Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo emise netrápí, na CO2 může vydělávat stejně jako Tesla

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Přísnější emisní limity jsou pro většinu světových automobilek především děsivě nákladným strašákem, pro hrstku značek se ale může jednat o zajímavou možnost výdělku

Hybridním modelům značky Volvo se na evropském trhu evidentně daří, díky čemuž si značka nemusí příliš lámat hlavu s průměrnými emisními limity CO2. Ty jsou přitom v současnosti pořádně nákladným strašákem pro většinu automobilek.

Jistě není potřeba znovu dlouze rozebírat, kde je zakopaný pes, přesto si pojďme připomenout to nejdůležitější. Podle nařízení EU musí výrobci automobilů stlačit své průměrné emise v tomto roce pod 95 g CO2 na kilometr, jinak budou čelit výrazným pokutám. Ty se přitom budou odvíjet od počtu prodaných aut a výsledných emisních limitů.

EU ovšem automobilkám situaci částečně zlehčila několika drobnými ústupky. V prvních letech si například automobilky mohou „vícenásobně“ připsat prodané elektromobily a plug-in hybridy. Nejúspěšnější a nejčistší značky pak mohou své emisní povolenky dokonce prodávat, pokud jim to situace umožní.

Volvo by přitom mělo patřit v oblasti elektrifikace možná i k premiantům. Téměř každé třetí prodané auto by totiž mělo být hybrid, což značce v kombinaci s malým množstvím čistých elektromobilů pod značkami Volvo i Polestar výrazně pomohlo snížit emise CO2 opravdu nízko.

„Jsme v dobré pozici. Rozhodně nebudeme platit pokuty. Ve skutečnosti bychom mohli podpořit naše konkurenty, pokud by chtěli,“ uvedla Carla de Geyseleer, vrchní finanční šéfka Volvo Cars, v rozhovoru pro Financial Times.

Volvo prý zatím nejedná s žádnou konkrétní automobilkou o možnosti prodeje emisních CO2 povolenek, do budoucna to však není vyloučené. Například koncern FCA obchoduje s emisními povolenkami od Tesly (která jich má plné kapsy), zatímco VW si chce do nástupu vlastních elektromobilů pomoci emisními povolenkami od britsko-čínského MG.

Zpátky ale k automobilce Volvo, která má prý k dispozici emisní povolenky v hodnotě až cca 500 milionů euro. To by přitom mohla být pro řadu automobilek podstatně lepší investice, než platit obří pokuty. Získané finance pak Volvo plánuje investovat do dalšího vývoje.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
7. 10. 2020 17:18
Re: šaškárna
Při krátkém spojení dvou drátů
Dojde k takzvanému zkratu.
Kdo má pojistky námi předepsané
Tomu se při zkratu nic nestane.
Ovšem, kdo si tam nastrká hřebíky
Vyhoří a začne od píky

A k tomuhle u Bůůů Sana evidentně došlo, hřebíky namísto pojistek - a už to jede :D
Avatar - KANKUNEN
7. 10. 2020 06:50
Re: šaškárna
Tobě se přehodilo plus a mínus, jinak to není možné.
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2020 17:59
Re: Ať si peníze nechají ...
Jo jo, dva tisíce aut je fakt zruinují... ty jsi opravdu magor.
Avatar - Blue Sun
6. 10. 2020 17:34
Re: šaškárna
Kdyby nešlo započítat elektrovozy vícekrát, musely by značky do emisních opatření říznout podstatně více, takže buď rád, že to takhle jde. Dvakrát "nula" za elektroauto znamená, že jich ve skutečnosti nemusí vyrobit tak moc. Až tohle zvýhodnění skončí, budete teprve všichni v prĐeli.
A že ti lepší nabídnou možnost využití emisních limitů těm horším? A proč by nemohli? Zase to pomůže déle udržet nabídku spalovacích aut, než je elektrická definitivně pohřbí.
Zaslepená nenávist už ani tobě a podobným neumožňuje vidět souvislosti.
6. 10. 2020 15:07
šaškárna
No je vidět, že celý dění kolem emisí CO2 je šaškárna a byznys. Automobilky se eko auto s nízkýma emisema může započítat vícekrát - to je první zhovadilost a to že se může kšeftovat s odpustkama za CO2 v rámci automobilek je druhá zhovadilost. Celý je to jen hra s číslama a o žádnou záchranu planety ve skutečnosti stejně nejde.