Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 918 Spyder: Produkční verze oficiálně představena

Michal Fokt
Diskuze (12)
Po dlouhých přípravách je tu konečně finální verze plug-in hybridního hypersportu Porsche 918 Spyder. Kvůli konkurenci musela na poslední chvíli trošku posílit. Jak to tedy nakonec dopadlo?

Porsche zvolilo v případě svého extrémního superauta 918 Spyder trošku specifickou strategii. Auto už nám ukazuje tři roky a od počátku vypadá, jako by mělo každým dnem začít sjíždět z výrobní linky. Jenže pak následovalo dlouhé období, kdy se trošku měnil design, pak nám Němci ukazovali kamuflované auto, pak zase nekamuflované v barvách Martini Racing i bez nich, pak dokonce prototyp s chybějícími částmi karoserie, až …Porsche s finálními verzemi svých hypersportů předběhlo Ferrari a

http://autofun.blesk.cz/mclaren-p1-je-hybridni-nastupce-legendarniho-f1-s-916-konmi-11633/

Rozsoudit, kdo nakonec bude prvním hybridním superautem, asi nebude snadné, nicméně je asi jasné, že se rozhodne mezi 918 Spyder a LaFerrari. Klíčové bude nejspíš to, kdo dodá auto zákazníkům, kteří už dávno stojí ve frontě, dřív. Konkurence je rozhodně skvělá věc, díky ní totiž Porsche muselo přistoupit u svého hybridu se závodním motorem k posílení – a tohle je výsledek:

Tak předně – 918 Spyder vypadá hodně dobře a přitom je jedno, v jaké „livery“ je oblečený, to jsme ale věděli. Co je ovšem ještě důležitější – motor V8 4,6 l disponuje nově výkonem 608 koní (447 kW) při 8600 otáčkách, což znamená 133 k/l a lze jej točit až do závratných 9150/min! Maximum točivého momentu činí 528 N.m při 6600 otáčkách. Už to by stačilo k velmi působivých dynamickým hodnotám. Jenže 918 Spyder je hybrid…

K 608 koním přidává posílený elektromotor pro přední nápravu dalších 127 k (93 kW) a ten pro zadní nápravu ještě 154 koní (113 kW) navrch. Ačkoli nás Japonci roky učili, že výkony nelze u hybridů prostě sčítat, Porsche uvádí kombinovaný výkon 887 k, tedy 652 kW. Naprosto zdrcující ovšem je dle očekávání točivý moment. Ten podle Porsche na klice odpovídá při zařazeném sedmém rychlostním stupni 1273 N.m, zatímco na trojku to dělá 1066 N.m. Výrobce dále uvádí, že od 800 do 5000 otáček neklesá pod 800 N.m.

S hybridním agregátem spolupracuje dvouspojková sedmistupňová PDK, využívaná motorem a elektromotorem pro zadní nápravu, tvořenou víceprvkem, doplněným o elektromechanické natáčení kol. Přední, výhradně elektricky poháněná náprava využívá dvojité lichoběžníkové závěsy a je zde instalován hydraulický systém pro překonávání větších nerovností na vozovce. Na jízdu dohlíží elektronika PASM.

I přes intenzivní využívání rekuperace pro 6,8 kWh Li-Ion akumulátory dostal 918 Spyder keramické brzdové kotouče PCCB o průměru 16“ vpředu a 15,4“ vzadu. Přední náprava využívá kola 9,5Jx20“ s pneumatikami 265/35, zadní pak 12,5Jx21 s obutím 325/30, v případě Weissach package jsou kola magnéziová. Auto s rozměry 4643 x 1940 x 1166 mm ovšem není není žádné pírko - váží včetně provozních náplní 1685 kg, přičemž paket Weissach přináší odlehčení vítaných, ale nijak zásadních 45 kg.

Hybridní systém lze využívat v pěti režimech E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid a Hot Lap. Ten první bude ideální pro korzování po přímořských bulvárech, popřípadě v Pařížské, při plné kapacitě baterií (cca 2 hodiny nabíjení z domácí zásuvky, respektive 0,5 při použití 400V rychlonabíječky) v jeho rámci lze ujet na elektřinu až 29 km a lze se rozjet na rychlost 150 km/h. Benzinový motor je využíván, jenž když už není jiná možnost.

Režim Hybrid známe z Priusu a podobných ekoaut – všechny tři motory spolupracují tak, aby bylo dosaženo co nejlepší spotřeby. Sport Hybrid už se spoléhá plně na V8 a elektromotory asistují jak v případě optimalizace spotřeby, tak za účelem maximální dynamiky.

