Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo představuje svůj první elektromobil. XC40 Recharge má přes 400 koní

David Bureš David Bureš 17. 10. 2019 • 16:14
27
8
Zobrazit náhledy (27)
Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge

XC40 Recharge je první z celé řady elektromobilů, které Volvo chystá pro následující léta. V příštích pěti letech chce značka představit jedno elektroauto ročně.

Volvo je další automobilkou, která nastupuje na éru elektromobility. Představuje svůj první elektromobil, dopředu avizovanou elektrickou verzi SUV XC40. Model oficiálně nazvaný Volvo XC40 Recharge se začne prodávat v příštím roce.

Základem XC40 Recharge je ústrojí tvořené dvěma elektromotory, jedním u každé nápravy. Oba mají výkon 204 koní (152 kW), dohromady tak poskytují 408 koní (304 kW)! Točivý moment činí 660 N.m.

180p270p360p540p720p1080p

Tato síla umožňuje XC40 Recharge zrychlit z 0-100 km/h za 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je u tohoto 2.150 kg vážícího SUV omezena na 180 km/h.

Elektrické motory čerpají svoji energii z baterie umístěné pod podlahou, jejíž kapacita činí 78 kWh. Autu umožní na jedno nabití ujet více než 400 kilometrů, a to podle metodiky WLTP. Nabíjet je lze stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW, která je na 80 % jejich kapacity dobije za 40 minut.

Co se týče designových změn, šlo Volvo cestou minimálních úprav. Elektrickou verzi XC40 poznáte leda podle nápisů Recharge nebo masky, kde tradiční mřížku nahradil kryt. Základem zůstává platforma CMA, umístění baterií pod podlahou nicméně lehce snížilo světlou výšku, a to z 211 mm na 175 mm.

Zmenšil se také zavazadlový prostor, jehož objem klesl z 460 litrů běžné XC40 na 413 litrů elektromodelu. Chybějící spalovací motor však vytvořil další zavazadelník vpředu pod kapotou, a to o objemu 31 litrů.

180p270p360p540p720p1080p

Uvnitř zaujme nový multimediální systém, který je nově postaven na základech operačního systému Android od Googlu. Tato integrace umožňuje aktualizace v reálném času, a to včetně dostupných aplikací, jako jsou Google Mapy nebo Google Assistant. Samotný multimediální systém pak bude možné aktualizovat bez nutnosti navštívit servis.

Volvo je velkým průkopníkem elektrifikovaných aut, ať už plug-in hybridů nebo elektromobilů. Plug-in hybrid má dnes už odvozeno od všech svých nabízených modelů, i díky čemuž předvídá, že v roce 2020 budou tvořit pětinu jeho prodejů. V následujících letech pak chystá expandovat v segmentu elektroaut, když v příštích pěti letech hodlá představit jeden elektromobil ročně. Výsledkem má být to, že do roku 2025 mají elektřinou poháněné automobily tvořit polovinu prodejů Volva. Zbytek má pak připadat na hybridy.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - kari.laz
2150 kg
| 17. 10. 2019
Na male SUV? Paráda
Avatar - Hammunasakra
Re: Zásoby ropy jsou konečné ...
| 17. 10. 2019
Jo do jistý míry sou a už sem ti to POPLETENEJ ZPÁTEČNÍKU nejen já VYSVĚTLOVAL

Takže ZNOVA = jedno jestli ropnej produkt nebo plyn kterej projedeš v autě aby dojel do práce nebo popojel na nákup se změní = v NIC
Teda v škodící emise = to je MÍNUS BONUS navíc ale to teď nechme stejně jako jejich dopravu a zpracování a množství elektřiny co na to potřebuješ a další dopravu než ti to dorazí do nádrže = to teď nechme. To co vyjmenováváš ty se RECYKLUJE a NEZMIZÍ
To co se snažíš zpochybňovat to je RECYKLOVATELNÝ = to co se ti líbí je multimiliardama placenej POCIT že nafta je fajn. Z ropy kterou nemáme a pomalu dochází = a viz výš náklady na to než ti dorazí do nádrže státem miliardama zvýhodněná = to je docela energetická ŠÍLENOST
Aneb proč to dělaj jednodušejš = když to de složitějš po Windieselovsku :-!

