nabízí lepší akceleraci mimo zpevněné silnice.

Kromě technických úprav dostalo Porsche 911 Dakar také nový pevný spoiler, vyrobený z kompozitního karbonu, a nové detaily, jako jsou například červeně lakovaná tažná oka, rozšířené blatníky i nástavce prahů nebo nerezové ochranné prvky vpředu, vzadu i na bocích. Boční otvory pro nasávání vzduchu pak dostaly ochranu před odletujícími kamínky.

Na střeše nového Porsche 911 Dakar pak vidíme 12V zásuvku, která je připravena pro napájení světel ve volitelném střešním nosiči. Při nosnosti okolo 42 kilogramů je nosič vhodný například na kanystry s vodou či palivem, vyprošťovací vybavení, atd. V nabídce automobilky je však pro model Dakar připraven i střešní stan.

Kabina vozu nabídne sportovní sedadla, zatímco zadní lavice zmizela. V kombinaci s lehkými skly a lehkou baterií se navíc automobilce podařilo srazit hmotnost na 1605 kilogramů. Dakar je tak o pouhých 10 kilogramů těžší než Porsche 911 Carrera 4 GTS s převodovkou PDK. Automobilka zmiňuje také interiérový dekor Race-Tex s dekorativním prošíváním. Volitelným příslušenstvím pak bude Rallye Sport Package s ochranným rámem, šestibodovými pásy a hasicím přístrojem.

Specialitou pak bude Rallye Design Package z dílny Porsche Exclusive Manuaktur. Dvoubarevná kombinace, spojující bílou a Gentian modrou metalízu, je odkazem na závodní vůz, který v roce 1984 zvítězil v závodu Paříž – Dakar. Je to přitom poprvé, co Porsche nabídne dvoubarevné lakování a dekorativní fólie v sériové produkci. Na boku vozu přitom bude prostor pro individuální závodní čísla, která si může majitel sestavit v rozmezí 0 až 999.

Zájemci o Porsche 911 Dakar si navíc mohou exkluzivně objednat i speciální hodinky Porsche Design Chronograph, které budou s vozem ladit. Hodinky jsou přitom poprvé vyrobeny z lehkého a odolného karbidu titanu, takže odolají poškrábání.

Připomeňme, že automobilka plánuje postavit pouze 2500 kusů modelu Porsche 911 Dakar. Vůz tak kromě působivých schopností nabídne i určitou exkluzivitu. Cenu automobilka neprozradila, rozhodně však nebude nízká.

Doporučujeme

Témata
18. 11. 2022 19:40
Re: Limitka
Však se to jmenuje Dakar - ne Safari ;-)
Avatar - Ji/Ri
18. 11. 2022 12:25
Re: Limitka
Protože je to postavené na ikonické 911.
18. 11. 2022 08:08
Limitka
Nechápu, proč z toho udělali limitku. Pro spoustu trhu by to bylo super auto. Naštěstí chytré hlavy v Německé demokratické republice… a zbytek už znáte
https://hiconsumption.com/…ild-by-delta4x4/
18. 11. 2022 04:25
Redakci:
"Cenu automobilka neprozradila, rozhodně však nebude nízká."

Vzhledem k tomu, že je funkční konfigurátor, tak si každý najde cenu v Německu...od 220kEUR.
17. 11. 2022 15:49
Re: naco?
takovych je tuny, bohuzel