Porsche 911 Turbo
Aby nová kombinace 6 válců, 24 ventilů a dvou výfukových turbodmychadel s 2 mezichladiči měla úspěch, byl vzhled nového vozu přepracován, který zdůrazňuje výkonnost tohoto vozu.
Nebyl přepracován pouze vzhled vozu, ale změnu zaznamenala také podvozková skupina vozidla. Zadní náprava byla rozšířena o celých 65 mm, což zaručuje dostatek prostoru pro montáž standardních 18" palcových kol z lehké slitiny, které jsou obuty do pneumatik o rozměru 295/30 R18. Místo se také našlo pro velké otvory sání turbodmychadla, které se nacházejí na bocích vozidla. Další poznávacím znamením je vysunovací zadní spoiler a výdechy plynů z turbodmychadla na zádi vozu.
Co je ale nejzajímavější na celém novém voze je jeho motor, který bije v zadní čísti. Šestiválcový motor boxer o objemu 3600 ccm, který zajišťuje opravdu výjimečné zážitky za volantem tohoto vozu. Motor povzbuzovaný dvěmi výfukovými turbodmychadly dává maximální výkon 309 kW (420 koní) při 6000 ot/min. Maximální točivý moment 560 Nm je k dispozici již při 2700 ot/min a neklesá až do hodnoty 4600 ot./min. Šestiválcový motor má čtyřventilovou techniku. Ventily doznaly oproti verzi 911 Carrera změnu v podobě dvou pružin ventilů, které musí díky přeplňování a jinému časovaní ventilů odolávat většímu namáhání.
Výkony nového vozu jsou opravdu výjimečné a musí uspokojit každého řidiče se sportovním srdcem. Výkony modelu 911 Turbo dokonce ještě překonávají výkony druhého vyšlechtěného modelu 911 GT3. Model Turbo s 6-stupňovou manuálně řazenou převodovkou zvládne zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 4,2 sekundy a za dalších 5 sekund už dosahuje rychlosti 160 km/h. Tato sílá umožňuje maximální rychlost dosahující magické hodnoty 305 km/h. Díky masivnímu točivému momentu dostupnému v celém spektru otáček má automobil obdivuhodnou elasticitu. Na pátý rychlostní stupeň zrychluje model Turbo z 80-120 km/h za 5 sekund, což dává řidiči bezmeznou jistotu při předjížděcích manévrech.
Stejně jako jeho předchůdce, nový model 911 Turbo bude standardně vybaven pohonem všech čtyř kol. V závislosti na podmínkách přenášejí přední kola obutá do pneumatik o rozměru 225/40 R18 až 40% výkonu motoru. Pohon všech kol je dodáván z důvodu jízdní stability než z trakčních důvodů. Technicky odpovídá pohon všech kol modelu Carrera 4, pouze některé části byly zesíleny z důvodu přenosu větších sil. Pohon přední nápravy je zajišťován pomocí viskózní spojky.
Aktivní bezpečnost jízdy je zajišťována systémem PSM (Porsche Stability Management), vybavený několika senzory v různých částech vozu, které monitorují chování vozu a "vidí" zda automobil následuje pokyny řidiče. Pokud se automobil dostane do extrémní situace, systém PSM zasáhne do brzdového systému a přibrzdí jedno nebo více kol a opět zajistí stabilitu vozu. Pokud je to nutné, systém PSM zasáhne také do výkonu motoru a sníží výkon opět až do zajištění stability. Tato kombinace s pohonem všech čtyř kol, sportovním pérováním a podvozkem sníženým oproti standardní verzi o 10mm zajišťuje jízdní stabilitu dosud nevídanou.
Model 911 Turbo má již vyzkoušené brzdy z verze 911 Carrera s pevnými třemeny. Přední brzdy jsou vybaveny většími zesílenými čtyřpístkovými třmeny. Brzdový kotouč na přední nápravě je vrtaný s vnitřní ventilací a má průměr 330mm. Na zadní nápravě jsou kotouče stejného průměru, pouze tloušťka kotouče se zmenšila z 34mm na 28mm. Zvětšení velikosti kotoučů přineslo zlepšení brzdných schopností o celých 5% oproti minulé verzi.
Nový model je také poprvé vybaven převodovkou Tiptronic S. Tato automatická převodovka s možností sekvenčního řazení má 5 stupňů a je vybavena systémem ETM (Electronic Transmission Management) , což znamená, že oproti minulé verzi není převodovka vybavena fixními poměry 5 stupňové převodovky, ale poměry jsou upravovány podle řidičova jezdeckého stylu a jízdních podmínek.
Stejně jako modely Carrera, má i verze 911 Turbo velmi bohatou standardní výbavu. Pouze ve verzi Turbo ale najdeme určité metalické barvy, několik verzí koženého čalounění vnitřku vozidla, elektricky stavitelné sedadla s pamětí na straně řidiče, výkonný audiosystém a tříramenný sportovní volant s emblémem Porsche uprostřed. Mezi standardní vybavení patří automatická klimatizace, palubní počítač, ale také elektrické otvírání zadního motorového prostoru a přední kapoty kufru.
Nové přední světlomety dávají spolu s širší přední kapotou, třemi otvory sání v dolním spoileru naprosto novou tvář modelu 911 Turbo. Nové světlomety jsou vybaveny xenonovými výbojkami D2S, kdy světlo prochází skrz čočky o průměru 70mm, což umožňuje lepší směrování potkávacích a dálkových světel. Světla si automaticky hlídají svou výšku od vozovky.
Nový model Porsche 911 Turbo je opravdu výjimečným vozem, který se řadí mezi ryzí sportovní vozy, které jsou ozdobou silnic.
| Motor | |
| Typ | boxer, 3,6 l |
| Druh | zážehový, přeplňovaný dvěma výfukovými dmychadly |
| Zdvihový objem (cm3) | 3600 |
| Válce/ventily | 6/4 |
| Max. výkon (kW/ot) | 309/6000 |
| Max. točivý moment (Nm/ot) | 560/2700-4600 |
| Litrový výkon (kW) | 85,8 |
| Nejvyšší otáčky motoru (ot/min) | 6750 |
| Jízdní výkony | Manual | Tiptronic S |
| Nej. rychlost (km/h) | 305 | 298 |
| Zrychlení 0-100 km/h (s) | 4,2 | 4,9 |
| Zrychlení 0-160 km/h (s) | 9,2 | 10,6 |
| 1 km s pevným startem (s) | 22,4 | 23,9 |
| Rozměry a hmotnosti | |
| Délka (mm) | 4435 |
| Šířka (mm) | 1830 |
| Výška (mm) | 1295 |
| Rozvor (mm) | 2350 |
| Rozchod vpředu (mm) | 1465 |
| Rozchod vzadu (mm) | 1522 |
| Objem zav. prostoru (l) | 100 |
| Pohotovostní hmotnost (kg) | 1540-1585 |
| Rozměr pneu (přední) | 225/40 R18 |
| Rozměr pneu (zadní) | 295/30 R18 |