https://autobible.euro.cz/…le-malo-ji-neni/ bystřejší chytřejší vzdělanější vrazili už miliardy času i peněz do toho aby ta elektřina šla přímo do aut nebo do toho čeho máme na planetě nejvíc = a tim se vyrobil vodík https://www.garaz.cz/…dchudce-21002729 doteď https://www.auto.cz/…udoucnost-107868

A Venezuela Maláčová a jí podobný fakt ŠKODĚJ a fakt HODNĚ https://www.reflex.cz/…-tramvajich.html vo tom žádná :D
Avatar - WinDiesel
Zásoby ropy jsou konečné ...
| 17. 10. 2019
… ovšem zásoby niklu, kadmia, lithia, mědi, kobaltu a vzácných kovů jsou dle Humus Sakry NEKONEČNÉ.
Rozvrtat Zemi kvůli ropě je špatné.
Rozvrtat Zemi kvůli bateriím je CHVÁLYHODNÉ.
Poset Zemi příšernými pro ptactvo smrtícími větrníky je CHVÁLYHODNÉ.
Únik tetrafluorových sloučenin z větrníků - o tom se nemá moc mluvit, protože CO2 stopa těchto plynných sloučenin je 30 000x vyšší než CO2. Ročně jich do ovzduší uniknou desítky nebo stovky tun.
NEZABIJE NÁS KONZERVATIZMUS, ZABIJE NÁS LEVICOVÝ EKOZHŮVĚŘILÝ PROGRESIVISMUS A VENEZUELA MALÁČOVÁ
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Volvo by mělo přejít na EV kompletně,
| 17. 10. 2019
Já sem emise a spotřebu snížil hybridem a těšim se na vodík

Plyn je to samý co ropa = je ho omezeně + ho dovážíš z problematickejch částí světa + ho POTŘEBUJEŠ na jiný věci. A má stejně tak emise = což krát asi 100 milionů novejch aut ročně = nejde donekonečna. A nesmíš s nim do garáží :no: Ale jo nic proti CNG = klidně CNG + EV + vodík

Prostě musíme směřovat k lokálně úplně BEZ emisní dopravě = a nejen dopravě. Zhruba to co momentálně připravuje Německu a celá Evropa = zdražit individuální přehravu a letenky a zvýhodnit vlaky. A dál rozvíjet vysokorychlostní koridory. Ostatně vopruz na letištích PŘED odletem a občas i po příletu zabere TOLIK času že výhoda z rychlosti letu na kratších trasách úplně odpadá https://www.e15.cz/…-na-vlak-1363367

Jinak čumět do budoucnosti = je naopak SAKRA důležitý. Že se před lety žilo jinak a za roky bude zase trochu jinak = tak to prostě chodí. Já nevim jak ty = já chlapa od ženský a s kym chci šákat zatim poznám :-! S čim máš problém ty nevim

Euro 6d a jeho stupně momentálně EVAP ISC = je jen přechodná fáze = to nic neřeší. Teda OBŘÍ skok od Dieselgate to je = vo tom žádná
95 g na km CO2 od příštího roku = je fajn, ale krát 2 biliony aut co na planetě máme a to skoro 99% těch 95 nedá = to je furt absurdní číslo

Musíme prostě počítat s určitejma drobnejma změnama = tak jak to děláme to navěky dál asi prostě NEJDE https://vtm.zive.cz/…641/default.aspx + https://www.respekt.cz/…-do-temneho-veku zrovna tenhle týden to probírala taková inteligentnější skupinka čechů v https://www.ceskatelevize.cz/…219411030530008/

Taky ty bys komplet přešel JEN na plyn? Kterej stejně jako ropu nemáme? https://www.nazeleno.cz/…ka-proudi-plyn.a
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Volvo by mělo přejít na EV kompletně,
| 17. 10. 2019
Jak to děláš ty? Viz já poslední věta. Jsem zásadně proti tomu, aby se lidem dotovaly EV. V době Euro6d to nic neřeší. Mnohem lepší by bylo investovat do výzkumu pohonů a zdrojů. Ale čumět do budoucnosti snad ani nemá cenu, když se už teď popírá, že chlap je chlap a ženská ženská.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku