Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S Plaid stanovila nový rekord na Nürburgringu, Porsche nadělila 12 sekund

Ondřej Mára
Diskuze (76)

Model S Plaid překonal Porsche Taycan o necelých 12 sekund a připsal si rekord pro nejrychlejší produkční elektromobil.

O rekordní jízdě Tesla Model S Plaid na slavném Nürburgringu se poprvé hovořilo již v roce 2019, kdy zde měla automobilka údajně stanovit čas okolo 7 minut a 23 sekund. Tehdy se však jednalo o neoficiální výsledky, dosažené s vývojovým prototypem. Jenže vývoj už skončil, verze Plaid se prodává a tak nadešel čas na oficiální pokus.

K němu měla automobilka použít naprosto standardní Model S Plaid bez jakýchkoliv změn – přesně tak, jak vyjel z továrny. Alespoň to na Twitteru uvádí Elon Musk, který se zde také pochlubil výsledky dvou jízd. V jedné vůz dosáhl času 7:35.579, v té rekordní už ale okruh zajel za 7:30.909 při průměrné rychlosti 166.320 km/h.

Dosavadního držitele rekordu mezi produkčními elektrickými sedany, kterým bylo od srpna 2019 Porsche Taycan Turbo s časem 7:42, tak Tesla Model S překonala s poměrně výraznou rezervou necelých 12 sekund. Původně však Musk sliboval ještě větší časový rozdíl.

Když se totiž v září 2019 začaly šířit spekulace, podle kterých zvládl prototyp Model S Plaid okruh na Ringu o téměř 20 sekund rychleji než Porsche, Elon Musk prostřednictvím Twitteru reagoval, že jde pouze o začátek a že tyto okruhové časy budou časem překonány i sedmimístným produkčním Modelem S Plaid.

Video se připravuje ...

To se sice nestalo, i tak je ale výsledek elektrického sedanu impozantní. Ani mezi produkčními sedany se spalovacími motory už totiž není mnoho rychlejších konkurentů. Za zmínku ale jistě stojí například Mercedes-AMG GT63S s časem 7:27.800 nebo Jaguar XE SV Project 8 s časem 7:23.164. Ve světě dvoudveřových sporťáků už je situace jiná, ovšem i to se může do budoucna změnit.

Musk už totiž na Twitteru zmínil, že příště by mohl Model S Plaid vyrazit na okruh v upravené verzi s vylepšenou aerodynamikou, karbonovými brzdami a okruhovými pneumatikami, což by mohlo čas na 20,6 kilometru dlouhé trati citelně ovlivnit.

Ondřej Mára
Diskuze (76)

Doporučujeme

Avatar - Ondore
13. 9. 2021 13:03
Perlička na záver
Kto z vás má odvahu skúsiť takýto závod so svojim autom?
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Barrichello
12. 9. 2021 17:36
Avatar - Barrichello
12. 9. 2021 13:58
Re: Cha cha cha
Nikoho nezajímá emise na obyvatele, ale celké emise Číny. Ty porovnávej, kolik toho ti užvanění kecalové vypustí za rok doma a pak co nacintaj na papír, a ještě kolik emisí vypustí mimo území číny, tj na uzemí ruska a afriky a dalších zemí svým ničením lesů a těžbou všeho možného + všechny ty cetky so se denně vozí z číny do evropy a usa.


to je tolik emisí, že druhá země za čiínou toho vypustí o 40% méně


To začni počítat, googlisto :-)
12. 9. 2021 13:52
Re: Cha cha cha
Tak a co zahodit emoce a nakouknout za oponu populismu?

Čína má produkci CO2 v přepočtu na obyvatele (což má blíže tomu co chceme odhalit) jen o málo vyšší než ČR (zde záleží na zdroji dat - nekde je na tom ČR ještě hůře než Čína)

A další zajímavost - ČR má největší emise CO2 na obyvatele z celé EU.
--------------------------
Vše volně dohledatelné na internetu během pár vteřin....
Avatar - Barrichello
12. 9. 2021 11:59
Re: Cha cha cha
Brazílie opakovaně uvedla, že by svět měl platit, pokud chce zachránit větší část pralesa. Brazilský ministr životního prostředí Ricardo Salles na twitteru na Bidena reagoval slovy: "Jen jedna otázka: Bidenova pomoc 20 miliard dolarů, to má být ročně?".


Zelení soudruzi budou muset cálovat, miliardy a biliony ročně, jinak se furt bude kácet, pěstovat bavlna, vysychat jezera, řeky, vysypávat do řek odpaadky, pálit pneumatiky, vyhazovat rekatory do moře atd atd.