Tesla Model S Plaid stanovila nový rekord na Nürburgringu, Porsche nadělila 12 sekund
Model S Plaid překonal Porsche Taycan o necelých 12 sekund a připsal si rekord pro nejrychlejší produkční elektromobil.
O rekordní jízdě Tesla Model S Plaid na slavném Nürburgringu se poprvé hovořilo již v roce 2019, kdy zde měla automobilka údajně stanovit čas okolo 7 minut a 23 sekund. Tehdy se však jednalo o neoficiální výsledky, dosažené s vývojovým prototypem. Jenže vývoj už skončil, verze Plaid se prodává a tak nadešel čas na oficiální pokus.
K němu měla automobilka použít naprosto standardní Model S Plaid bez jakýchkoliv změn – přesně tak, jak vyjel z továrny. Alespoň to na Twitteru uvádí Elon Musk, který se zde také pochlubil výsledky dvou jízd. V jedné vůz dosáhl času 7:35.579, v té rekordní už ale okruh zajel za 7:30.909 při průměrné rychlosti 166.320 km/h.
Dosavadního držitele rekordu mezi produkčními elektrickými sedany, kterým bylo od srpna 2019 Porsche Taycan Turbo s časem 7:42, tak Tesla Model S překonala s poměrně výraznou rezervou necelých 12 sekund. Původně však Musk sliboval ještě větší časový rozdíl.
Když se totiž v září 2019 začaly šířit spekulace, podle kterých zvládl prototyp Model S Plaid okruh na Ringu o téměř 20 sekund rychleji než Porsche, Elon Musk prostřednictvím Twitteru reagoval, že jde pouze o začátek a že tyto okruhové časy budou časem překonány i sedmimístným produkčním Modelem S Plaid.
To se sice nestalo, i tak je ale výsledek elektrického sedanu impozantní. Ani mezi produkčními sedany se spalovacími motory už totiž není mnoho rychlejších konkurentů. Za zmínku ale jistě stojí například Mercedes-AMG GT63S s časem 7:27.800 nebo Jaguar XE SV Project 8 s časem 7:23.164. Ve světě dvoudveřových sporťáků už je situace jiná, ovšem i to se může do budoucna změnit.
Musk už totiž na Twitteru zmínil, že příště by mohl Model S Plaid vyrazit na okruh v upravené verzi s vylepšenou aerodynamikou, karbonovými brzdami a okruhovými pneumatikami, což by mohlo čas na 20,6 kilometru dlouhé trati citelně ovlivnit.