Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG v Evropě uvádí prémiové modely mířící proti Tesle. Už známe první ceny

MG IM
MG IM
MG IM
MG IM
7 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (3)

Nejúspěšnější čínská značka v Evropě má dnes už širokou modelovou řadu, její apetit však stále roste. Nově uvede prémiovější elektrické modely, které spadají do separátní modelové řady IM a míří třeba proti Tesle. Už se ukázaly v evropské specifikaci a známe první ceny.

Značka MG za poslední měsíce téměř kompletně obnovila portfolio modelů, uvedla nové elektrické SUV MGS5 a další novinky se chystají. Krom toho začíná uvádět také prémiovější modely, které budou spadat pod samostatnou modelovou řadu IM.

O tom už víme delší dobu, nově se ale auta ukázala přímo v Evropě na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v evropských specifikacích. Zatímco na domácím trhu IM vystupuje jako samostatná značka, v Evropě se bude prodávat jako součást MG, nechá si však své separátní logo. Příchod do Česka není potvrzený, je však pravděpodobný.

Z počátku přijdou dva modely, IM5 a IM6. První je 4,9 metru dlouhý sedan s NMC baterií o kapacitě 100 kWh, která slibuje dojezd přes 700 kilometru a díky 800V platformě také dobití do 80% za 17 minut výkonem až 400 kW. V Číně má IM také variantu s 900V napětím a 123 kWh baterií s „částečně pevným elektrolytem“, ta zatím pro Evropu potvrzena nebyla. Objeví se však u nás také levnější 400V verze se 75 kWh baterií.

Základ s 75 kWh a pohonem zadních kol má 295 kW a 450 Nm, zrychlení na stovku za 6,8 sekundy a dojezd 490 kilometrů. V Británii je základní cena v přepočtu 1.127.000 Kč. Uprostřed stojí zadokolka se 100 kWh baterií, výkonem 300 kW a točivým momentem 500 Nm, která na stovku zrychlí za 4,9 sekundy. Dojezd je 709 kilometrů, a základní cena v přepočtu 1.285.000 Kč.

Vrcholná verze pro Evropu má pohon všech kol a elektromotory Hurricane, výkon 553 kW a točivý moment 802 Nm. Zrychlení na stovku zabere 3,2 sekundy, dojezd je 574 kilometrů a základní cena v přepočtu činí 1.385.000 Kč. V Číně techniku IM5 využívá také AUDI E5, což je pro tamní trh určený model spadající pod novou značku AUDI, která tam vystupuje separátně od klasického Audi.

SUV MG IM6 má stejnou techniku jako IM5 a do Evropy přijde pouze s větší baterií. Na délku má 4,9 metru, takže přerůstá Teslu Model Y i Škodu Enyaq. Verze Long Range má pohon zadních kol, výkon 300 kW a 500 Nm, na stovku zrychlí za 5,4 sekundy a dojede až 624 kilometrů. Základní cena v Británii je v přepočtu 1.371.000 Kč. Verze Performance má pohon všech kol, 553 kW a 802 Nm, zrychlení na stovku za 3,5 sekundy a dojezd až 503 kilometrů. V Británii je v přepočtu za 1.456.000 Kč.

V Číně má samostatná značka IM, která spadá pod stejný koncern SAIC jako MG, také další modely se stejnou technikou. Zatím se prodává větší sedan L7 a větší SUV LS7, chystá se uvedení vlajkové lodi LS9. Ta kromě elektrické verze dostane i sériový hybrid, který by se měl objevit i v jiných modelech IM.

Video placeholder
MGS5 • Zdroj: MG Motor UK

Zdroj: MG, zdroj foto: MG, zdroj videa: MG

Vstoupit do diskuze (3)