Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Mercedes-Benz třídy G dvojím pohledem: Nadchne každého, kdo se sveze!

Mercedes-Benz G 580 EQ
Mercedes-Benz G 580 EQ
Mercedes-Benz G 580 EQ
Mercedes-Benz G 580 EQ
66 Fotogalerie
Martin Vaculík
Diskuze (77)

Kdekdo nad elektrickým Mercedesem třídy G ohrnoval nos. Stačí se však pořádně projet a odpůrci budou jistě mluvit jinak.

Mercedes-Benz třídy G nemusíme asi nikomu představovat. Vyrábí se od roku 1979, počátkem devadesátých let se vývoj původní řady W460 rozštěpil na pracovní či vojenské verze W461 a osobní komfortní W463. V roce 2018 byl model zásadně přepracován, když dostal širší karoserie, deformační zóny a víceprvkovou přední nápravu. Zajímavé je, že tehdy zůstalo zachováno označení W463. 

Změnila to až loňská modernizace, kdy všechny spalovací motory dostaly hybridní pomoc, uvnitř se objevil infotainment MBUX a komfort obsluhy vylepšilo například bezklíčové zamykání, neboť se našel způsob, jak jej snoubit s historickým pojetím klik a zámků. Od loňska tam máme G W465. A to nejen ve spalovací, ale i v elektrické verzi G580 EQ. 

Pokud už jste zapomněli, čím je unikátní, představí vám to Honza Mička v první části videa. Ve zkratce: Každé kolo má svůj motor s dvoustupňovou převodovkou, která řeší nedostatek točivého momentu, jež bývá třeba na trailech v USA vyčítán tamním elektrickým off-roadům. Místo převodovky, kardanů, výfuků a nádrží je obrovská baterie o kapacitě 116 kWh. 

Martin Vaculík si zvednul spalovací a elektrické G na zvedák a ukazuje, že právě rámový off-road je jediný automobil, který s baterií nepřijde o vnitřní prostor ani nemusí být větší či vyšší, než byl předtím. Tak se pohodlně usaďte a užijte si popis jízdních vlastností i technický výklad. Tento off-road vás nadchne, i pokud elektromobilům nefandíte.

Zdroj: Autorský text | Video: Auto.cz

Vstoupit do diskuze (77)