Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Problémové partnerství Suzuki a Volkswagenu vyvrcholí soudem

David Bureš
Diskuze (34)
Suzuki chce zpátky své akcie, které v roce 2009 koupil Volkswagen.

Suzuki loni v listopadu oznámilo, že pře s Volkswagenem vyřeší soudním procesem. Ten nyní nabírá reálné obrysy, Mezinárodní arbitrážní soud v Londýně bude na jaře 2013 řešit, zda má Volkswagen vrátit svůj podíl v Suzuki.

Yasuhito Harayama, viceprezident Suzuki pro obchodní rozvoj, na výročním shromáždění akcionářů prohlásil, že dohoda s Volkswagenem je již ukončena. „VW nemá právo dále držet akcie Suzuki,“ řekl dále Harayama.

Během rozhodčího řízení v Londýně se má rozhodnout o tom, zda Volkswagen bude muset akcie Suzuki vrátit. Vedení japonské automobilky je přesvědčeno, že tento soud vyhraje.

Volkswagen v rámci dohody v roce 2009 koupil 19,9 % akcií Suzuki za zhruba 1,7 miliardy eur (dnes asi 43,4 miliardy korun). Suzuki po ukončení vzájemné spolupráce údajně Volkswagenu nabídlo, že tyto akcie koupí zpět za jejich tržní cenu, která dnes činí asi dvě miliardy eur (51 miliard korun).

Volkswagen nicméně v listopadu 2011 prohlásil, že akcie Suzuki prodávat nehodlá. Upozornil rovněž, že japonská firma nemá právo ho nutit k prodeji.

Suzuki ukončilo partnerství s VW loni v listopadu. Japonská automobilka tvrdila, že se VW k němu nechová jako k rovnocennému partnerovi. Volkswagen na druhou stranu jakoukoliv vinu odmítal.

Vztahy mezi Suzuki a VW se postupně vyostřovaly. Volkswagen loni obvinil Suzuki, že porušilo vzájemnou dohodu rozhodnutím nakupovat naftové motory od italského Fiatu. Suzuki později kontrovalo prohlášením, že mu německá automobilka neumožnila přístup k hybridní technice, kterou měli výrobci podle dohody sdílet.

Nakonec loni v listopadu Suzuki spolupráci ukončilo a podalo u londýnského soudu návrh na arbitráž s VW ve věci zpětného odkoupení akcií firmy Suzuki vlastněné německou automobilkou.

David Bureš
Diskuze (34)
Avatar - Ada je zase tady
23. 4. 2015 08:04
Konflikt citu a rozumu
Je samozřejmé, že fandit menšímu a slabšímu je jaksi přirozené. Maďarská montovna nepochybně na koncern VW nemá... Ale na druhé straně nepřehlédněte, že Suzuki ve sporu s VW tím páchá harakiri v přímém přenosu!

:-!
Avatar - Bristol
12. 7. 2012 15:39
Re: Fandit suzuki moze len
já evropan nejsem, mě to může být někde... :yes: >:D
Avatar - Bristol
12. 7. 2012 15:37
Re: fandim suzuki
tak koncern GM za sebou cestou z krize zanechal taky mrtvoly-viz SAAB
Avatar - Bristol
12. 7. 2012 15:36
Re: fandim suzuki
tady nejde o žádný princip-principově je na světě mnoho věcí špatně, tady jde v prvé řadě o moc a byznys, ne o jánošíka ;-)
Avatar - Bristol
12. 7. 2012 15:34
Re: SPOR O SPOR
proč by nemohl někdo ve sporu fandit suzuki? Myslím, že mnoho evropanů má rádo neevropská auta, a taky se jistě najde docela dost lidí co nemá rádo koncern

mě osobně je vcelku jedno kdo spor vyhraje...zda VW či Suzuki-ani k jedné značce nemám vyloženě sympatie, ale pokud se někde jedná o to že jedna strana porušila dohodu(kterou však neznáme) tak je zřejmě soud na místě. Ovšem ani já nepochybuji o tom, že to skončí vítězstvím VW už jen proto že Suzuki nemůže VW nutit aby ji prodalo zpět akcie, myslím si totiž že Suzuki se bojí toho že by dopadlo stejně jako nedávno Porsche

k té Škodovce asi tolik: je mi jasné, že většina rodilých čechů má sklon možná až příliš zvelebovat Škodu Auto a potažmo i koncern protože jinak by si lhali do kapsy. Úspěchy škody v posledních letech uznávám, ale že by vyráběla výborná auta? Ruku na srdce vyrábí průměrná mainstreamová auta pro obyčejné lidi s outletovou koncernovou technikou, v německu škodu berou jako německé auto za lepší cenu-něco jako se u nás bere dacia-frantík s horší technikou za lepší cenu, ale je jasné že doma bude mít daná značka vždy více zastánců než v zahraničí což není žádná ostuda-takto by to mělo totiž být, kde jinde má mít firma zastání a fandy než doma?