Poslední dva módy už jsou určeny na okruh. Akumulátory se nyní dobíjí pouze v případě, že není využíván maximální výkon motoru a pokud je, asistují na plný výkon i elektromotory. Současně je aktivován ostřejší režim řazení. Extrémem je pak Hot Lap, kdy vůbec nedochází k dobíjení akumulátorů a veškerá síla hybridního agregátu je soustředěna na kola. V tomto režimu zajel raný prototyp Severní smyčku Nürburgringu za 7:14, nyní se ovšem počítá s tím, že posílená finální specifikace tento čas hravě překoná.

A to nejlepší na konec – jízdní dynamika. Zrychlení 0-100 km/h za 2,8 s, 0-200 km/h za 7,9 s, 0-300 km/h za 23 s. Maximální rychlost se má pohybovat za hranicí 340 km/h. Porsche na auto poskytuje záruku 4 roky a sedm let na akumulátory a pamatovalo se i na zubní kartáček – kufr má objem 110 l.

Michal Fokt
Diskuze (12)
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 5. 2013 16:37
Re: slabota
Možná byste se mohl zamyslet vy sám nad sebou, jestli není problém se vkusem u vás. Italský design je odjakživa považován za to nejlepší na planetě a Ferrari je jedním z nejlepších důkazů. Ferrari 458 Italia, jedno z nejhezčích současných aut, F12 Berlinetta krásné a tradiční GT a LaFerrari je mistrovský kousek. Neviděl jste naživo, nemůžete soudit. Naprosto úžasné křivky.

Porsche si léta razí ten svůj nudný a sterilní styl, díky kterému jejich auta vypadají jak přes kopírák, není divu, že skvěle zapadli do koncernu. S F430 nesouhlasím, je to Ferrari z éry, kdy značka designově tápala. Vzhled takové 599 GTB vynikl až později s dokonalým 599 GTO.
Avatar - Martin911Turbo
18. 5. 2013 15:46
Re: slabota
Že se u 918 nedá mluvit ani o designu může říct jen člověk co nemá vkus a design mu nic neříká
Design 918 je minimalisticky maximalistický, dle německé tradice a je na hony vzdálen kýčovitým kreacím posledních modelů Ferrari.... U mě poslední pěkné Ferrari je 430...
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 5. 2013 22:46
slabota
Porsche tohle těžce projede. Co konkrétně je na něm převratného? Ta hrůzná váha, která si nezadá s běžným MPV/SUV? Ten fádní a přehlédnutelný design? Ta přílišná ,,baterkovatost'' a sterilita celého auta? Ničím vyjímečný V8? To by mě opravdu zajímalo. Pokud by jste viděli LaFerari a P1 na vlastní oči, tak by každý uznal, že Porsche působí jako chudý příbuzný. Nedá se ani mluvit o designu, je to takové odfláklé, bez nápadu, bez duše. Taková extrémní auta by měla mít adekvátní design, který vezme za srdce. Věřte, že naživo je LaFerrari bezkonkurenční. A další konkurent, McLaren P1, je krásnou ukázkou velmi atraktivního bio designu.

LaFerrari je definicí hypersportu, bezkonkurenční poměr výkon/váha, úžasné technologie, BOŽSKÝ atmosférický V12 (nejlepší motor na světě, 800 koní z NA motoru, to je opravdový technický počin), úžasný zvuk, uhrančivý design hodný pravých italských mistrů a jedinečný charakter, odkaz, historie a tradice. Jasný vítěz. P1 je také skvělý stroj, aerodynamický milník. Měl jsem možnost obě auta vidět v Ženevě a padala mi v obou případech čelist.

Co se týče technologií, LaFerrari i P1 jsou vyspělejší než Porsche, které bude mimochodem s přehledem nejpomalejší, jen si počkejte na oficiální srovnání. Sám Chriss Harris si po jízdě s 918 stěžoval na slabé brzdy a příliš vysokou hmotnost.
Avatar - hijack
17. 5. 2013 21:50
Dizajn
Mas pravdu ak to porovnas s konkurenciu dizajn nijako nevychadza z Porsche teorie ze co je dobre netreba zasadne menit ako v pripade 911 alebo koncernovy Golf. Perfektny je interier a hlavne revuce vyfuky hned za hlavou su mala ceresnicka. Techno z toho krici siroko daleko a verim ze na ulici bude vyzerat bozsky ale v pritomnosti La a P1 bude trochu v uzadi. Medzi 918 a Car GT je pre mna jasna kraska spred desiatich rokov
Avatar - WalterWhite
17. 5. 2013 18:36
Dizajn
Parametre fantastické , ale nie je dizajn akýsi nudný* ?
* čítaj ako "stvorený pre okruh"

Na obrážteku porovavačka
[odkaz]