Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridní BYD Seal 5 zná českou cenu. Čínský sedan s velkou baterií stojí pakatel

BYD Seal 5
BYD Seal 5
BYD Seal 5
BYD Seal 5
49 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (28)

Čínská automobilka na český trh oficiálně uvedla plug-in hybridní sedan Seal 5 DM-i, jehož základní cena startuje pod tři čtvrtě milionem korun.

Číňané rychle zaplavují svět svými automobily. Minimálně v Evropě je jejich taktika ovšem často nepromyšlená, protože jim chybí dostatečně hustá prodejní a servisní síť, najdou se i výjimky. Tou první se stalo MG z koncernu SAIC, které hrdě nosí slavné jméno kdysi patřící britským roadsterům. Druhým úspěšným „vetřelcem“ by se mohla stát automobilka BYD, která je největším výrobcem elektrických aut na světě.

Do Česka ovšem tahle soukromá společnost (v drtivé většině ostatních výrobců má podíl čínský stát) vedle aut s lokálně bezemisním pohonem přiváží též plug-in hybridy, jejichž cenová politika je hodně agresivní. Vždyť kompaktní SUV Seal U DM-8 s baterií s kapacitou 18,3 kWh vyjde již na 966 tisíc korun, za provedení s akumulátorem s 26,6 kilowatthodinami dáte 1.029.000 Kč. Komu ovšem vyšší karoserie nevoní, může nově sáhnout taktéž po plug-in hybridní verzi sedanu Seal 5 DM-1, který mezi mainstreamovými značkami nemá žádnou přímou konkurenci.

Ta kombinuje atmosférickou zážehovou patnáctistovku Xiaoyun se 72 kW s trakčním elektromotorem, přičemž systémový výkon dosahuje 156 kilowattů. K dispozici je akumulátor typu LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 18,3 kWh, který podle oficiálních technických údajů vystačí až na 100 kilometrů elektrické jízdy. Spolu se 48litrovou nádrží dosahuje akční rádius přes 1000 kilometrů. Spalovací motor většinu času slouží výhradně jako generátor elektřiny, což mu umožňuje pracovat v optimálních otáčkách.

BYD Seal 5 DM-i: Technické údaje
 BYD Seal 5 DM-i
MotorR4, benzin
Výkon [kW/min]72
Systémový výkon [kW]156
Poháněná kolapřední
Max. rychlost [km/h]180
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,5
Typ akumulátoruLFP
Kapacita akumulátoru [kWh]18,3
Maximální dobíjecí výkon [kW]6,6
Objem palivové nádrže [l]48
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km]4,8/1,7
Dojezd na elektřinu [km]100
Celkový dojezd [km]1050
Pohotovostní hmotnost [kg]1635
Vnější rozměry [mm]4780 x 1837 x 1515
Rozvor [mm]2718
Zavazadlový prostor [l]508-1295
Comfort [Kč]739.000
Design [Kč]790.000

Vzhled karoserie pod vedením ředitele designu značky BYD Wolfganga Eggera. Jeho tým se inspiroval přírodními tvary a liniemi oceánu, zároveň do návrhu začlenil charakteristické designové prvky značky. Seal 5 DM-i je standardně vybaven například sedadly čalouněnými veganskou kůží, systémem čištění vzduchu s filtrem PM2,5, který účinně chrání posádku před škodlivými jemnými částicemi či elektricky ovládaným střešním oknem se sluneční clonou.

Dominantou interiéru je 12,8“ dotykový displej s vysokým rozlišením, který lze otáčet jak do vertikální, tak do horizontální polohy. Nechybějí ani multidotykové zkratky pro ovládání topení a ventilace. Systém podporuje hlasové ovládání, takže klíčové funkce máte k dispozici na jednoduchý pokyn. Naštěstí máte po ruce také multifunkční volant a též středovou konzolu BYD Heart, kde jsou hlavní funkce přehledně uspořádány kolem páky voliče Oceanic Crystal.

Video placeholder
Crashtest BYD Sealion 7 • Zdroj: Euro NCAP

BYD Seal 5 DM-i je vybaven integrovaným 4G připojením pro trvalé on-line spojení vozu s digitálním prostředím. Over-the-air (OTA) aktualizace umožňují palubní systém, infotainment, aplikace i navigaci udržovat vždy aktuální bez nutnosti návštěvy servisu. Ve výbavě najdeme i plnou integraci rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a čtyřmi porty USB pro nabíjení, které ve výbavovém stupni Design doplňuje bezdrátová nabíječka ve výkonu 15 W.

Odemykání vozu usnadňuje funkce NFC v mobilní aplikaci BYD, která umožňuje přístup prostřednictvím chytrého telefonu nebo dalších zařízení. Řidiči tak mohou bez nutnosti fyzického klíče snadno zpřístupnit vozidlo i třetím osobám, například členům rodiny, a to i na dálku.

Seal 5 DM-i podporuje obousměrné napájení prostřednictvím funkce Vehicle-to-Load (V2L), která umožňuje využít vozidlo jako mobilní zdroj energie s výkonem až 3,3 kW, takže auto můžete požít jako generátor pro elektrickou pilu nebo pro nabíjení akumulátoru do elektrokola.

Základní provedení Comfort za 739.000 Kč disponuje metalickým lakem, přední a zadními LED světlomety, dvoubarevnými 17palcovými koly, elektricky nastavitelným sedadlem řidiče, 8,8“ digitálním přístrojovým štítem, dvouzónovou klimatizací, zadními parkovacími senzory a zpětnou kamerou, zmíněnou funkcí V2L a audiosystémem s šesti reproduktory.

Vyšší verze Design (od 790 tisíc korun) přidává elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce, audiosystém s osmi reproduktory, 360° parkovací kamerový systém, osvětlení nástupního prostoru pod vnějšími zrcátky a samočinně zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko. Z hlediska asistenčních systémů navíc nabízí přední parkovací senzory, detekci vozidel v mrtvém úhlu, upozornění na dopravu za vozem a varování na nebezpečí při otevření dveří.

BYD Seal 5 DM-i má ve standardu též tovární záruku na 6 let/150.000 kilometrů, na samotný trakční elektromotor se vztahuje garance 8 let/150.000 km, u trakčního akumulátoru je taktéž osmiletá záruka, ovšem omezená 200.000 kilometry, jež ručí za zachování minimálně 70 % své původní kapacity.

Zdroj: BYD, video: BYD

Vstoupit do diskuze (28)